درخت

danial_memari13

New Member
سلام
خدمت همه دوستان گل تر دی کارم..خسته نباشید
می خواستم ببینم برای اینکه یک درخت نزدیک به طبیعی در مکس داشته باشم باید چیکار کنم؟
و اگر تعداد این درخت ها زیاد شد برای جلوگیری از افزایش زمان رندر چه باید کرد؟!(منتال ری)
یکی از اساتید می گفتن که برای این کار از فتوشاپ استفاده می کنند طوری که در کارهایشون سایه درخت ها هم بود و خیلی طبیعی...متاسفانه آخر کلاس این روش رو به کسی یاد ندادن
اگر ممکنه راهنمایی کنید
 

m3d

کاربر VIP
سلام . برای ایجاد درخت سی جی سه تا راه داریم :
1- مدل کردن سه بعدی درخت با ورتکسهای بالا مثل همون درختها آماده مکس
2- استفاده از دو پلان هم اندازه به شکل علامت به علاوه در تقاطع با هم یعنی طوری پلانها رو ایجاد کنید که از نمای تاپ این شکل دیده بشه : (+) و اعمال یه متریال به هر دو پلان ( به کانال diffuse متریال , عکس یه درخت واقعی و اعمال همون تصویر بصورت سیاه و سفید به کانال opacity اون متریال )
3- مت پینتینگ که همون طراحی درخت در فتوشاپ با استفاده از عکسهای واقعی یا طراحی با قلم های اون
مورد 1 برای صحنه های با چرخشهای آزاد و مختلف دوربین بکار میره
مورد 2 بیشتر برای گیم و مواردی که دوربین فقط دور سوژه میچرخه ولی بالا نمیره (چون اگه از بالا رندر کنیم درخت به شکل + دیده میشه)
مورد 3 هم برای مواردی هست که دوربین فیکسه یا اگر هم حرکت داره فقط حرکت پن صورت میگیره (یعنی فقت چپ و راست یا بالا و پایین میشه و چرخشی صورت نمیگیره )
 

nassrin24

Active Member
می تونی از پروکسی تو منتال ری استفاده کنید و در متریال دادن توجه کنید که رفلکت درختان خیلی کم باشد و گلاسینس رو کم نکنید که زمان رندر بالا نره.
برای اینکه سایه درخت در کار باشه ولی خودش تو رندر نباشه هم باید تو قسمت خصوصیات آبجکت visible to camera رو بردارین اینوری سایه رو که باعث طبیعی تر شدن کار میشه رو دارین ولی خود آبجکت که زمان رندر رو افزایش می ده نیست دیگه.
می تونید از pass render هم استفاده کنید و توی فتوشاپ ترکیب کنید .....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا