درب صنعتی اتوماتیک ساختمان ها چگونه کار می کنند و چرا اهمیت دارند

درب صنعتی اتوماتیک ساختمان ها چگونه کار می کنند و چرا اهمیت دارند

این را تصور کنید: شما در فروشگاه مواد غذایی هستید و به تازگی بررسی را تمام کرده اید. صندوقدار مواد غذایی شما را مرتب جمع کرد و شما با چهار کیسه سنگین در دست به سمت در خروجی می روید. به در شیشه ای بزرگ نزدیک می شوی و... هیچ اتفاقی نمی افتد. صبر کنید، چرا در به طور خودکار برای شما باز نشد؟

درب صنعتی اتوماتیک آنقدر رایج هستند که احتمالاً نمی‌توانید دنیایی را تصور کنید که در آن مجبور به باز کردن فیزیکی در فروشگاه مواد غذایی باشید. درب صنعتی اتوماتیک که در چند دهه گذشته توسعه یافته اند، ما را قادر ساخته اند که ورودی و خروجی های بدون هندز را ایجاد کنیم.

اگر ساختمان‌های چند خانواری یا تجاری را توسعه می‌دهید، مالک یا مدیریت می‌کنید، احتمالاً همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش ملک خود هستید. درب صنعتی اتوماتیک ایمنی بهبود یافته، راحتی بیشتر و تجربه ورود بدون درز و بدون درز را به مستاجرین، بازدیدکنندگان و کارکنان ساختمان ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد درب صنعتی اتوماتیک ساختمان ها و دلیل اهمیت آنها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

درب صنعتی اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

درب صنعتی اتوماتیک نیاز به سنسوری دارند که تشخیص دهد چه زمانی درب باید باز شود. هنگامی که سنسور یک نشانه را تشخیص می دهد، سپس سیگنالی را به مکانیسم عملکرد درب می فرستد. پس از دریافت آن سیگنال، مکانیسم در را باز می کند.

سه نوع از رایج ترین سنسورهای درب صنعتی اتوماتیک عبارتند از:

  • سنسورهای فشار
  • تشخیص حرکت و حسگرهای نوری
  • کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری
1. سنسورهای فشار

سنسورهای فشار که در دهه 1960 معرفی شدند، از تغییرات وزن یا فشار برای تشخیص نیاز به باز شدن درب استفاده می کنند. سنسورهای فشار معمولاً به صورت تشک یا پد روی زمین نصب می شوند. وقتی شخصی به در نزدیک می شود و روی تشک قدم می گذارد، در باز می شود زیرا سنسور فشار تغییر فشار (وزن فرد) را تشخیص داده است.


2. تشخیص حرکت و حسگرهای نوری

امروزه اکثر درب صنعتی اتوماتیک با سنسورهای تشخیص حرکت کار می کنند. اکثر آشکارسازهای حرکت از پالس های مایکروویو یا سنسورهای مادون قرمز غیرفعال (PIR) برای تشخیص حرکت استفاده می کنند.

آشکارسازهای حرکتی پرتوهای مایکروویو پالس‌هایی از امواج مایکروویو را ارسال می‌کنند که بازتاب اجسام متحرک را اندازه‌گیری می‌کنند. در مقابل، حسگرهای مادون قرمز غیرفعال تغییرات دما را برای تشخیص گرمای بدن اندازه گیری می کنند.

سنسورهای دارای فناوری مایکروویو معمولاً گرانتر از سنسورهای مادون قرمز هستند زیرا می توانند منطقه بزرگ تری را پوشش دهند. با این حال، آنها همچنین در معرض خطر تداخل الکتریکی هستند.

3. کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری

درب صنعتی اتوماتیک همچنین می توانند از طریق کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری تشخیص دهند که چه زمانی باید کار کنند.

درب به جای حس کردن حرکت یا فشار، به سیگنالی از یک سیستم کنترل دسترسی برای باز شدن متکی است. این سیگنال می‌تواند از یک کارت کلید، یک فوب، یک گوشی هوشمند یا هر دستگاه دیگری که با سیستم کنترل دسترسی برنامه‌ریزی شده است، باشد.

درب‌های خودکار کنترل‌شده توسط سیستم‌های کنترل دسترسی مبتنی بر ابر یا اینترکام‌های ویدیویی هوشمند برای ساختمان‌های چندخانواری و املاک تجاری که فقط نیاز به اجازه ورود به افراد مجاز دارند، ایده‌آل هستند. بیشتر ساختمان‌های چند خانواری و تجاری به سیستم کنترل دسترسی یا اینترکام ویدیویی برای قوانین آتش نشانی و ایمنی نیاز دارند. علاوه بر این، سیستم های کنترل دسترسی و اینترکام های ویدیویی هوشمند، تجربه ساکنین را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، هنگامی که سیستم کنترل دسترسی یا اینترکام ویدیویی به فضای ابری متصل است، کارکنان ساختمان از راحتی بیشتر مدیریت مجوزهای دسترسی به اموال از راه دور از یک مرورگر وب لذت می برند. در نتیجه، کارکنان مجبور نیستند برای به روز رسانی سیستم خود به طور فیزیکی از ساختمان بازدید کنند.

حسگر چگونه در را باز می کند؟

هنگامی که یک سنسور تشخیص داد که شخصی باید وارد ساختمان شود، سپس سیگنالی را به مکانیسم باز کردن درب می فرستد. مکانیزم باز شدن درب توسط یک موتور الکتریکی کار می کند که با توجه به نوع درب شما درب را باز می کند.

انواع درب صنعتی اتوماتیک عبارتند از:

درب‌ صنعتی کشویی: ایده‌آل برای ترافیک دو طرفه، درب صنعتی اتوماتیک کشویی ممکن است از مسیرهای بالای سر آویزان شوند یا با ریل‌ها و غلتک‌ها نصب شوند.

دربهای نوسانی: ایده آل برای ترافیک یک طرفه، درب صنعتی اتوماتیک چرخان به داخل یا خارج باز می شوند.

درب‌های تاشو: ایده‌آل برای ورودی‌های کوچک که در آن فضا نگران‌کننده است، درب‌های تاشو خودکار روی خودشان جمع می‌شوند تا یک راهرو ایجاد کنند.

درب های گردان: ایده آل برای مناطق پرتردد، درب صنعتی اتوماتیک چرخان امکان خروج و ورود همزمان را فراهم می کنند.

درب مناسب برای ساختمان شما به نوع تردد عابران پیاده در ملک شما و فضای موجود بستگی دارد.

پارسیان در صنعت به عنوان یکی از برترین مجری های درب صنعتی با ارائه بلاگ های متعدد سعی در افزایش آگاهی عموم را دارد. اگر شما نیز در پی افزایش اطلاعات خود در مورد درب صنعتی اتوماتیک هستید به بلاگ این سایت مراجعه نمایید. جهت مطالعه درب صنعتی اتوماتیک اینجا کلیک نمایید.


مزایای درب صنعتی اتوماتیک ساختمان

ما نحوه عملکرد درب صنعتی اتوماتیک را مشخص کرده ایم، اما اکنون بیایید بفهمیم که چرا این مهم است. چرا باید به درب صنعتی اتوماتیک اهمیت دهید و چرا ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

برخی از مزایای درب صنعتی اتوماتیک عبارتند از:

صرفه جویی در انرژی: درب صنعتی اتوماتیک می توانند به حفظ هوای مطبوع کمک کنند و در نتیجه هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان شما را کاهش دهند.

ورود بدون لمس: با درب خودکار، هیچ کس مجبور نیست سطوح مشترک مانند دستگیره درها را لمس کند. این به جلوگیری از گسترش میکروب ها کمک می کند.

راحتی: مردم همیشه از راحتی ورود هندزفری به ساختمان قدردانی می کنند، به خصوص وقتی کیف های مواد غذایی را حمل می کنند، بچه های خود را درگیر می کنند یا یک قطعه جدید از اثاثیه سنگین را به خانه می آورند.

چگونه درب صنعتی اتوماتیک ورود بدون لمس را امکان پذیر می کنند؟

درب صنعتی اتوماتیک با اجازه دادن به افراد برای عبور از ورودی بدون لمس درب، ورود بدون لمس را امکان پذیر می کنند. ساکنان آپارتمان از ورود بدون لمس قدردانی می کنند زیرا نیاز به لمس سطوح پرخطر را از بین می برد و ملک شما را برای همه ایمن تر می کند.

اگر می‌خواهید ورود بدون لمس را در یک ساختمان چند خانواری یا یک ملک تجاری با دسترسی محدود اجرا کنید، به یک درب صنعتی اتوماتیک و یک سیستم کنترل دسترسی یا اینترکام ویدیویی نیاز دارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا