درخواست کمک:وقتی دارم با تری دی مکس کار میکنم رمم پر میشه.

rezafiza

New Member
با سلام و خسته نباشید به دوستای خوبم
من دارم کوچمونو تو تری دی مکس میسازم ولی وسطای کار که مدل های بیشتری دارم تو تری دی میسازم کامپیوتر هنگ میکنه(فضای رمم پر میشه)
رمم 2 هست گرافیکم 1
یه سوال دیگه من مدل ماشین پراید میخوام توی یکی از مبحثا بود ولی وصتی میخوام بازش کنم 4 تا فیلو ارور misingمیده و وقتی openرو میزنی بک گرانش رو سیاه خود ماشین هم ناقص و بدون رنگ و کمی هم ناجور میاره!
لطفا کمکم کنید
ثواب داره:rose::sad:
 

agira3d

کاربر VIP
سلام دوست عزیز
با چه ویندوزیکار می کنید؟
اگر ویندوز سون هست، طبیعیه چون ویندوز سون 600 تا 700 مگ از دو گیگ رم تو استفاده می کنه
مکس هم 500 تا می کشه که وقتی سنس سنگین بشه بیشتر هم می شه
2 گیگ رم شما دو گیگ واقعی نیست 1/9
حالا همه ی اینا رو با هم جمع کن
خب این جوری واسه شما فقط 200 می مونه
خب این شما رو دچار مشکل می کنه :green:
 

agira3d

کاربر VIP
دوست عزیز
باید یک رم 2 گیگ اضافه کنی درست میشه
شاید دوستان راه بهتری داشته باشن:)
 

rezafiza

New Member
داداش شرمنده یه کمکی هم در مورد این مدل پراید میکنی؟
البته بیا تو مبحث درخواست مدل پراید تا موضوع ها قاطی نشه
 

agira3d

کاربر VIP
داداش شرمنده یه کمکی هم در مورد این مدل پراید میکنی؟
البته بیا تو مبحث درخواست مدل پراید تا موضوع ها قاطی نشه

شرمنده داداش من در این مورد چیزی نمی دونم اگه پیدا کردم حتما بهت می گم
 

hsib2

Member
سلام
به نظر من شما چند تا موضوع را باید بصورت نرم افزاری حل کنید .
1- اگر درایور گرافیکی مکس dirct x هست اونو به اopen gl تغییر بدین سرعت کارتون را بهینه میکنه .
2- هنگامی که در مکس کار می کنید سعی کنید از لایه بندی استفاده کنید و لایه های اضافی را پنهان کنید .
3- از proxi وی ری استفاده کنید بهتون خیلی کمک می کنه . همچنین از بهینه سازی بافت ها در تنظیمات رندر وی ری هم استفاده کنید .
4- یک بار دیگه در نرم افزار photo shop مپ هاتون ر ا باز کنید و تا جائیکه امکان داره کوچکتر کنید .
5- اگر هیچکدام از این کارها جواب نداد باید کارتون را لی اوت کنید (این تکنیک در شرکت انیمیشن سازی انجام میشه ) مثلا شما در یک فایل فقط خیابان و دوربین را بسازید . واز این فایل 10 تا کپی بگیرید و در هر فایل فقط چند تا خونه بسازید فقط یادتون نره که دوربین را نباید دوباره دستکاری کنید . بعدا تمام فایلها را رندر بگیرید . بعد بصورت لایه به لایه رندر ها را در photo shop روی هم قرار بدید . من این کارو انجام دادم و جالبه بدونید که رم من 1 گیگ بوده و گرافیکم 256 ولی بیش از 2 میلیون پلی گن داشتم . من سعی کردم خیلی کلی بگم اگر جایی مشکل بود بفرمائید تا توضیح بدم . البته شاید دوستان راه حل دیگه ای داشته باشند .
 

majid1605

Active Member
- اگر هیچکدام از این کارها جواب نداد باید کارتون را لی اوت کنید (این تکنیک در شرکت انیمیشن سازی انجام میشه ) مثلا شما در یک فایل فقط خیابان و دوربین را بسازید . واز این فایل 10 تا کپی بگیرید و در هر فایل فقط چند تا خونه بسازید فقط یادتون نره که دوربین را نباید دوباره دستکاری کنید . بعدا تمام فایلها را رندر بگیرید . بعد بصورت لایه به لایه رندر ها را در photo shop روی هم قرار بدید . من این کارو انجام دادم و جالبه بدونید که رم من 1 گیگ بوده و گرافیکم 256 ولی بیش از 2 میلیون پلی گن داشتم . من سعی کردم خیلی کلی بگم اگر جایی مشکل بود بفرمائید تا توضیح بدم . البته شاید دوستان راه حل دیگه ای داشته باشند .

میشه یه مقدار بیشتر در این مورد صحبت کنید ممنون میشم:rose:
 

hsib2

Member
ببینید مثل تکنیک کروماکی یا همون پرده سبز میمونه با این تفاوت که موضوعات به جای فیلمبرداری سه بعدی ساخته میشوند. البته باید تنظیم نور - رفلکت - و نور انعکاسی gi را در این عملیات مد نظر داشت . اجازه بدین یه مثال بزنیم .

یک پلن داریم و روی این پلن 4 تا درخت باید قرار بدیم و دوربین هم باید دور این پلن270 درجه بچرخد فرض کنید می خواهیم این تکنیک را با این روش اجرا کنیم :

1- ابتدا یک پلان ترسیم می کنیم
2- دوربین را ایجاد و 270 درجه کلید می زنیم .
3- از این فایل 3 بار کپی میگیریم تحت عنوان file 001 - file 002 - file 003
3- حالا 3 فابل داریم که هر سه آنها حرکت دوربین آنها برابر است (چون کپی است )
4- در فابل اول در گوشه سمت راست یک درخت قرار می دهیم . (البته به حجم درخت و مشکلاتی چون تداخل حجم ها باید دقت کرد)
5- حالا رندر میگیریم بک گراند را هم آلفا می کنیم (یا یک رنگ مثل آّبی)
6- همین کار را با فایلهای دیگر انجام می دهیم (در فایلهای دیگر یک درخت دیگر در جای دیگر پلن قرار می دهیم .
7- وقتی فایلها را رندر گرفتیم و لایه ها را در نرم افزار های گرافیکی یا تدوین روی هم قرار دادیم همونی میشه که در یک رندر انجام میدن.
8- من باز هم تاکید می کنم به کسی که این کار ها را می کنه 3d layout men یا (کامپوزیت من ) هم می گن و مسئله فراتر و تخصصی تر از این صحبت ها هست . (حتی در لیست متریال ها متریالی برای این منظور ساخته شده است )البته امروزه به برکت پیشرفت چشم گیر سخت افزار ها کمتر از این اتکنیک استفاده میشه و لی برای بهینه سازی روش فوق العاده مناسبی هستش خصوصا برای شرکت های انیمیشن سازی کوچک .
 

prince_Persia_7

Well-Known Member
بهتره یه رم 2 گیگ (یا بیشتر) دیگه بگیری . و حتما از وینوز 64 بیتی برا رندرات استفاده کن . چون تو ویندوز 32 بیتی ممکنه به دلیل کمبود رم در هنگام رندر از برنامه بپره بیرون. همون طور که hsib2 گفت بهتره از لایه بندی استفاده کنی تا هنگام کار تو Viewport به مشکلی بر نخوری.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا