دوربین مدار بسته چیست ؟ معرفی انواع دوربین مداربسته

najma44

Member

دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود.
دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل شرح داده می شوند.
برای مشاهده و خرید انواع دوربین مداربسته میتوانید به فروشگاه آبی تک مراجعه کنید

انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت​

دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :
این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.
سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال شده و در آنجا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود. دوربین های آنالوگ حداکثر تا رزولوشن 582*960 قادر به ضبط تصویر هستند به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته از کیفیت پایین تری برخوردارند.
دوربین مدار بسته آنالوگ HD :
بزرگترین تفاوت این دوربین ها، رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. دوربین های آنالوگ HD به 4 نوع HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم می شوند که همه آن ها قابلیت پشتیبانی از تصویربرداری با رزولوشن 1080*1920 را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید.
در تصویر زیر به خوبی می توانید تفاوت کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ معمولی با دوربین های آنالوگ HD را تشخیص دهید.
دوربین مداربسته تحت شبکه :
این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید.
در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید. دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد.
یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. سپس این دیتا فشرده سازی شده و روی شبکه ارسال می شود.

انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد​

دوربین مداربسته ثابت ( Fixed ) و متحرک ( PTZ ) :
همانطور که از نام دوربین های ثابت مشخص است، این دوربین ها در نقطه ای مشخص قرار گرفته و یک زاویه دید ثابت در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین های مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه بر روی یک مکان ثابت مناسب هستند . اگرچه این دوربین ها ثابت هستند اما می‌توان در برخی مدل ها ( دوربین های جعبه ای ) برای تعویض لنز اقدام کرد و زاویه پوشش دوربین را تغییر داد.
دوربین مدار بسته متحرک یا PTZ دوربین هایی هستند که می‌توانید آن ها را در محورهای افقی و عمودی به صورت دستی یا اتوماتیک به حرکت درآورده یا روی تصویر زوم کنید. این موارد باعث می شود بتوان نظارت بیشتری روی مناطق مورد نظر داشت.
منبع:
دوربین مدار بسته چیست ؟ معرفی انواع دوربین مداربسته
 
مجموعه ارسان الکترونیک با داشتن سابقه چندین ساله و نصب و راه اندازی انواع دوربین های مدار بسته در شرکت های بزرگی همچون شرکت پچ پچ، مجتمع فرهنگی آموزش ربانی، شرکت آدلی، دفتر ریاست جمهوری احمدی نژاد و غیره توانسته است از شهرت بالایی برخوردار شود. این مجموعه با داشتن افرادی موثر و کاربلد در تیم خود توانسته است نصب و راه اندازی انواع دوربین های مداربسته را در مکان های مختلف به عهده بگیرد.

شما می توانید برای امنیت منزل و یا محل کار خود از تیم زبده ما در امر راه اندازی و نصب دوربین مداربسته کمک بگیرید. تیم ما باکیفیت ترین دوربین ها را بدون فوت وقت و با قیمت مقرون به صرفه در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

مجموعه ارسان الکترونیک با معرفی، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف می تواند اطلاعات تصویری آن محیط را نظیر وقوع جرم ثبت کرده و به عنوان یک سند مهم برای سازمان های امنیتی و همچنین پلیس ارائه دهد. از این دوربین ها به یکی از مهم ترین وسیله ها برای جلوگیری از ارتکاب جرم استفاده می شود.

این مجموعه بزرگ و باتجربه توانسته است با کارایی صحیح و اصولی دوربین ها در مکان های مختلف از دیگر رقبای خود پیشی گرفته و در سطح بالایی از امنیت و محبوبیت قرار بگیرد.
یکی از بهترین دوربین های مدار بسته قطعا دوربین مدار بسته خورشیدی (بدون نیاز به برق) هست برای محیط های داخلی و خارجی خوب و کاربردیه و نظارت 24 ساعته را بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی داره و میتونید بدون نگرانی برای افزایش قبض انرژی برق یا خاموشی استفاده کنید

برند انحصاری ارسان الکترونیک با قیمت یکپارچه در ایران

✅کمترین قیمت

✅ارسال رایگان

✅18 ماه گارانتی

✅6 ماه اول تعویض بی هیچ قید و شرطی

✅12 ماه ضمانت تعمیر دوربین

✅بالاترین تنوع در دوربین بیسیم

✅پشتیبانی 24ساعته 7روز هفته به صورت تلفنی

✅استفاده از نرم افزار یکپارچه برای تمام محصولات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا