در اسکریپت های پیچیده (as2 - as3) چه میگذرد؟

Member
شاید برا شما هم پیش اومده باشه که دنبال یه اسکریپت ساده بگردید ولی با اسکریپت های چند صد خطی توی سورس ها و یا منابع اینترنتی مواجه شده باشید .
کاری که من اینجا میخوام انجام بدم اینه که :
از دوستان وارد در اسکریپت نویسی کمک بگیرم و اسکریپت های پیچیده (مثل بازی ها) رو به جزعیات کوچکتر تجزیه کنیم تا دوستان (و خود من) بتونن در کارهاشون از این اطلاعات کمک بگیرن.
-----------------------------------
لطف کنید :
تا حد امکان از تقدیر - تشکر -انتقاد خود داری کنید تا بتونیم حد اکثر استفاده رو از کمترین تعداد پست بکنیم.
صبر کنید تا یک بحث تمام شه و بعد بحث دیگری رو پیشنهاد کنید تا ایندکس کردن آسان شود.
در پایان هر بحث انتظار میره که که بتونیم اون موضوع رو کاملا شبیه سازی کنیم پس با طولانی شدن بحث دلسرد نشید.
هدف از این تاپیک بررسی راههای مورد استفاده کد نویسان دیگر است پس اگر زبان کد نویسی کاری کمی قدیمی بود ایراد نگیرید چون یاد گرفتن یک کلک به شیوه قدیمی بهتر از یاد نگرفتن اونه!
اگر نیاز باشه میتونید در مورد طراحی - گرافیک و تایم لاین هم بحث کنید چون بدون اونا اسکریپت ها کار نمیکنن
----------------------------------
قبلاً از همکاری همه دوستان تشکر میکنم
 

Member
مثال بسیار بسیار ساده

برای مثال یکی از کار های نیمه کاره خودم رو میذارم تا دستتون بیاد چجوری تجزیه تحلیل کنیم بهتره (به پیش پا فتاده بودن مثال ایراد نگیرید کار های سخت تری تو راهه)
اگر خواستید از کار من در جای دیگری استفاده کنید لطفا منو در جریان بگذارید
-------------------------------
نام : PressHard
نوع : بازی
زبان اسکریپت : AS2
ورژن فلش : CS4
محور بحث : دستور if
(یا اگه دقیق نمیدونید میتونید بگید رسیدن به خط پایان و برنده شدن)
مطالب جانبی : onClipEvent , keyPress
(یا اگه نمیدونید میتونید بگید حر کت با زدن کلید)
قسمتی از کد که نظر من رو جلب کرده
کد:
onClipEvent (enterFrame) {
    if (this._y<640) {
        this._y += _root.speed/9;
    }
}

on (keyPress "+") {
    if (this._y>50) {
        this._y -= _root.speed;
    } else if (this._y<60) {
        _root.payan.play();
        _root.speed = 0;
    }


}
سورس فایل اتچ شده
------------------------------
جواب های احتمالی شما :
دوستان من نظر شما رو به
کد:
_root.speed = 10;
در اولین فریم بازی جلب میکنم : این متغییر سرعت حرکت رو در خودش ذخیره میکنه
از این متغیر در خط های 9-12-4 اسکریپت مربع های متحرک استفاده شده
خط 4 سرعت پائین رفتن شیء در هر فریم
خط 9 مقدار جهش به بالا در هر فشرده شدند کلید
خط 9 برای توقف تمام بازی پس از گذشتن شیع از ارتفاع مشخص
------------------------------
جواب احتمالی بعدی :
کد:
onClipEvent (enterFrame) {
    if (this._y<640) {
        this._y += _root.speed/9;
    }
}
باعث میشه که در هر فریم اگر ارتفاع شیع از 640 بیشتر بود به مقدار مشخص شده (سرعت تقسیم بر 9) از ارتفاع کم شه
---------------------------------------------------------------------------
نظر شما به چه چیزهایی جلب شده ؟
 

پیوست ها

  • presshardKC3.rar
    9.3 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا