در سال 1404 ایران باید جایگاه اول منطقه در فناوری اطلاعات باشد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6

رئیس کل نظام صنفی رایانه‌ای کشور از کسب جایگاه اول ایران در منطقه در زمینه فناوری اطلاعات تا سال 1404 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، پرویز رحمتی ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کامپیوتر که با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم برگزار شد با اشاره به اینکه قرار است در سال 1404 کشور ایران نقش و جایگاه اول را در منطقه داشته باشد، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف، کشور می‌بایست در فناوری اطلاعات از یک نرخ رشد حداقل 50 درصدی سالانه، برخوردار باشد.

وی همچنین اظهار داشت: در بحث فناوری اطلاعات باید به دو نکته، یکی ضرورت حمایت دولت و دیگری لزوم رویکرد به جنبه‌های فرهنگی فناوری اطلاعات بها داده شود.

رحمتی اضافه کرد: جایگاهی که هم اکنون در کشور داریم فاصله خیلی معنی داری با آنچه باید باشیم دارد و می‌بایست در ساز و کارهای اجرایی توجه و پیگیری لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جهت دهی دولت به سوی توسعه فناوری اطلاعات که هم باعث کاهش هزینه‌ها و هم باعث توسعه در زمینه اقتصادی و دیگر زمینه‌ها می‌شود، لزوم توسعه حوزه فناوری اطلاعات در قم ضروری به نظر می‌رسد.

بودجه بخش فناوری اطلاعات کافی نیست

همچنین در ادامه این مراسم معاون فنی شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور با انتقاد از صرف بودجه‌ای که در سطح کشور در خصوص بخش فناوری اطلاعات تخصیص می‌یابد گفت : کشوری همچون کره ، در یک برنامه 5 ساله از سال 2007 تا سال 2012 ،بودجه 36 میلیارد دلاری را تنها برای بحث بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده است.

دکتر بهروز مینایی ادامه داد: این کشور در سال‌های گذشت 90 درصد از بازی‌های رایانه‌ای خود را از خارج وارد می‌کرد ، در حالی که بعد از سرمایه‌گذاری انجام شده ، در سال 2010 ، 95 درصد از بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده در کره توسط این کشور در داخل تولید می شود.

دکتر مینایی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا در دولت دهم یک نگاه ویژه و جدید به بخش فناوری اطلاعات در کشور بشود.

برپایی نمایشگاه پوشاک در قم راحت تر است تا نمایشگاه فناوری اطلاعات

رئیس مرکز رشد دانشگاه قم نیز در ادامه با انتقاد نسبت به عدم حمایت‌های مسئولین در استان‌، عنوان کرد: بحث برپایی نمایشگاه در قم یک امر انفعالی است و ما در قم در زمینه برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست با مشکل جدی مواجهیم و صنوف مختلف، همچون صنف پوشاک و صنف تغذیه راحت‌تر می‌توانند نمایشگاه بر پا کنند.

دکتر محمد رضایی در زمینه برپایی نمایشگاه فناوری اطاعات تصریح کرد: این کار یک همت عالی می‌طلبد که البته این پتانسیل در استان وجود دارد.

در حاشیه این مراسم، دبیر برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار مهر در قم گفت: این نمایشگاه با همکاری مرکز رشد دانشگاه قم، نظام صنفی رایانه‌ای استان قم، دفتر فنی فناوری اطلاعات استانداری و اتحادیه خدمات کامپیوتری استان برگزار شده است.

سعید مشهدی گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه و نمایش توانمندی‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم برگزار شده است .

نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کامپیوتر در قالب 42 غرفه شامل شرکت‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی تا 28 دی‌ماه از ساعت 15 الی 21 برای بازدید عموم دائر خواهد بود .




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا