درخواست آموزش متریال ماشین

سلام دوستان
یک آموزش صحیح ساخت متریال ماشین می خواستم.
خیلی برام مهمه.
ممنون.
 
خوب! شاید بهتر باشه با V-Ray شروع کنی!
قبل از هر چیز این مقاله رو بخون: http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_hdri.htm
با و بعد این یکیو: http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_basic_material_settings_01.htm
خیلی خوب! حالا فقط با Reflection متریال و antialiasing filter بازی بازی کن تا متریال مورد نظرتو پیدا کنی!

>> دوستان اگه فکر می کنید دو تا مقاله رو جا به جا گذاشتم اشتباه می کنید! حواسم بهشون بود!!
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
ايول لينك...
NanoWorld_co هميشه لينكاش همونه كه ميخواي...
ممنون از طرف خودم...
..
اگه عجله داري اين عكسم يه نگا بكن كه فعلا كارت راه بيفته... ماله Vray هست... اصلا جامع نيست و براي كار عجله ايه... اون مقاله هايي كه نانو گفت حتما بخون.......


Vray_mat.jpg
 
البته این مطلبو بگم که من با مکس 6 و با وی ری 1.09 کار میکنم .
nano جان من همون کارایی رو که تو مقاله 1 گفته بود انجام دادم.ولی در step 7 رندرم خیلی روشنه و منحنی ها واضح در نمیاد.
 
میثم جان حتما از وی ری 2 استفاده کن! حتما!
واقعا تفاوت زیادی با وی ری یک داره!
بعد اگه مشکلی بود بگو!
 
اگه لینک دانلودی ازش دارین لط میکنین بذارین
در ضمن vray 2 روی مکس 6 نصب میشه؟
ممنون
 
سلام
ايول لينك...
NanoWorld_co هميشه لينكاش همونه كه ميخواي...
ممنون از طرف خودم...
..
اگه عجله داري اين عكسم يه نگا بكن كه فعلا كارت راه بيفته... ماله Vray هست... اصلا جامع نيست و براي كار عجله ايه... اون مقاله هايي كه نانو گفت حتما بخون.......


Vray_mat.jpg

شرلوک جان دستت درد نکنه زحمت کشیدی .
خیلی بدردم خورد.واقعا لنگ بودم
 
اوخ اوخ اوخ! چه سوتی ای دادم!
اونی که من داشتم title فایل زیپش vraymax9 بود فکر کردن 2 ئه!!
بعد امروز توجهم به این تصویر پایین از مکس جلب شد و یاد اینجا افتادم تا "اشتیباه" رو اصلاح کنم!
 

پیوست ها

  • vr.png
    vr.png
    1 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • vr-2.png
    vr-2.png
    2.3 کیلوبایت · بازدیدها: 2

Divine Love

Well-Known Member
من توصیه می کنم از mental Ray Car Paint استفاده کن. اگر انگلیسی بلدی تو هلپ نرم افزار کامل توضیحش داده. و اگرنه بهم بگو شاید توی یه تاپیک دیگه توضیحش دادم.
 

hosein0251

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خواهشا اگر ممکنه لینک vray 2 رو اینجا بگذارید
 
اوخ اوخ اوخ! چه سوتی ای دادم!
اونی که من داشتم title فایل زیپش vraymax9 بود فکر کردن 2 ئه!!
بعد امروز توجهم به این تصویر پایین از مکس جلب شد و یاد اینجا افتادم تا "اشتیباه" رو اصلاح کنم!

پیش میاد عزیزم خودتو ناراحت نکن.در ضمن من همین ورژن وی ری رو نصب کردم.واقعا فوق العادست.
جالب اینجاست که ترغیب شدم بیش از پیش تو مکس طراحی کنم.
 
یکی از دلایلی که بعضی از آماتور های مدل سازی رو از این کار نا امید می کنه، اینه که مدلشون بعد از رندر شکل جالبی نداری (برای من هم پیش اومده!)
در واقع مثلا یه مدل ساز، تو ذهنش یه کیس کامپیوتر رو که مدل سازی شده، تجسم کرده. و بعد اون رو با مکس طراحی می کنه.
مدلش از لحاظ تئوری شاید دقیقا شبیه اون کیسی باشه که مد نظرش بود، اما بعد از رندر، مدل به هیچ وجه شبیه اون کیس به نظر نمیاد!
خوب در این جور مواقع نباید تقصیر رو به گردن مدل ساز بندازیم! اون کار خودش رو انجام داده. عمق ها و پستی و بلندی ها رو ساخته، مهم اینه که این پستی و بلندی و ناهمواری خودش رو خوب نشون بده.
این جاست که مسئله ی رندر اهمیت خودشو نشون می ده!
البته اون آموزش هایی که من گذاشتم نمی تونه حتی "یه رندر نیمه حرفه ای" محسوب بشه! متاسفانه خیلی از دوستان، کار هاشون رو فقط با استفاده از همین SkyLight-Final Gather (البته برای منتال ری!) نور پردازی و رندر می کنن. البته کارشون در نگاه اول خیلی بهتر از یه کار نورپردازی نشده به نظر میاد. اما باز هم انحنا و بقیه ی جزئیات، در صورتی که نزدیک به یک "مانع" نباشن به چشم نمیان!
به همین دلیل من به دوستان توصیه می کنم که در کار هاشون حتما از Light های اضافه هم استفاده کنن و به اون SkyLight ساده اکتفا نکنن.
اگه وقت بشه (و بیشتر از وقت، حسش بشه!) سعی می کنم یه آموزش نورپردازی یه شی ساده رو بزارم. چون اونایی که تو سایتا دیدم، یا کلی نگر بودن، و یا روی اجزاء محیط تمرکز داشتن!

در ضمن من همین ورژن وی ری رو نصب کردم.واقعا فوق العادست.
مگه ورژن 2 اومده؟!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا