Barnara
کاربر متخصص 3ds max
سلام دوستان
درمورد گاما و همینطور ذخیره کردن رندر ها و همینطور موضوع حذف Output Gamma از مکس 2014 عده ی زیادی به مشکل یرخورد کردن، من درمورد این یک سری تست انجام دادم و نتایجی گرفتم و گفتم به دوستان هم بگم، در اصل نتیجه ی شخصیه و اگر درست نیست میتونید همینجا بگید.
وقتی در بخش تنظیمات Gamma/LUT مکس 2014 گزینه ی Enable Gamma/LUT correction فعال باشه مکس بطور خودکار گامای خروجی رو برحسب مقدار تعیین شده مشخص میکنه، توی ورژن های قبلی این امکان بود که بشه Output Gamma رو روی 1 گذاشت و اینجا حذف شده، از نظر من کاملا منطقیه چون وقتی توی محیط مکس با گامای 2.2کار کنیم و با 1 خروجی بگیریم پس چه لزومی به فعال کردن این گزینه و قرار دادن اون روی 2.2 وجود داره؟
این رو من تست کردم و نتیجه ی غیر فعال بودن Gamma/LUT Correction و Overide کردن گامای 1 دقیقا یکی بود.
اگر از فریم بافر خود مکس استفاده بشه میشه تفاوت فعال بودن این گزینه رو با حالت غیر فعال دید، اما در فریم بافر وی ری باید گزینه ی SRGB فعال بشه تا نتیجه به شکل خروجی فریم بافر مکس درحالت گاما 2.2 دیده بشه.
البته در متریال ها و ویوپورت و پالت رنگ ها میشه تاثیر گامای 2.2 رو دید اما درآخر با ذخیره کردن تصویر با گامای 1 تاثیر گاما روی رندر هیچ نتیجه ای نداره.
اگر دوستان توجیه بهتری برای استفاده از گامای 2.2 در Gamma/LUT دارن ذکر کنن تا به نتیجه ی بهتری برسیم.
ضمنا دو راه حل برای کسایی که تمایل به استفاده از گامای 2.2 و خروجی 1 دارن
1: استفاده از گزینه ی Overide
2: استفاده از کد زیر:
درمورد گاما و همینطور ذخیره کردن رندر ها و همینطور موضوع حذف Output Gamma از مکس 2014 عده ی زیادی به مشکل یرخورد کردن، من درمورد این یک سری تست انجام دادم و نتایجی گرفتم و گفتم به دوستان هم بگم، در اصل نتیجه ی شخصیه و اگر درست نیست میتونید همینجا بگید.
وقتی در بخش تنظیمات Gamma/LUT مکس 2014 گزینه ی Enable Gamma/LUT correction فعال باشه مکس بطور خودکار گامای خروجی رو برحسب مقدار تعیین شده مشخص میکنه، توی ورژن های قبلی این امکان بود که بشه Output Gamma رو روی 1 گذاشت و اینجا حذف شده، از نظر من کاملا منطقیه چون وقتی توی محیط مکس با گامای 2.2کار کنیم و با 1 خروجی بگیریم پس چه لزومی به فعال کردن این گزینه و قرار دادن اون روی 2.2 وجود داره؟
این رو من تست کردم و نتیجه ی غیر فعال بودن Gamma/LUT Correction و Overide کردن گامای 1 دقیقا یکی بود.
اگر از فریم بافر خود مکس استفاده بشه میشه تفاوت فعال بودن این گزینه رو با حالت غیر فعال دید، اما در فریم بافر وی ری باید گزینه ی SRGB فعال بشه تا نتیجه به شکل خروجی فریم بافر مکس درحالت گاما 2.2 دیده بشه.
البته در متریال ها و ویوپورت و پالت رنگ ها میشه تاثیر گامای 2.2 رو دید اما درآخر با ذخیره کردن تصویر با گامای 1 تاثیر گاما روی رندر هیچ نتیجه ای نداره.
اگر دوستان توجیه بهتری برای استفاده از گامای 2.2 در Gamma/LUT دارن ذکر کنن تا به نتیجه ی بهتری برسیم.
ضمنا دو راه حل برای کسایی که تمایل به استفاده از گامای 2.2 و خروجی 1 دارن
1: استفاده از گزینه ی Overide
2: استفاده از کد زیر:
کد:
fileOutGamma=1.0