درخواست توضیح چند عبارت در vray

hamid-xp

Member
با سلام و درود :rose:

من دارم کتاب vray the complete guide رو مطالعه می کنم ، چند تا عبارت هست که فکر می کنم مفهومش رو اونجور که باید درک نکردم. می خواستم خواهش کنم اگه می دونید تو چند خط اینا رو برام توضیح بدید :

sample

global illumination

: GI

Bounce

روش RADIOSITY

INTERPOLATION SAMPLE


و سوال آخر اینکه ، وقتی در IM داریم SAMPLE را را تست می کنیم با فعال کردن گزینه SHOW CALC PHASE این نقاط سیاه و سفید که معمولا گوشه های کار سفید تر از سطوح هست ، چطور می تونه ما رو راهنمایی کنه که توزیع سمپل ها رو با عدد مناسب در پارامترها برای رندر بهتر تنظیم کنیم؟


لطفا اگه می تونید راهنمایی کنید .


--------------------------------------------------------------------


----------------------------------------------------------------------------------
سرتون رو درد آوردم ، ببخشید . منتظر راهنمایی شما هستم .:rose:
 
آخرین ویرایش:

ali_tavanaie

Well-Known Member
sample یعنی نمونه ، یعنی تقریبهایی که برای روشنایی و رنگ هر نقطه بدست اومده ، با کمک این sample ها وی ری رندر نهایی رو میسازه
global illumination
یعنی روشنایی سراسری ، به اصطلاح همون تقریبهای روشنایی میشه فکر کنم
: GI
مخفف گزینه قبله
Bounce
یه جورایی عنی بازتاب ، البته فکر کنم برای عبور از جسم هم استاده میشه ، مثلاً 10 bounce یعنی نور شما 10 بار به اجسام مختلف میخوره ، (عبور کرده ،یا منعکس شده)
RADIOSITY
روش قدیمیه مکس برای محاسبات روشنایی هست فکر کنم
INTERPOLATION SAMPLE
یعنی همون نمونه های بالا ، البته از نوع تقریب زده شده ، interpolation در ریاضی یعنی دو نقطه از یک نمودار رو داری ، یک نقطه بینشون رو بر حسب اون دو نقطه تقریب می زنی.
امیدوارم اشتباه نکرده باشم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا