درخواست تاپیک استانداردهای گرافیکی از مدیران

izone

Active Member
درود.

امروز در تاپیک یکی از دوستان یک گفتگوی بسیار خوبی (دست کم برای من) که آموزنده بود را خواندم درباره پوستر. به این فکر افتادم که برای من یکی که بگونه آماتور و برای دل خودم کار میکنم هیچ روشن نیست که چه استانداردهایی را برای چه کارهایی باید در نظر گرفت. البته میدونم دوستانی که حرفه ای کار میکنند اینرا حتما میدانند.

برای همین میخواستم درخواست کنم از سارا خانم و مدیران دیگر که یک تاپیک که قفل شده است (برای این میگم قفل باشه که دراز نشه و ترتیب خوبی داشته باشه و فقط یک نفر آنرا ترتیب بندی کنه) درباره اینگونه استانداردها بزنید.

برای نمونه: استاندار، مانند اندازه و فاکتورهاییکه یک پوستر باید داشته باشه چی هست؟ برای استند چه استانداردی هست؟ در تاپیکی که در بالا یاد کردم یاد گرفتم که پوستر باید با نگاه نخست بفهماند که درباره چی هست و ...

البته بعدش هم یک فاکتور مهم هم هست که مشتری اصلا استاندارد حالیش نمیشه یا دلش میخواد شما فلان فونت یا رنگ یا ... را براش بکار ببرید ولی اونا دیگه استثنا هستند. اینکه من میخوام یک مرجع برای استانداردها است.

نیازی هم نیست که همه چیز را یک روزه درش جا بدید. دوستان دیگر هم گفتگویی در این باره دارند یا میخواهند استانداردی را بشناسانند میتونند با پیام خصوصی یا در تاپیک جداگانه با سرپرست تاپیک اینها را در میان بگذارند. تنها برای اینکه تاپیک استاندارد 100 برگ نشه و گیج کننده نشه.

خیلی از شما دوستان رشته گرافیک خواندید و اینها را میدونید ولی اینجا بعنوان یک تارنمای مرجع گرافیست ها بد نیست که یک همچین تاپیکی داشته باشه.

شاد میشم نگر دوستان و استادان را در این باره بدونم.

با سپاس.
 

mehdinasiri

پارس لند گروپ
با سلام.
شاید منظور شما در نگاه اول از استاندارد سایز کار باشد.
- در ایران سایز جا افتاد پوستر 50 در 70 (50 عرض و 70 ارتفاع) هست. کار شما میتونه بزرگتر یا کوچکتر باشه.
- برای استند هم 90 در 180 بیشترین خریدار را دارد. که 4 سایز مختلف رایج هم وجود دارد که الان حضور ذهن ندارم که بعدا قید میکنم
 

izone

Active Member
سپاس شهرا م جان.

این هم یک درد پیری است که شترش دم درب خانه همه نشسته منتها من زودتر راهش دادم تو. :wink:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا