در حال رسیدگی مدیریتی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

quickneed

Member
سلام دوستان بازم سوال مبتدیانه ای در مایا .. تو مکس میشه یه ردیف ادج رو انتخاب کرد و بعد با زدن connect ادج ها رو به تعداد دلخواه به هم وصل کرد .. میدونم مایا Insert edge loop tool داره ولی اگه بخوایم یه جسم مخروطی رو ادج های ردیف رو به هم وصل کنیم insert edge در مایا کار نمیکنه .. با connect component میشه ولی فقط یک edge ایجاد میکنه .. باید چیکار کرد ؟ :-? ممنون از راهنماییتون .. امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم
 

ehsan_62

Well-Known Member
سلام دوستان بازم سوال مبتدیانه ای در مایا .. تو مکس میشه یه ردیف ادج رو انتخاب کرد و بعد با زدن connect ادج ها رو به تعداد دلخواه به هم وصل کرد .. میدونم مایا Insert edge loop tool داره ولی اگه بخوایم یه جسم مخروطی رو ادج های ردیف رو به هم وصل کنیم insert edge در مایا کار نمیکنه .. با connect component میشه ولی فقط یک edge ایجاد میکنه .. باید چیکار کرد ؟ :-? ممنون از راهنماییتون .. امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم
connect component در مايا فقط يک لوپ ايجاد ميکنه پس تنها کاری که ميشه برای اجاد چندين edgeloops
انجام بديد همون insert edge loops هستش منتهی وقتی شما ميخواهيد چند edge را به هم کانکت کنيد
حتما بايد quad باشه
پس برای مخروط جواب نميده مگر اينکه يکی از کار های زير را انجام بديد
1- از ابتدا که جم مخروط را ايجاد ميکنيد division ها را لحاظ کنيد
2-تک ورتکسی که در قله مخروط هست را چمفر بديد(البته در مايا چمفر متفاوت هستش با مکس)
بعد از چمفر دادن ميتونيد width را صفر کنيد و بعد از اتمام edge loops ورتکس ها را merge کنيد (معادل weld)
اين کار زمان خيلی کمی ميگيره .. بستگی به تجربتون داره در حد 1 ثانيه
3- ميتونيد با ابزار connect يا cut face tools يک edge loops در بالای قله مخروط ايجاد کنيد
و عمليات insert edge loops را بزنيد
و .....


TIPS & TRICKS

برای اينکه چندين edge loops با فواصل يکسان ايجاد کنيم
در قسمت تنظيمات ابزار insert edge loops ميتونيد گزينه ی multiple edge loops را فعال کنيد
و مقدار خط ها را تعيين کنيد
 
آخرین ویرایش:

quickneed

Member
connect component در مايا فقط يک لوپ ايجاد ميکنه پس تنها کاری که ميشه برای اجاد چندين edgeloops
انجام بديد همون insert edge loops هستش منتهی وقتی شما ميخواهيد چند edge را به هم کانکت کنيد
حتما بايد quad باشه
پس برای مخروط جواب نميده مگر اينکه يکی از کار های زير را انجام بديد
1- از ابتدا که جم مخروط را ايجاد ميکنيد division ها را لحاظ کنيد
2-تک ورتکسی که در قله مخروط هست را چمفر بديد(البته در مايا چمفر متفاوت هستش با مکس)
بعد از چمفر دادن ميتونيد width را صفر کنيد و بعد از اتمام edge loops ورتکس ها را merge کنيد (معادل weld)
اين کار زمان خيلی کمی ميگيره .. بستگی به تجربتون داره در حد 1 ثانيه
3- ميتونيد با ابزار connect يا cut face tools يک edge loops در بالای قله مخروط ايجاد کنيد
و عمليات insert edge loops را بزنيد
و .....


TIPS & TRICKS

برای اينکه چندين edge loops با فواصل يکسان ايجاد کنيم
در قسمت تنظيمات ابزار insert edge loops ميتونيد گزينه ی multiple edge loops را فعال کنيد
و مقدار خط ها را تعيين کنيد

واقعا workflow مایا عجیبه چی میشد حالا connect componet رو براش option تعریف میکردن که احتیاج به این کار اضافه نباشه و بشه یه جا چند edge ایجاد کرد .. درسته که کم زمان میبره ولی یه محدودیته براش
 

ehsan_62

Well-Known Member
ابزاری به نام split around selection
هست که وقتی تک ورتکس مخروط را انتخاب ميکنيد دقيقا اين کار را براتون انجام ميده




که فقط کافيه bonus tools 2013 را برای مايا از لينک زير دانلود کنيد
کلی ابزار ديگه هم داره


http://area.autodesk.com/bonus_tools


واقعا workflow مایا عجیبه چی میشد حالا connect componet رو براش option تعریف میکردن که احتیاج به این کار اضافه نباشه و بشه یه جا چند edge ایجاد کرد .. درسته که کم زمان میبره ولی یه محدودیته براش

برای من هم خيلی عجيبه که بايد توی مکس حتما اول edge ring يا loops ها را انتخاب کنيد بعدا
بهش edge اضافه کنيم !
گفتم هر کدوم مزيت ها و کمبود های خودش را داره

مثلا در مورد همون تاپيکی که در مورد shell زده بوديد
چرا نبايد توی ابزار extrude مکس اين امکان وجود نداشته باشه ؟ همزمان بشه چندين ابزار که به هم مربوط هستند
را يکجا نداشته باشيم؟ و مجبور بشيم بريم دوباره داخل منو های مکس و ...
 
آخرین ویرایش:

quickneed

Member
برای من هم خيلی عجيبه که بايد توی مکس حتما اول edge ring يا loops ها را انتخاب کنيد بعدا
بهش edge اضافه کنيم !
گفتم هر کدوم مزيت ها و کمبود های خودش را داره

مثلا در مورد همون تاپيکی که در مورد shell زده بوديد
چرا نبايد توی ابزار extrude مکس اين امکان وجود نداشته باشه ؟ همزمان بشه چندين ابزار که به هم مربوط هستند
را يکجا نداشته باشيم؟ و مجبور بشيم بريم دوباره داخل منو های مکس و ...[/QUOTE]

من نمیدونم شما تا چه حد مکس کار کردین ولی تو مکس extrude کاری که براش تعریف شده انجام میده قرار نیست چند تا کار رو با هم انجام بده مثلا تو مکس برای chamfer edges گزینه ی chamfer رو براش داریم ولی تو مایا در کمال تعجب میبینیم که همون bevel که کار برجسته و بلند کردن ضلع جدید رو با تغییراتی روی ادج هاش انجام میده وقتی رو ادج ها اجرا بشه اونا رو chamfer میکنه!! یا مثلا چرا برای mirror کردن مثلا باید scale رو از 1 به منفی 1 تغییر داد و براش یه ابزار مفصل نذاشتن.. یا چرا نمیشه یه سری تغییرات رو به صورت آنی دید؟ چرا تو قسمت insert edge loop تو option در قسمت multiple edge loop نمیشه بیشتر از 10 ادج برد تعداد رو ؟؟! درسته میدونم برای شما که مایا کار کردین رو رواله ولی واقعا یه سری چیزاش عجیبه!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
احسان جان تشکر کردم ولی این
چرا نبايد توی ابزار extrude مکس اين امکان وجود نداشته باشه ؟ همزمان بشه چندين ابزار که به هم مربوط هستند
را يکجا نداشته باشيم؟ و مجبور بشيم بريم دوباره داخل منو های مکس و ...
چرا نمیشه با extrude مکس این کار رو کرد؟ میشه ریفیق. ولی چون shell را دسته همه از shell استفاده میکنن، درضمن shell خاصیت این رو داره این برجستگی توسط یه shape که بهش معرفی میکنی حالت بهش داده بشه البت این حالت با اون حالت extrude توسط curve فرق میکنه و بیشتر برای اینه ، ولی، میگم چون را دسته همه اینجوری ازش استفاده میکنن. بعد با همون shell میتونن ID های قسمت های میانی و بیرونی داخلی رو به راحتی، نه با انتخاب دردسر ساز معرفی کنن، shell کار بردش اینه ولی همه ازش استفاده نمیکنن و ساده ترین کار رو باهاش انجام میدن.

این Autodesk هم دیوانستآآآآآ ، خوب مگه مشکلی پیش میاد این bonus رو بذاره تو خود مایا وقتی free گذاشتتش؟

حالا نمیخوام ادامه بدم فقط برای آگاهی گفتم ریفیق.

درضمن quickneed عزیز این سوالات ریز و ساده رو تو ی تاپیک سوالات تخصصی مایا بکنید تا صفحه پر نشه. اونجا هم خیلی دوستان اشتراک دارن از جمله دوست عزیزمون احسان، و به راحتی مطلع میشن.
 
آخرین ویرایش:

quickneed

Member
سلام
احسان جان تشکر کردم ولی این

چرا نمیشه با extrude مکس این کار رو کرد؟ میشه ریفیق. ولی چون shell را دسته همه از shell استفاده میکنن،



درضمن quickneed عزیز این سوالات ریز و ساده رو تو ی تاپیک سوالات تخصصی مایا بکنید تا صفحه پر نشه. اونجا هم خیلی دوستان اشتراک دارن از جمله دوست عزیزمون احسان، و به راحتی مطلع میشن.



دقیقا موافقم .. میخواستم اینو بگم
ممنون از جواب و راهنماییتون bubo جان.. ایشالله از تجربیات دوستان مایا کار استفاده میکنم :rose:
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
شايد بتونم منظورم را تو اين عکس برسونم
که چرا گفتم اکترود توی مکس کار شل را انجام نميده
 

پیوست ها

  • 122.jpg
    122.jpg
    418.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
والا احسان جان این عکس هم منو گیج کرد :green: نتونستم بفهمم چیه ، مغزه دیگه نمیکشه و دو نکته نمیخوام کشش بدم اول این که بله حرف شما درسته با extrude نمیشه روشش یه جور دیگه ولی خیلی ساده با 3 حرکته select element> constraint normal > move to X or Y or Z. ولی باز میگم نمیدونم چرا از تصویرت چیزی نفهمیدم میتونی واضح تر توضیح بدی ریفیق؟
 

ehsan_62

Well-Known Member
والا احسان جان این عکس هم منو گیج کرد نتونستم بفهمم چیه ، مغزه دیگه نمیکشه و دو نکته نمیخوام کشش بدم اول این که بله حرف شما درسته با extrude نمیشه روشش یه جور دیگه ولی خیلی ساده با 3 حرکته select element> constraint normal > move to X or Y or Z. ولی باز میگم نمیدونم چرا از تصویرت چیزی نفهمیدم میتونی واضح تر توضیح بدی ریفیق؟

بابو جان منظورم همين بود ديگه در جواب اينکه گفتيد با اکترود مکس ميشه
منم گفتم نه با اون نميشه
چون دوستمون گفتند مايا يه حاليه منم گفتم
هر کدوم يه مشکلاتی داره يه مزيت هايی
اکترود را مثال زدم توی مايا و گفتم که اکترود مايا ميتونه همزمان چند عمل را انجام بده
و ميتونه جايگزين shell باشه
 

maxscript

Well-Known Member
Extrude مایا قدرتش زیاده خیلی کارو رو انجام میده Shell توی مکس یه تابع است در حالی که می تونست نباشه و با Extrude درست بشه اما توی مایا این توابع اضافی وجود نداره به جاش ابزارهایی داری که می تونن چندین کارو برات انجام بدن مثلا دو ابزار مایا Bevel و Extrude کار چند تا از ابزارهای مکس رو انجام می دن مثل Shell , extrude , Chamfer , bevel
 

ehsan_62

Well-Known Member
Extrude مایا قدرتش زیاده خیلی کارو رو انجام میده Shell توی مکس یه تابع است در حالی که می تونست نباشه و با Extrude درست بشه اما توی مایا این توابع اضافی وجود نداره به جاش ابزارهایی داری که می تونن چندین کارو برات انجام بدن مثلا دو ابزار مایا Bevel و Extrude کار چند تا از ابزارهای مکس رو انجام می دن مثل Shell , extrude , Chamfer , bevel
دقيقا ! من هم منظورم همين بود
اتفاقا اينطوری هم سريعتر هم ساده تر ميشه
 

maxscript

Well-Known Member
کلا مایا بر خلاف گستردگی که داره فوق العاده Optimize یعنی برای هر کاری یه ابزار نداره ممکنه یه ابزار چند تا کارو با هم انجام بده که این نقطه قوت هست اقای quickneed پیشنهاد می کنم خوب با ابزاها کار کنید حتی شده 100 بار تمرین کنید تا تمرین نکنید چیزی من و یا بقیه می گن درکش براتون سخت میشه باعد با خودتون می گید ای بابا مایا چرا اینطوری
 

quickneed

Member
کلا مایا بر خلاف گستردگی که داره فوق العاده Optimize یعنی برای هر کاری یه ابزار نداره ممکنه یه ابزار چند تا کارو با هم انجام بده که این نقطه قوت هست اقای quickneed پیشنهاد می کنم خوب با ابزاها کار کنید حتی شده 100 بار تمرین کنید تا تمرین نکنید چیزی من و یا بقیه می گن درکش براتون سخت میشه باعد با خودتون می گید ای بابا مایا چرا اینطوری

جسارت به دوستان نباشه من این بحث رو تموم کرده بودم .. پس اینطور .. مایا optimise شده ؟ ؟ زیادی optimise شده !! شما ابزار های مدلینگ مایا رو با مکس مقایسه نکنین .. معلومه که مکس قویتره و سریعتر مخصوصا تو مدلینگ polygonal .. این حرف و نظر شخص من نیست .. به عنوان کسی که چندین ساله مکس کار کردم دارم بی طرفانه قضاوت میکنم .. البته این به این معنی نیست که مکس میتونه چیزی بسازه که مایا نمیتونه و بلعکس .. ولی برای شما که shell رو فقط یه تابع میبینین !! اونم اضافی تعجب میکنم از شما نمیدونم مکس کار کردین تا حالا یا نه ولی شاید به اوتودسک پیشنهاد دادیم shell رو که اضافه است آقاجون حذفش کنید بره !! چون از نظر شما فقط thickness میده .. به هر حال .. شما احتیاج نیست به من چیزی رو ثابت کنی عزیز برای من ثابت شده هست .. در 10 ها انجمن دیگه نظرات حرفه ای های مایا رو خوندم که به قوی تر بودن مکس (در این موارد) اعتراف کردن .. همون طور هم میگم مایا مثلا در کاراکتر انیمیت قوی تره و مکس در ساخت جلوه هایی مثل تخریب و آتش و غیره قابل مقایسه با مایا نیست و فوق العاده سر تره همون طور که تو فیلم 2012 از پلاگین thinking particles مکس برای خیلی از تخریب ها استفاده کردن .. گفتنی ها زیاده ولی یه دید منصفانه میخواد
 

maxscript

Well-Known Member
دوستم اولا من توی حرفام مقایسه بین دو نرم افزار نکردم نگفتم مایا بهتر از مکس اگر شما هم چین جمله ای از من دیدید به من نشون بدید من فقط قدرت ابزار مایا رو گفتم همینو بس نمی خوام باز حرفی زده بشه بعد بازم مقایسه دو تا برنامه بیاد وسط. بعدش من نخواستم چیزی رو به شما ثابت کنم میشه.احتیاجی به ثابت کردن نیست یه توضیح درباره این حرفتون بزنید
شما ابزار های مدلینگ مایا رو با مکس مقایسه نکنین
من متوجه عرضتون نشدم !!!!!! میشه بگید Shell چیه ما هم بدونیم من گفتم Shell یه تابع هست خوب مگه تابع نیستش بعد که گفتم می شد این Shell یا قدرت Extrude تافیق بشه حرفه بدیه به نظر شما البته من کسی نیستم که بخوام درباره یه نرم افزار بزرگ نظر بدم .
مکس در ساخت جلوه هایی مثل تخریب و آتش و غیره قابل مقایسه با مایا نیست
بازم متوجه عرضتون نشدم دوست عزیز !!!! دوست عزیز یه پلاگین مثل Thinking Particle رو با Dynamic مایا مقایسه نمی کنن بعد میشه بگید مایا توی چه مبحثی توانایی رقابت با مکس رو داره ما هم بدونیم .هر وقت برای حرفه های خودتون دلیل و مدرک اینجا قرار دادید اون وقت با هم بحث خواهیم کرد
 

quickneed

Member
دوستم اولا من توی حرفام مقایسه بین دو نرم افزار نکردم نگفتم مایا بهتر از مکس اگر شما هم چین جمله ای از من دیدید به من نشون بدید من فقط قدرت ابزار مایا رو گفتم همینو بس نمی خوام باز حرفی زده بشه بعد بازم مقایسه دو تا برنامه بیاد وسط. بعدش من نخواستم چیزی رو به شما ثابت کنم میشه.احتیاجی به ثابت کردن نیست یه توضیح درباره این حرفتون بزنید من متوجه عرضتون نشدم !!!!!! میشه بگید Shell چیه ما هم بدونیم من گفتم Shell یه تابع هست خوب مگه تابع نیستش بعد که گفتم می شد این Shell یا قدرت Extrude تافیق بشه حرفه بدیه به نظر شما البته من کسی نیستم که بخوام درباره یه نرم افزار بزرگ نظر بدم . بازم متوجه عرضتون نشدم دوست عزیز !!!! دوست عزیز یه پلاگین مثل Thinking Particle رو با Dynamic مایا مقایسه نمی کنن بعد میشه بگید مایا توی چه مبحثی توانایی رقابت با مکس رو داره ما هم بدونیم .هر وقت برای حرفه های خودتون دلیل و مدرک اینجا قرار دادید اون وقت با هم بحث خواهیم کرد
این طور که شما میگین کلا حرفای بنده رو متوجه نشدین .. حالا شما بفرمایین من کجا پلاگین Tp رو با داینامیک مایا مقایسه کردم ؟؟!!!!! حالا من بخوام برای شما مدرک بیارم که شما باور بکنید ؟؟! پس شما میگین من این حرفا رو از خودم زدم و نظرات دیگران نبود ؟؟!! شما مختارین دوست عزیز که باور کنین یا نکنین و من سعی در اثباتش دیگه ندارم .. این بحث هر چی بیشتر ادامه پیدا کنه کمتر نتیجه میگیره ناخودآگاه به سمت مقایسه ی دو برنامه کشیده شد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
این بحث رو بذارید کنار، منظورم مقایسه ست، بگی این بهتره یا اون. اگه علمیه و در مورد چیزای خیلی پیچیده ای هستش یا کمتر در موردش بحث شده بچه ها از اینها خبر ندارن یه چیزی ولی این بحث مقایسه چیز جالبی نیست چون به راحتی میشه برای همه اینها دلیل اورد، چه این که چه چیز خوبه که extrude مایا این چند کار رو میکنه یا ببخشید دید یک بعدی در مورد chamfer و bevel در مکس که کارکردشون اصلا مثل هم نیست که مثلا آدم بگه bevel مایا همون کار chamfer مکس رو میکنه که نمیکنه و یا چرا جدان و ...

صلوات بفرستین ولش کنید دوستان.
 

ehsan_62

Well-Known Member
شما ابزار های مدلینگ مایا رو با مکس مقایسه نکنین
معلومه که مکس قویتره و سریعتر مخصوصا تو مدلینگ polygonal

پس من فکر ميکردم توی مايا شما مبتدی هستيد ؟!
من سوالم اينه که پس اگر اطلاعات کافی از نرم افزار مايا داريد پس اين همه سوالی که به عنوان مبتدی در مايا
کرديد برای چی بوده ؟!
که فقط بگيد چرا مايا اين جوريه يا اين حاليه ؟!!
بازم هم ميگم مدل سازيه مايا نه تنها چيزی از مکس کم نداره اتفاقا در برخی موارد بر عکس
مخصوصا اگر بحث مدلسازی ها يی غير از پالگان باشه و مخصوصا توی ورژن ها جديد مايا
که مطمئنم امتحان نکرديد
از مايا 2011 به بعد مايا توی پاليگان مدلينگ جهش هايی داشته که خيلی کاربران ازش خبر ندارند

در ادامه ی صحبتم اگر داخل لينک زير بريد در آخر صفحه جدولی را گذاشته که
شخصا اين جدول را در مقايسه با بقيه تفسير ها بيشتر قبولش دارم
البته بازهم ميگم از ورژن 2011 به بعد مايا توی يک سری بخشها خيلی پيشرفت داشته
که ممکنه اينجاا درج نشده باشه
http://machinimart.com/maya-vs-3ds-max/
 
آخرین ویرایش:

quickneed

Member
بازم هم ميگم مدل سازيه مايا نه تنها چيزی از مکس کم نداره اتفاقا در برخی موارد بر عکس
مخصوصا اگر بحث مدلسازی ها يی غير از پالگان باشه و مخصوصا توی ورژن ها جديد مايا
که مطمئنم امتحان نکرديد


اتفاقا مطمئن نباشید !! چون دارم با مایا 2012 کار میکنم مبتدی بودن بنده رو شما انگار به اینکه چیزی از مایا سر در نمیارم تعبیر کردین .. من چند سال پیش با مایا 8 و 8.5 کار کردم البته کم ولی بعد دیگه سراغی ازش نگرفتم تا مایا 2012 .به خاطر همین واقعا یه سری چیزاش رو یادم رفت البته در حد کم کار کرده بودم .. پس این طور .. آقا من قبول کردم این بحث فایده نداره خواستیم مثلا عادلانه قضاوت کنیم .. کاش سر به چند تا انجمن مثل cgsociety , cgarena , cgpersia , evermotion و چند تای دیگه میزدین و نظرات خود مایا کارای اونجا رو میخوندین .. بگذریم
 

maxscript

Well-Known Member
دوست عزیز ما چی داریم می گیم داریم می گیم مکس و مایا و بقیه فرقی نمی کنن همشون توی مدل سازی یه حرف می زنن والا Blender که بعضی دوستان کار میکنن میگن ابزارهاش مدلسازی به اندازه مکس و مایا هست ولی شما میگی مایا توی تخریب و شبیه سازی دود و اتش قابل مقایسه با مکس نیست نمی دونم این حرف رو شما از کجا پیدا کردید اگر واقعا با مایا کار کردید ضعف مایا رو توی Vfx دیدید اون موقع حرفتون منطقیه مایا فقط پیش یه برنامه توی Vfx ضعیفتره اونم هودینی هست البته اینم الکی نمی گم خودم مایا کار می کردم حالا رفتم سمت هودینی این ضعفهای مایا رو مقابل هودینی خودم عملی کار کردم و دیدم یا می گید شما ابزارهای مایا رو با مکس مقایسه نکنید میشه بگید مکس چی داره توی مدلینگ که مایا نداره من از همون اول فقط قدرت ابزار مایا رو گفتم نگفتم مکس ابزارش ضعیفه
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا