دنچر دیجیتالی چیست؟

sarakvz

Member
قطعا تفاوت های بسیار زیادی بین پروتز دیجیتال و پروتز سنتی وجود دارد و باعث شده است پروتز دیجیتال از محبوبیت خاصی برخوردار گشته باشد. اما دنچر دیجیتالی چیست؟
در روش پروتز سنتی برای ساخت پروتز ابتدا از دندان بیمار قالب گرفته میشد، سپس آن قالب را به لابراتورار ارسال میکردند، از روی قالبی که فرستاده میشد پروتز دندان ساخته و برای پزشک ارسال میشد. دندانپزشک پس از دریافت پروتز آن را در دهان بیمار آزمایش میکرد و در صورتی که این پروتز مناسب بود آن را در دهان فرد میچسباند که این پروسه اغلب ۳ هفته به طول می انجامید.

در سالیان قبل تر با استفاده از سیستم CAD/CAM میتوانستیم برخی از درمان هایی که مربوط به پروتز بود را انجام داد همانند ساخت روکش دندان، لمینت دندان، اینله، آنله و بریج دندان با طول کوتاه. همانطور که تکنولوژی پیشرفت خاص داشته است و در همه عرصه های زندگی بشر تاثیر مثبت خود را گذ اشته است در علم دندانپزشکی نیز بی تاثیر نبوده است و میتوان بیشتر از ۹۰ درصد درمان ها را با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی انجام داد.

با استفاده از دندان مصنوعی دیجیتالی میتوانید سرعت درمان را به خوبی افزایش داده، درمان را در یک جلسه انجام دهید و میزان دقت قطعا در استفاده از کامپیوتر با انسان قابل قیاس نیست.

البته مزایای دیگری هم دارد که بسیار حائز اهمیت است از جمله افزایش تعامل با خلاقیت پزشک، کاهش دادن میزان احتمال به مبتلا به آلودگی و عفونت ها، سرعت بسیار بالا، راحتی و سهولت بیمار و مهم ترین آن غیر تهاجمی بودن روش پروتز دیجیتالی است که امروز دیگر همه دندان پزشکان به یادگیری آن نیاز دارند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا