درخواست کمک برای از بین بردن ماتی تکسچر های دور در منتال ری مکس !!!

pouya6666

New Member
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان همکار و اساتید حاضر در اینجا
سوالم اینه که وقتی که ما یه آبجکت داریم و این آبجکت در پرسپکتیو دوربین قرار می گیره تکسچر های دور تر از دوربین مات میشه ( منتال ری) و تصویر بدی رو به ما ارایه میده،
فقط اینم بگم کم کردن بلر تکسچر رو خودم بلدم و بهم جواب میده ولی فکر می کنم اصولی نیست !!!!!
ممنون میشم دوستان کمکم کنن
عکس زیر یه نمونه از این قضیه رو نشون میده
001.jpg

پیشاپیش ممنون
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
کافیه برید توی Map ـتون ، پارامتر Blur رو به 0.01 تغییر بدید . ولی این کار سمپلینگ کارتون رو سنگین میکنه اما کیفیتش خیلی بهتر میشه .
 

pouya6666

New Member
دوست عزیز ممنون از توجهت ولی اگه پست اولمو کامل بخونید نوشتم این کار رو بلدم می خواستم ببینم راهه دیگه ای داره؟؟؟ مثلا تو تنظیمات رندر منتال ری میشه این قضیه رو دستکاری کرد؟؟؟؟
آخه اگه یادتون باشه scan line یه همچین تنظیمی توی تنظیمات رندرش داشت، سمپل ها رو بیشتر می کردیم تکسچر هارو بهتر رندر می گرفت، حالا من چند وقتیه دنبال عین همین قضیم تو منتال ری
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اون پارامتر وظیفش Sampling و Filtering تصویر هست ... من متوجه نمی شم یعنی چی اصولی نیست ؟!

حالت معمولی :
38364623785583720941.jpg


تنظیم صحیح نسبت مپ به جسم :
49827982860144831222.jpg



تظنیم Blur به 0.01 و افزایش زمان رندر به اندازه 2 دقیقه:
95622912941113502068.jpg


تنظیم صحیح مپ بر روی جسم و رندر میدانی با دیسپلیس :
34416503936944594005.jpg




منتال ری high quality elliptical filtering رو ساپورت میکنه اما من دیدم نوشته توی مکس این قابلیت وجود نداره .

یک شیدر هم هست برای منتال Zap's arch Environment Blur shader شاید کمک کنه ...


اما یک مپی هست در مکس 2014 به بعد به این اسم :

ewq.jpg


اونی که شما در اسکن لاین میگید Filter Mapping یا Filter Map نامیده میشه که در ویری هم در قسمت General میشه ازش اتسفاده کرد .


راه های دیگه ای هم هستند .
 

pouya6666

New Member
یعنی این کار ( کم کردن بلر) اصولیه؟؟؟؟ یعنی نباید دست به تنظیمات رندر گذاشت؟؟؟ این قضیه که گفتین زمان رندر بالا میره منو به شک میندازه که الکی دارم دنبال روش تصحیح رندر می گردم ... ولی ولی یه مسیله ای که هست توی انیمیت فکر کنم این زبریه تکسچر باعث به حرکت در اومدن بشه ... نظرتون چیه؟
 

pouya6666

New Member
راستی در مورد کم کردن بلر تا دو دهم (0.2) کافیه که کم بشه زیادیش خوب نیست ( نظر شخصیمه)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
قوانین رو رعایت کنید دوست عزیز ... اسپم نکنید .

شما میتونید از UV coord ها استفاده کنید . یک جستجو بکنید در Google ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا