دنباله روی همراه اول از شیوه های بازاریابی ایرانسل

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
بازار رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه کشور داغ است. رقابتی که در پس سال ها انحصار مخابرات کشور در دست دولت اکنون درهای خود را به روی مشترکان گشوده تا اکنون فرصت انتخاب داشته باشند.

به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، پس از ورود ایرانسل بود که نخستین اپراتور کشور هم به تکاپو افتاد تا در پس برخورداری از بیشترین مشترکان کشور با اتخاذ شیوه ها و روش های متنوع، فرصت های جدیدی را در جهت کسب سهم بازار بیشتر در اختیار بگیرد.
بر همین اساس، همراه اول در بدو ورود پرقدرت ایرانسل، با کاهش قابل توجه قیمت سیم کارت های دائمی خود سعی کرد تا مشترکان بیشتری را جذب کند و پیشنهادات متنوعی را پیش روی مشترکان و متقاضیان تلفن همراه کشور گذاشت.
از سوی دیگر نیز نسبت به عرضه سیم کارت های اعتباری به قیمت 34 هزار تومان اقدام کرد که اکنون در رقابتی دیگر با ایرانسل که بخش اعظمی از مشترکان آن اعتباری هستند و قیمت سیم کارت های خود را به حداقل رسانده، نسبت به کاهش قیمت این نوع سیم کارت های خود در قالب جشنواره ای مشابه جشنواره های اپراتور دوم اقدام کرده است.
ایرانسل که تاکنون با حدود 14 میلیون مشترک تلفن همراه توانسته موفقیت خود را در دو سال آغازین فعالیت به رخ بکشد، نشان داده در سیاست های بازاریابی خود تا اندازه ای موفق عمل کرده است که در این میان اپراتورهای دیگر کشور در پی سال ها کاهلی در ارایه سرویس های خود، با اندک تغییر در روش های بازاریابی این اپراتور، آنها را به عنوان استراتژی های بازاریابی خود نیز برگزیده اند.
همراه اول که تاکنون اعلام کرده بود نیازی به رقابت با این اپراتور ندارد، اکنون عرصه را بر خود تنگ دیده که با وجود اپراتور دوم و ورود اپراتور سوم و عرضه سرویس های 3G امکان از دست دادن مشترکان خود و کاهش درآمد آن وجود دارد.
بر همین اساس است که به سیاست هایی بازاریابی مشابه سیاست های ایرانسل در این وادی گام برداشته است تا با عرضه تخفیف دوره ای، سرویس های ارزش افزوده، خدمات مختلف حضوری و غیرحضوری بتواند بازار را در دست گیرد و جایگاه خود را به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور حفظ کند.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا