درمان انواع سرطان بدخیم توسط بهترین متخصص انکولوژی در تهران

drmaryammirzaei

New Member
متخصص انکولوژی در تهران

بهترین متخصص انکولوژی در تهران
متخصصان انکولوژیست، بر روی درمان آنکولوژی، نظارت و هماهنگی می کنند و در استفاده از داروها مانند شیمی درمانی، هورمون ها و مسکن ها برای مدیریت بیماری تخصص دارند. انکولوژیست ها غالباً مراقبت را با پرتونگاری و آنکولوژیست های جراحی انجام می دهند. انکولوژیست های پرتوی از اشعه X پر انرژی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کنند. سرکار خانم دکتر مریم میرزایی مقدم، متخصص انکولوژی و متخصص انکولوژی در تهران می باشند که با استفاده از تجهیزات روز دنیا قادر به تشخیص بیماری و آماده ی ارائه کلیه خدمات پزشکی و درمانی به شما عزیزان می باشند.


متخصص آنکولوژی یا انکولوژیست کیست؟
انکولوژیست پزشک متخصص در تشخیص و معالجه افراد مبتلا به سرطان است.

اگر مبتلا به سرطان هستید، یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی بر اساس گزارشات آسیب شناسی دقیق برنامه درمانی مناسب شما را طراحی خواهد کرد که نشان دهنده اطلاعاتی مانند نوع سرطان، وخامت، سرعت گسترش و قسمت های درگیر کننده بدن است.



شرح وظایف متخصص درمان سرطان و انکولوژیست
انکولوژیست ها سرطان را با استفاده از موارد زیر تشخیص می دهند:

  • بیوپسی
  • آندوسکوپی
  • پرتونگاری
  • سی تی اسکن
  • MRI
  • اسکن PET
  • سونوگرافی یا سایر روش های رادیولوژی



از داروهای هسته ای و همچنین آزمایش خون و نشانگرهای توموری نیز برای تشخیص استفاده می شود.
پس از تشخیص، متخصصان انکولوژی نوع و مرحله بیماری را با بیمار در میان می گذارند.
رادیوتراپی انکولوژیست
رادیوتراپی انکولوژیست از پرتوهای فوتون پرانرژی برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کنند. تقریباً نیمی از بیماران سرطانی در یک برهه تحت درمان با اشعه قرار می گیرند.

در برخی موارد، بهترین روش درمان سرطان شامل کاشت مواد تابش شده در ناحیه آسیب دیده می شود، در حالی که موارد دیگر از پرتوهای شدید استفاده می کنند که به دلیل دقت تابش به این فرآیند «رادیو سرجری» گفته می شود.



انواع متخصص انکولوژی یا همان انکولوژیست
حوزه انکولوژی سه بخش عمده دارد:
جراحی
شیمی درمانی
پرتو درمانی


یک متخصص رادیوتراپی انکولوژیست با استفاده از شیمی درمانی (انواع داروهای شیمی درمانی و سایر داروها مانند درمان هدفمند یا ایمنی درمانی) و پرتودرمانی سرطان را درمان می کند. یک انکولوژیست جراحی در حین عمل تومور و بافت اطراف آن را از بین می برد. وی همچنین برخی از انواع مختلف بیوپسی را برای کمک به تشخیص سرطان انجام می دهد.


انواع دیگر انکولوژیست ها عبارتند از:
انکولوژیست زنان و زایمان سرطان های زنان مانند سرطان های رحمی، تخمدان و گردن رحم را معالجه می کند.
متخصص انکولوژیک کودکان، سرطان را در کودکان معالجه می کند. برخی از انواع سرطان بیشتر در کودکان و نوجوانان رخ می دهد. این شامل برخی از تومورهای مغزی، لوسمی، استئوسارکوم و سارکوم اوینگینگ است. انواع سرطان بیشتر در کودکان گاهی در بزرگسالان نیز مشاهده می شود. در این شرایط، یک فرد بالغ ممکن است تصمیم به همکاری با یک متخصص انکولوژیک کودکان بگیرد.
متخصص سرطان شناسی هماتولوژیست، سرطان های خون مانند لوسمی، لنفوم و میلوما را تشخیص و درمان می کند.

سؤالاتی که باید از آنکولوژیست خودتان بپرسید
این تست ها چه چیزی را نشان می دهند؟
دلیل انتخاب این روش درمان چیست؟
عوارض جانبی این دارو چیست؟
این روش درمان برای سایر بیماران چقدر موفقیت آمیز بوده است؟
چه زمانی می توانم به زندگی عادی و سرکار برگردم؟
آیا می توانید راه درمان را با یک زبان ساده تر توضیح دهید؟
آیا آزمایشات بالینی به من کمک می کنند؟



مشکلات بیماران سرطانی پس از درمان بیماری چیست؟
درمان بیماری های انکولوژی به معنای پایان کار او با انکولوژیست و تیم درمانی نیست. چون سرطان بیماری عودکننده‌ای است و باید مرتباً با رادیوگرافی و سایر روش‌های تصویربرداری مورد ارزیابی قرار گیرد و هر ناهنجاری مشاهده شد بیوپسی انجام شود. به طور معمول ۶ ماه تا ۱ سال اول هر ۲ ماه یکبار، سال دوم هر ۳ ماه، سال سوم هر ۴ ماه، سال چهارم از ۶ ماه و نهایتاً سالی یکبار وضعیت بیماری باید بررسی شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا