درد وحشتناک دندان بعد از عصب کشی چطور درمان می شود؟

sarakvz

Member
عصب کشی دندان برای درمان دردهای شدید دندانی، التهابات دندان و درمان عفونت دندان استفاده می‌شود. با این حال، درد دندان بعد از عصب کشی ممکن است به دلیل چندین دلیل باشد، از جمله عدم از بین رفتن کامل عفونت، تحریک نقاط حساس درون دندان یا حتی استفاده نادرست از ابزارهای پزشکی.
برای درمان درد وحشتناک دندان بعد از عصب کشی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت درد دندان را تشخیص دهد.
طبیعی است که پس از عصب کشی دندان حداقل ۲۴ ساعت کمی احساس درد داشته باشید و برخی از افراد نیز کمی بیشتر از چند روز این درد را به همراه داشته‌اند که کاملا طبیعی است. اغلب تصور می کنند درد دندان بعد از عصب کشی از نقص فرآیند درمان پزشک بوده یا مهارت کافی برای انجام عصب کشی را نداشته‌اند.
در صورتی که درد شما منشا سخت و پیچید‌ای داشته باشد بهتر است بعد از گذشت چند روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید اما اگر درد شما در کوتاه مدت اتفاق افتاد برای درمان درد دندان بعد از عصب کشی میتوانید:

  • از کمپرس سرد بر روی دندان عصب کشی شده استفاده کنید.
طبیعی است که پس از عصب کشی دندان کمی التهاب به همراه درد را تجربه کنید در این صورت بهتر است روزی چند مرتبه از کمپرس یخ برای تسکین درد و التهاب استفاده نمائید.

  • استفاده از یک رژیم غذایی که باعث کاهش درد در ناحیه عصب کشی شده شود.
برخی از مواد غذایی باعث کاهش درد و التهاب ناحیه عصب کشی شده میشود و اثر ضد باکتریایی دارد. این مواد غذایی عبارت است از: آب نمک، مصرف سیر، روغن درخت چای، گل میخک، استفاده از زنجبیل، مصرف پیاز و …
 

جدیدترین ارسال ها

بالا