در مورد دیتا سنتر ها نظر بدین

alipesar

Member
سلام

دوستان عزیز لطفا در مورد دیتا سنتری که باهاش کار می کنین توضیح بدین . ( البته فقط خوبیها را نگین اشکالات را هم صادقانه توضیح بدین :wink: )

من در این یکی دو روزی که آمدم این سایت زیاد در مورد Multacom خوندم . فکر می کنم بهتر باشه اول از Multacom شروع کنیم

یا علی
 

Pooriaf

Member
سلام

من ThePlanet رو پیشنهاد میکنم, عیبی درش ندیدیم اگرم سرور Down شده بخاطر خودمون بود و تا الان نشده که بی دلیل از دیتاسنتر down بشیم
 

alipesar

Member
بیشتر در موردش توضیح بدین - سرور را به صورت Self Managed گرفتین ؟ ساپورتشون چه مدت طول می کشه که جواب برن ؟ تا چه حد کمک می کنن ؟ فقط راهنمایی می کنن یا اینکه خودشون کاری انجام می دن ؟
 

pooyait

Member
دیتا سنتر مولتاکام

سلام

دوستان عزیز لطفا در مورد دیتا سنتری که باهاش کار می کنین توضیح بدین . ( البته فقط خوبیها را نگین اشکالات را هم صادقانه توضیح بدین :wink: )

من در این یکی دو روزی که آمدم این سایت زیاد در مورد Multacom خوندم . فکر می کنم بهتر باشه اول از Multacom شروع کنیم

یا علی


با سلام

دوست عزیز
من اولین ایرانی بودم (البته تو ایران) که از این دیتا سنتر سرور گرفتم.
الان نزدیک 2 سال هست که دارم با این دیتا سنتر کار می کنم.
تو این مدت تنها 2 مرتبه دان تایم داشتیم که یکیش حدود 5 ساعت بود که شرکت با زدن ایمیل به همه کاربرا ازشون خواست اگر متضرر شدند اعلام کنند که خسارت بهشون پرداخت بشه.
مرتبه دوم هم حدود 20 دقیقه بود که اونم شامل همین برنامه بود.
در کل به علت وجود دوستان ایرانی خیلی ارتباطات ساده شده و جوابگوئی خوبی هم به کاربران ایرانی دارند.
بازهم اگر مشکلی یا سئوالی در این زمینه داشتید من درخدمتم.
یا علی
 

alipesar

Member
سلام


ممنون که بالاخره یکی هم توی این تاپیک خلوت به من جواب داد .

خوب لطفا بیشتر در مورد خدماتشون توضیح بده . مدیریت سرور رو هم انجام می دهند یا نه ؟ فقط SelfManaged هستن ؟

البته فکر می کنم 5 ساعت زمان خیلی زیادی برای Down شدن باشه . راستی می دانی که چند تا سرور دارن ؟؟؟

یا علی
 

pooyait

Member
با سلام

خدمات منظورتون چیه؟
به هر حال هر دیتا سنتر تعدادی متخصص امنیت و شبکه داره که قاعدتاً کلیه کارهای مدیریتی رو انجام میدن.
منتها طبق معمول همیشه ایرانیها طرف این گونه هزینه ها نمیرن.
ما حتا قصد داشتیم که تو دفتر دبی یه بخشی جهت پشتیبانی و ساپورت کاربران ایرانی و کلاً آسیائی راه اندازی کنیم که در آخر دیدم زیاد مقرون به صرفه نیست.
تعداد سرورهایئی هم که در حال حاضر دارند رو من اطلاع ندارم چون آمار نمیدند.
البته این 5 ساعت هم به خاطر مشکل تأسیساتی یک تصفیه خونه بود که به خاطر امنیت بیشتر مجبور به قطع برق دیتا سنتر شدند.
 

alipesar

Member
سلام

ممنون از بابت جواب شما . منظور از خدمات Managed انجام کارهای شبکه و ... در دیتاسنتر نیستش این موارد و ضمانت سخت افزار که در تمامی دیتا سنتر ها به صورت رایگان انجام می شود . منظور رفع اشکالات نرم افزاری سرور شما هستش . مثلا سرور شما به دلیل نرم افزاری و ... Down هستش آیا یک متخصص در اختیار شما قرار می دهند که مشکل سرور را حل کند ؟ یا اینکه نه مثل EV1 ( سابق ) جواب می دهند که این در پشتیبانی نیست و یا باید Restore کنین یا اینکه با کمک KVM به سرور وصل بشین و خودتون حلش کنین ؟

من فکر می کنم خیلی از مشتریان به این موضوع علاقه دارند اینکه خود دیتا سنتر خودش را متعهد بداند که در زمان بروز اشکال چه سخت افزاری چه شبکه و چه نرم افزاری در کنار شما باشه برای مشتریان مهم هستش . حداقل 70% کسانی که از ما سرور گرفتن از خدمات Managed استفاده می کنن .

نکته مهم دیگر این هستش که کسی که به عنوان نفر دیتا سنتر بر روی سرور شما کار می کند یک فرد در آمریکا باشه نه هندی یا پاکستانی یا ...

یا علی
 

pooyait

Member
با سلام

مشکلات نرم افزاری قاعدتاً به عهده خود شخص هست.
ولی بعضاً مشکلاتی هست که خود فرد از انجامش عاجزه در این مواقع دوستان ما تا حدی که مقدور باشه کمک و راهنمائی انجام میدن و خارج از حد معمول جزء هزینه پشتیبانی محسوب میشه که اونهم توسط خود نیروهای دیتا سنتر انجام میشه.
ضمن اینکه تا اوجائی که من اطلاع دارم هندی و پاکستانی تو اون دیتا سنتر وجود نداره و ساپورت سنتر خارج از دیتا سنتر هم فعلا وجود نداره.
 

alipesar

Member
سلام

ممنون . هزینه پشتیبانی چقدر هستش ؟؟؟ به صورت ماهیانه محاسبه می شود یا نه به صورت ساعتی ؟


یا علی
 

alipesar

Member
سلام

خوب از این نظر واقعا گران هستش . خوب لطفا اگر توضیحات بیشتری هست بفرمایید تا بریم سر یک دیتا سنتر دیگه
 

pooyait

Member
با سلام

فکر کنم همه جا هزینه ساپورت این باشه.
به هر حال بازم اگر موردی بود من در خدمتم.
 

alipesar

Member
سلام

معمولا دیتا سنتر هایی که سرورها را به صورت Self Managed ارائه می دهند ( و قیمت ماهیانه پایین تری هم دارند ) در زمان بروز اشکال تقریبا با همین هزینه ها یعنی 60 تا 80 دلار برای هر ساعت پیشتیبانی نرم افزاری می کنند . البته جالب اینجاست که کمتر از یک ساعت را یک ساعت حساب می کنند مثلا دو ساعت و نیم را سه ساعت حساب می کنند.

ولی در دیتا سنتر هایی که به صورت Managed شده ارائه می کنند با هزینه ماهیانه 30 تا 60 دلار هم تمام مشکلات را حل می کنند ( یعنی برای 10 ساعت ادمین در اختیار شما قرار می دهند تا مشکل را به صورت کامل حل کند حتی در صورت نیاز به Restore خودشان اطلاعات هاست ها را به صورت کامل بر می گردانند و به صورت صحیح و کامل تحویل می دهند ) و هم اینکه یک سری خدمات مثل 10 گیگابایت فضای Backup روی یک سرور دیگه و ...

تجربه من این بوده که مشتریانی که این خدمات را تجربه کردن به هیچ عنوان حاضر به از دست دادن آن نیستن.

یا علی
 

pooyait

Member
با سلام
دقیقا
سرور manage خیلی با صرفه تر و امن تره
منم نظر علی آقا رو تأئید می کنم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا