(درخواست کمک): یه حجم به نظر ساده اما سخت و وقت گیر. با Box Modeling میشه درستش کرد؟؟

شروع موضوع توسط rasoolmaleki ‏2 جولای 2011 در انجمن برنامه 3DStudio MAX

کلمات کلیدی:
  1. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام دوستان
    من میخوام یه شکل شبیه قطره آب درست کنم که یه جاهایش برش هم داره. ولی مشکل اینجاست که قطره نامتقارنه.
    مساله اصلی طراحی سه بعدی آرم یه شرکته (لوگوی شرکت ملی نفت). توی پست های قبلیم هم راجع بهش پرسیده بودم.
    که مشکل ترین قسمتش اون شعله بالاشه.
    اولش میخواستم با lathe شکل قطره مانند رو درست کنم و با boolean برش بدم. ولی نامتقارن بودن حجم جلومو گرفت
    :sad:
    یکی از دوستام هم بهم گفت که سخته و فقط با کار وقت گیر و box modeling میشه اینو درست کرد
    ولی این روش هم وقت گیره و هم من حرفه ای نیستم
    غیر قابل پیش بینیه
    شکلی که می خوام از آب در نمیاد و فقط کمی شبیهش در میاد که به هیچ دردی نمی خوره
    از اونجایی که نمای شکل ساده است به نظرم میومد که یه تکنیک خاص و یه راه روتین داشته باشه؟
    اگر کسی میدونه میشه یه کم کمکم کنه؟
    ممنون
    :rose:
     

    پیوست ها:

    • GasLogosh.jpg
      GasLogosh.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 2.3
      نمایش ها:
      59
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏2 جولای 2011
    AREF از این پست تشکر کرده است.
  2. kasra_pippen

    kasra_pippen Member

    ارسال‌ها:
    34
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    6
    با line بکشش.بعد حجم بده بهش.بعدش هم به poly تبدیلش کن.از اونجا هر جا شو خواستی راحت می تونی برش بدی !
     
    نوشته شده توسط kasra_pippen در ‏2 جولای 2011
    rasoolmaleki از این پست تشکر کرده است.
  3. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    مشکل همین حجم دادنه است
    Extrude تنها کافی نیست باید به شکل گرد باشه مثل قطره آب
    نه این که فقط یه قاعده و یه بعد داشته باشه
    یه فرورفتگی خالی، کافی نیست

    مشکل برشش نیست ولی با تبدیل به poly چطوری میشه برش داد؟
    میشه کمی راهنمایی کنید؟
    مرسی
     
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏2 جولای 2011
  4. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏2 جولای 2011
  5. amir.nemati63

    amir.nemati63 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    537
    تشکر شده:
    1,265
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام . با روش editablepoly کار راحتیه.
    سه تا vertex رو extrudeکن بکش بالا و بعدش با تقسیم بندی مناسب بهش و ایجاد انحنا، مدیفایر mesh smooth رو نسبت بده.
     
    نوشته شده توسط amir.nemati63 در ‏2 جولای 2011
    AREF و rasoolmaleki از این پست تشکر کرده اند.
  6. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    میگین که چیا رو باید بکشم بالاتر؟
    کاری که گفتین انجام دادم
    ببینید درسته؟
    ممنون ازتون
     

    پیوست ها:

    • afterExtrude.jpg
      afterExtrude.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 110.8
      نمایش ها:
      19
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏2 جولای 2011
  7. amir.nemati63

    amir.nemati63 کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    537
    تشکر شده:
    1,265
    امتیاز دستاورد:
    16
    نه. اصلا" بیخیال line شو از اون فقط به عنوان الگو استفاده کن.
    از یه آبجکت پایه مثلا"box و یا plane و تبدیل اون به editablepoly و اصلاحش کار رو پیش ببر
     
    نوشته شده توسط amir.nemati63 در ‏2 جولای 2011
    AREF و rasoolmaleki از این پست تشکر کرده اند.
  8. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    ممنون
    همین کارو قبلا امتحان کردم
    ولی بلد نبودم انگار
    شکل به هم میریزه عوض میشه
    حتی با mesh smooth هم اون شکلی که میخوام در نمیاد.
    کلا غیر قابل پیش بینیه
    باید از front که نگاه کنم همین شکل دوبعدی دیده بشه
    کلی هم وقت گیر هست
    باید چندین و چند ساعت وقت بگذارم روش
    تضمینی نیس که شکلی که میخوام در بیاد
    به هر حال ممنون
     
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏2 جولای 2011
  9. hesam_sn

    hesam_sn کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    1,150
    تشکر شده:
    4,045
    امتیاز دستاورد:
    113
    با همون lathe شکل قطره رو درست کن و با ffd box نقطه هاش رو به سمتی که میخوای بکش بعد بولین کن
     
    نوشته شده توسط hesam_sn در ‏2 جولای 2011
    rasoolmaleki از این پست تشکر کرده است.
  10. ashkan_mmb

    ashkan_mmb Member

    ارسال‌ها:
    315
    تشکر شده:
    382
    امتیاز دستاورد:
    16
    ببین دوست عزیز اول همون پلی هایی که با لاین درستش کردی رو لازم داری
    و بعدش هم باید با ابزار کات برش های عمودی تقریباً مساوی بزاری روش
    و بعد نقطه های دور رو انتخاب کنی و با گزینه Weld نقطه های روبروی هم دیگه رو به هم وصل کنی
    و بعد هم بانقطه های وسط کارت یکم بازی کن تا حجمی که دوست داری رو در بیاری ولی هر وقت که از فرونت نگاه کنی همین آرم دو بعدی دیده میشه
     
    نوشته شده توسط ashkan_mmb در ‏3 جولای 2011
    rasoolmaleki از این پست تشکر کرده است.
  11. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    خییلی ممنون
    هنوز کار نکردم روش داشتم ffd box یاد می گرفتم. به نظر می رسه روشی که گفتین خیلی آسون و خوب باشه
    دلیلی این که باید weld کنم چیه؟
    منظورتون نقطه ها رو دو به دو به هم وصل کنم دیگه درسته؟ چون اگه متوالی وصل کنم همشون یکی میشن
    به نظر می رسه بدون weld کردن هم بشه نه؟
    ایده تون جالبه خیلی
    امتحانش می کنم
    ممنون ازتون که مبتدی ها رو درک می کنین
     
    آخرین ویرایش: ‏3 جولای 2011
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏3 جولای 2011
  12. rasoolmaleki

    rasoolmaleki New Member

    ارسال‌ها:
    21
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    1
    برای مثال یه شکل نمادین رنگی ضمیمه کردم. مثلا الان کدوم نقطه ها رو باید به هم وصل کنم؟
    (منظورتونو از نفطه های دور و روبرو متوجه نشدم)
    ممنون
     

    پیوست ها:

    • GoodIdia.jpg
      GoodIdia.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 17.9
      نمایش ها:
      5
    آخرین ویرایش: ‏3 جولای 2011
    نوشته شده توسط rasoolmaleki در ‏3 جولای 2011

به اشتراک بگذارید