آقا ببخشید که دیر شد
سلام.
آقا می بخشید که دیر شد.
من تا امروز جمعه وقت آزاد نداشتم.
ابتدا یک عکس قالی با رزلوشن بالا دانلود می کنی.عکسی که من دانلود کردم رزلوشنش پایین بود.400*500 شما برای اینکار بهتره عکسی با رزلوشن 2000 به بالا انتخاب کنی.
بعد یک عدد Plan می کشی و ماده قالی رو به اون نسبت می دی و UVmap ش رو تنظیم می کنی.دقت داشته باش که پرزها UV هاشون رو از این Plan می گیرند.
از منوی Render>fur>attach fur description>new رو می زنی.
بعد به قسمت fur description که بری نتظیماتش میاد.
برای Base color عکس قالی رو نسبت می دی و بعد بسته به رزلوشن عکست map width و map height رو تنظیم می کنی.مثلا اگه عکست 2000*2000 هست شما هم می تونی 1000*1000 تا 2000*2000 رو انتخاب کنی.
بعد گزینه bake رو می زنی.
density هم تعداد موها رو مشخص می کنه.
و پارامترهای دیگه که اگه از روش سعی و خطا استفاده کنی متوچه می شی برای چی هسنتد.
تا اینجا میشه عکس پایین.
حالا نکته فوق العاده جالب اینحاست که در مایا می تونی بکمک Paint ش که همه جای مایا یک ابزار جادویی هست خواصش رو تغییر بدی.
از رنگ مو تا رنگ نوک مو تا ضخامت و اندازه کرفته تا میزان کچلی و خواب مو بگیر تا میزان فرفری بودنش و ........
عکس زیر رو بکمک Paint مایا موهای پشت توپ رو خابوندم.
باز هم اگه کمکی خواستید بنده در خدمتم.
این قالی رو با یک میلیون پرز درست کردم.
و یک نکته دیگه می تونی Indirect illumination هم داشته باشی.
من خیلی وقته که با Vray کار نکردم ولی تا جایی که اطلاع دارم Fur ش خیلی محدودتر از Fur خود مایاست.