درمان بواسیر داخلی چیست؟ علائم هموروئید داخلی درجه ۳،۲،۱ و ۴

saba88

Member
1656586017856.png
بیماری بواسیر(هموروئید) شایع ترین عارضه مقعدی است که تقریبا ۵۰% از افراد جامعه را برای یکبار هم شده در طول زندگی درگیر می نماید. این بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در ادامه این صفحه قصد داریم به بررسی کامل بواسیر داخلی، علت ها، علائم و روشهای درمان آن بپردازیم:

بواسیر داخلی چیست؟​

انواع بواسیر

بیماری بواسیر داخلی یا هموروئید داخلی (Internal hemorrhoids) به تورم، گشاد شدن یا برجستگی دیواره عروق و سیاهرگ های داخل کانال مقعد گفته می‌شود. این بیماری شبیه به توده‌های گوشتی و متورم داخل کانال مقعد ایجاد می‌شوند، و به تدریج و با پیشرفت بیماری این توده ها از مقعد خارج می‌شوند. نوع دیگری از این بیماری زیر پوست اطراف مقعد ایجاد شده و با نام بواسیر خارجی شناخته می‌شود.
برای درمان بواسیر داخلی باید توده های متورم هموروئید داخل مقعد توسط روشهای جراحی از رکتوم (راست روده) خارج شود. برای انجام جراحی روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک می‌پردازیم:

درمان بواسیر داخلی با لیزر​

درمان هموروئید داخلی با لیزر جدیدترین و نیز بهترین روش برای درمان این بیماری است. در این روش سرپایی که اغلب در کلینیک پزشک انجام می‌شود، با تابش بی وقفه اشعه لیزر به توده متورم آن را از بین می‌برند. لیزر فقط با یک بی حسی موضعی و بدون درد یا خونریزی این عارضه دردناک را از بین می‌برد.
از مزایای درمان با این روش می‌توانیم از این موارد یاد کنیم:

  • درمان سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی
  • درمان قطعی تنها در یک جلسه
  • درمان فوری مناسب برای انواع هموروئید داخلی و خارجی
  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها
  • بدون نیاز به دوره نقاهت در منزل
ادامه مطلب
 

جدیدترین ارسال ها

بالا