درخواست آموزش تراکت

elham_elham

Member
از دوستان محترم خواهشمندم که یه توضیح کلی راجع به زدن تراکت ونحوه طراحی اون وهمچنین موارد مربوط به سایز وابعاد آن بدهند
ممنون:paint:
 

Mahdi

کاربر متخصص انجمن بُرداری
سلام
به طور كلي تراكت يا برگه هاي تبليغاتي از نظر نوع رنگ بندي و چاپ به دسته هاي زير تقسيم مي شوند :
1- سياه و سفيد :
در اين دسته نيز تو تقسيم بندي بر حسب نوع چاپ مي توانيم در نظر بگيريم .
الف) چاپ ريسوگراف : كه در اين نوع چاپ بايد در نظر بگيريم كه حتي المقدور در طراحي از ترام (رنگ خاكستري) كمتر استفاده شود يا استفاده نشود و در صورت استفاده حتما پرينت با كيفيت 300 دي پي آي گرفته شود تا در چاپ به مشكل بر نخوريم .
ب) چاپ افست تك رنگ : كه در اين نوع چاپ كافيست در طراحي مد رنگي رو روي Grayscale قرار بديم و فايل را بعد از طراحي يك لايه كرده و با فرمت Tiff به چاپخانه ببريم و نمونه رنگ درخواستي (مشكي يا هر رنگ ديگر) رو به چاپخونه بگيم تا چاپش انجام بشه .
2- مد رنگي RGB:
در اين نوع چاپ كافيست در طراحي مد رنگي رو روي RGB قرار بديم و بعد مثل بالا خروجي Tif بگيريم . من از اين نوع كار بيشتر براي چاپهاي ديجيتال استفاده مي كنم چون رنگها زنده تر درمياد.
3- چاپ افست :
كه مفصلا در اين انجمن دربارش بحث شده.
از نظر نوع و اندازه به طور كلي تراكت هاي تبليغاتي در اندازه آ6 (105*148.5 ميليمتر) و آ5 (148.5*210 ميليمتر) طراحي مي شود مگر اينكه تراكت تبليغاتي روي ديوار بخواد نصب بشه.
نحوه طراحي هم سليقه اي است فقط بايد با توجه به موارد بالا در نظر بگيريد كه با چه مد رنگي و براي چه چاپي داريد طراحي مي كنيد .

موفق باشيد
مهدي
 

whitrose

New Member
البته استاد مهدی جای هیچ حرف دیگه ایو باقی نذاشت اما من پیشنهار میکنم که اگر دستگاههای چاپ رو میشناسی کارتو ببر لیتوگرافی و زینک اونو ببر چاپخونه ببر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا