درخواست از آقا هادی برای آموزش نحوه نمایش یک صحنه سه بعدی در فلش و کنترل آن

سلام
من در قسمت موزش ای نسبتا حرفه ای تان به یک سمپل برخوردم که یک صحنه که سه بعدی بود را در فلش نمایش میداد و با موس دوربین و نمای آن قابل کنترل بود. فایل های as آن را باز کردم و از مقدار کم کدهای آن و این همه کارایی به وجد آمدمفکر می کردم انجام چنین کاری در فلش مستلزم مقدار زیادی کدنویسی باشد و لی از اینکه چند کلاس و پارامتر تا این حد کارایی دارند ذوق زده شدم، برا همین از آقا هادی خواهش می کنم یه وقتی گذاشته و خط به خط آن کدها را که در آدرس لینک ذیل گذاشتند توضیح دهند. چون خیلی مهم است و به شدتد وست دارم یادبگیرم. حتی اگ نشد حضوری: [email protected]
http://forum.alternativaplatform.com/index.php?showtopic=1138
بسیار متشکرم
 

++Hadi++

Active Member
سلام
خاصیت oop اینه که یه تیم یا یه نفر یه کلاس یا لایبرری می نویسه و برا نوشتنش کلی تحقیق می کنه و تمرکز می کنه و از یه سری متخصص های این کاره استفاده می کنه تا این لایبرری اون کار قوی و سختی رو که می خواد رو انجام بده... بعدش اونو به صورت ابزاری در می یاره که شما فقط اونا رو فراخوانی می کنید و از پارامتر هایی که براتون گذاشتند استفاده می کنید تا اون کار سخت رو به سادگی انجام بدین.مثل این میمونه که شما تشریف ببرید یه تبلت بخرید که سالهای سال تجربه و آزمایش و تخصص روش سرمایه شده تا بشه اونی که تو دستتونه... در عوض کارخونه سازنده کلی سختی کشیدن تا چند تا دکمه ساده براتون بزارند که کاراتونو به سادگی انجام بدین و دکمه های نرم افزاری به صورت تاچ در اختیار دارید تا سخت ترین کار ها رو با فشار یه دکمه انجام بدین.در اینجا (برنامه نویسی) هم مثالش اینه که به این توابع بگید می خوام یه کره با شعع فلان تو مکان فلان صحنه ام با چرخش فلان و اسکیل بهمان و متریال فلان بسازم و این توابع می گند بفرما اینم کره شما...
تیم آلترنیتیوا هم یکی از تیم هایی هست که این فریم ورک رو نوشتند و سالهای سال روش زمان گذاشتند تا به انجا برسه...البته نسخه های آخر کارشون حرفه ای تر از اینها هم شد و با استفاده از stage3d و مولهیل همه کارهای رو انجام می داد.
در این مورد هم ما لایبرری لتینیتیوا 3 دی رو وارد کردیم و ازشون استفاده کردیم. برای توضیح مختصر تر ما به راحتی اومدین و یه صحنه از نوع 3 بعدی خود آلترنیتیوا ساختیم و یه کانتینر دیستنس ساختیم تا اشیا رو به نسبت فاصله نقطه ثقلشون با دوربین سورت کنه تا اشیای پستی ، عقب ت از اشیای جلویی دیده شند و در نهایت یه سری مدل 3 بعدی رو با استفاده از کلاسهای مخصوصش در آلترنیتیوا لود کردیم و اونها رو به کانتینر اضافه کردیم.یه شی از نوع دوربین هم به کانتینر اصلی در صحنه اضافه می کنیم ... با این توضیحات و یه کم تلاش و دیدن کامنت های انگلیشم باید بتونید یه کارایی بکنید...
البته یه کم تاریخ این به روز نیست و پیشنهاد می دم سراغ ابزار جدیدتر و به روز تر مثل فریم ورک جدید آلترنیتیوا و یا لایبرری های قدرتمند دیگه از جمله away3d و minko3d باشید...
تاریخ این آموزش برا 4 سال پیشه...
 
آخرین ویرایش:
بنده از اصول سه بعدی سازی در فلش هم چیزی نمیدونم و فقط حدس می زنم ولی چه کلاسی هایی نیاز هست و چه کارهایی باید انجام بشه اطلاع ندارم اگه تحت عنوان یک گفتگو شروع کننده حداقل اصول این کار از پایه باشید شاید باعث بشید حداقل بیشتر بدانیم که باید دنبال چی باشم.
متشکرم
 

++Hadi++

Active Member
آیا دنبال ابزار قوی تری هم هستید؟ یا حتما می خواهید فلش باشه؟
 
نمی خواهم فعلا حرفه ای وارد مقوله بازی سازی و همچین چیزهایی شوم فقط در حدی که بتوانم برخی پروژه هایم را برای تنوع به صورت سه بعدی ارائه بدهم کافی است یعنی به صورت محدود فضا و اشیای سه بعدی هم داشته باشم.
 

++Hadi++

Active Member
سلام
اگه حتما هدفتون فلش هست هفته بعد یکشنبه یادم بندازید یه توضیحی همینجا بدم...انشالا
قبلش می خوام یه مقاله چهل پنجاه صفحه ای رو در مورد یونیتی بخونید تا یه چیزایی دستتون بیاد.اینم آدرسش:
لــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــنــــــــــــــــک
یونیتی یه انجین هست که از طرفی می تونید C# و js و BOO بویسید و خروجی برا وب (شبه فلش پلیر ولی پلیر خودش) و اندروید و ای او اس و ویندوز و مک و لینوکس و حتی کنسول wi و ps3 و xbox و حتی flash player بدید...البته شاید بگید خوب من گفتم فلش...
خوب جواب منم اینه به نظرم بهتره با این کار کنید تا خیلی درگیر کد و ... نباشید...چون این یکی ویژوال تره و قدرت بیشتری و سرعت بالاتری رو به شما می ده و هم اینکه خروجی برا فلش و فلش پلیر یعنی swf بیرون می ده و هم اینکه اگه تخصص چندانی در 3 بعدی سازی و کد نویسی ندارید، خیلی بیشتر بهتون gain و راحتی می ده...چون برا سه بعدی سازی در فلش باید از سرش تا تهش کد بنویسید و به صورت کور یا blind کد نویسی کنید و با وجود داشتن دیباگر سریع و ران تایمی چون monster debugger باز هم سرعت دولوپتون به اندازه ای که این انجین به شما توان می ده نیست.
این انجین یعنی یونیتی قدرت و کیفیت و سرعت بالایی می ده چون برا ایمپورت مدل سه بعدی، استخون بندی و تنظیمات متریال و ... فقط کافیه درگ اند دراپ کنید و در مقایسه فلش با یونیتی برا سه بعدی سازی مثل خوردن غذا به صورت پشت گردنی با روش معمول خوردن هست.
اگر هم باز اصرار دارید که حتما فلش رو یاد بگیرید، خوندن این مقاله خیلی براتون بد نیست چون این مقاله برا فصول اول یه مقاله انگلیش معروف قدیمی هست که بنده همه رو ترجمه کردم و باهاش یه سمپل هم زدم... و تو همین فصول اول بیشتر در مورد مفاعیم 3 بعدی و ... صحبت کرده و همین مفاهیم برا فلش هم همسان هستند...اگر می گم برید سمت یونیتی به این خاطره که هم آپدیته و هم در حال پیشرفت سریعتر و بیشتری هست و هم راحت تره و هم افراد زیادی در این وادی در ایران و خارج کار می کنند و هم می تونید با C# و JS کار کنید و هم رفرنس وبی -ویدئویی بینهایت زیادی براش هست و هم سریع تر هست و هزارتا چیز دیگه... از نظر تولید خروجی برا اندروید و پلتفرم های دیگه هم سختی کار شما در حد انتخاب خروجی برا اندروید یا ... هست.
سمپل های معروفی هم که باهاش در ایران ساخته شده ، بازی خلیج عدن و برا بازیهای اندرویدی هم بازی subway surf و هزاران بازی دیگه برا پلتفرم های مختلف هست.
بای...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا