درون کیف یک عکاس ces چه خبر است؟

jahanfoam

Member
xjpeg-1.jpeg.pagespeed.ic.B4K4wvhqwc.jpg
دوربین های دیجیتال
[h=1][FONT=B Yekan, tahoma]درون کیف یک عکاس CES چه خبر است؟[/FONT][/h]


بخش بزرگی از بار اطلاع رسانی CES و به طور کلی هر نمایشگاهی، برعهده عکاسان است. آنها همیشه آماده اند تا با تجهیزات کامل به هر مراسم و برنامه ای یورش برده و آن را با جزئیات کامل به تصویر بکشند. البته برای یک خبرنگار و یا عکاس خبری داستان CES موضوع جداگانه است.

برای یک خبرنگار روزهای CES، از همیشه طولانی تر می شوند و برنامه کاری بسیار فشرده خواهد بود. هر روز باید چندین کیلومتر در نمایشگاه پیاده روی کند تا بتواند آن را در فرصت باقی مانده به اتمام برساند. و البته این یک مسابقه دو سرعتی نیست که بتوان آن را در زمانی کوتاه پشت سر گذاشت، بلکه یک ماراتن نفس گیر است که تنها قوی ترین و زبده ترین افراد از آن جان سالم به در می برند.

اما برای یک عکاس خبری، این داستان علاوه بر سختی های خود، جذابیت های فراوانی را هم به همراه دارد. تعداد فراوانی مدیرعامل های مهم که طی سال به این راحتی نمی توان شکارشان کرد. خیل عظیمی از گجت های جدید که به عکاس چشمک می زنند. و همچنین تعداد فراوانی بازدیدکننده که هر کدام می تواند سوژه ای عالی باشد.

اما برای لذت کافی از چنین موهبت هایی، ضروری است تمام تجهیزات تان را به همراه داشته باشید و قبلا از عملکرد بی عیب و نقص آنها اطمینان یابید. این عکس هم نشان دهنده تجهیزاتی است که یک عکاس باید برای پوشش موفق و رضایت بخش نمایشگاه، دائما به همراه داشته باشد.

در ادامه مطلب هم می توانید تصاویر تجهیزات و توضیح عکاس خوش ذوق Cnet برای حمله به CES 2013 را مشاهده کنید.

[h=3]دوربین Canon 5D mark ii[/h]
whats-in-my-bag-155912dkl.jpg
عکاس سی نت از یک دوربین کانن 5D mkii بهره می برد که آن را به یک لنز 70-24 میلیمتری مجهز نموده. یکی از بهترین قابلیت های این دوربین عکاسی در نور کم است. البته ایشان همیشه یک لنز زوم 200-70 میلیمتری هم به همراه دارد که برای عکس های پرتره و عکس از راه دور گجت ها در کنفرانس های خبری استفاده می شود.

[h=3]فلاش و نور اضافی[/h]
whats-in-my-bag-7095_620x620.jpg
یک عکاس حرفه ای همیشه ترجیح می دهد از نور طبیعی و یا نور فراهم شده در محیط، به عکاسی بپردازد و بهترین استفاده را از این نورها ببرد. اما یک فلاش قدرتمند می تواند کمک بسیار خوبی هنگام عکاسی از گجت ها یا کنفرانس های درون محیط بسته باشد. البته یک لایت باکس جمع جور هم برای روی فلاش نباید از یاد برود.

[h=3]باتری های یدکی[/h]
whats-in-my-bag-7093_620x414.jpg
هر تعداد باتری و شارژر یدکی به همراه داشته باشید، کم است. زیرا معلوم نیست ملاقات بعدی شما با پریز برق چه زمانی باشد.

[h=3]مک بوک پرو ۳۲۰ گیگابایتی[/h]
whats-in-my-bag-7096_620x414.jpg
یک لپ تاپ با فضای ذخیره سازی کافی و قدرت مناسب برای اجرای برنامه های ویرایش عکس (همچون لایت روم ادوبی) می تواند پس از دوربین، همه چیز یک عکاس باشد.

[h=3]هارد اکسترنال یک ترابایتی[/h]
whats-in-my-bag-7099_620x414.jpg
داشتن یک بک آپ امن و دائمی از تمامی عکس ها، حیاتی ترین بخش زندگی کاری یک عکاس است. پس قبل از رسیدن به محل کار و تهیه نسخه های دوم و سوم پشتیبان، اولین نسخه را روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.

[h=3]کارت خوان، ویژه انواع مختلف حافظه جانبی[/h]
whats-in-my-bag-7102_620x414.jpg
همیشه برای ایمنی بیشتر دو دستگاه کارت خوان به همراه داشته باشید. این ابزار پشتیبان وزن چندانی ندارد، اما گاهی اوقات نجات دهنده است.

[h=3]گلکسی اس سوم سامسونگ[/h]
whats-in-my-bag-71014.jpg
یک عکاس زبده همیشه باید آمادگی کامل برای تماس و ارتباط با تیم کاری داشته باشد. پس یک موبایل خوب، می تواند یک دستیار همه کاره باشد.

[h=3]دستگاه پخش موسیقی و اسپیکر[/h]
whats-in-my-bag-7089_620x414.jpg
بهترین همراه در هر مسافرت، مجموعه ای از آهنگ های دوست داشتنی است. چه بهتر که در اتاق هتل یا هرجای ممکن با صدای بلند و خوب. بدون هدفون آن را گوش دهید.

[h=3]رکوردر صدای حرفه ای Zoom[/h]
whats-in-my-bag-7087_620x414.jpg
ضبط صدا یکی از بخش های جدایی ناپذیر مصاحبه ها و یا تولید پروژه های چند رسانه ای است. پس چه بهتر که یک رکودر حرفه ای به همراه داشته باشید.

[h=3]مقادیری کول دیسک[/h]
whats-in-my-bag-7090_620x414.jpg
از آنجایی که یک عکاس همیشه باید آماده تبادل اطلاعات با نویسندگان و ویراستاران همکارش باشد، پس به همراه داشتن چند کول دیسک بدون فایده نخواهد بود.

[h=3]کابل و کابل و باز هم کابل...[/h]
whats-in-my-bag-7103_620x414.jpg
امروزه در هر کیفی می توان تعداد فراوانی کابل را یافت. در کیف یک عکاس این موضوع بیشتر به چشم می خورد. شارژر تلفن همراه، کابل های یو اس بی، کابل های میکرو یو اس بی، کابل های دوربین برای تتر کردن عکس ها در وبلاگ نویسی زنده، شارژر لپ تاپ و شارژر باتری دوربین ها.

[h=3]آیپد[/h]
whats-in-my-bag-7104_620x414.jpg
یک ابزار مناسب برای مرور عکس ها، مطالعه، انتقال فایل و حتی برخی ویرایش های جزئی روی عکس ها

[h=3]و البته عینک آفتابی[/h]
whats-in-my-bag-70004.jpg
اگر در یک شهر آفتابی به نمایشگاهی وسیع با محیط باز فراوان می روید، این یکی را حتما هنگام عکاسی به همراه داشته باشید.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا