درآمد 6 تریلیون دلاری صنعت it در سال 2010

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


شرکت تحقیقاتی Forrester که بر اساس آخرین بررسی خود میزان پرداخت پول در صنعت فناوری اطلاعات در وسعت جهانی طی سال 2009 را با کاهش 9/8 درصدی دید، پیش‌بینی کرده است در سال 2010 میلادی این روند با رشد 1/8 درصدی همراه خواهد بود.


طبق این پیش‌بینی‌ها احتمال می‌رود که سازمان‌های دولتی و تجاری در سال 2010 میلادی بیش از 1/6 تریلیون دلار پول پرداخت کنند. تنها در کشور آمریکا میزان پرداخت پول در صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات پس از کاهش 2/8 درصدی در سال قبل، در سال جدید با رشد 6/6 درصدی به 568 میلیارد دلار می‌رسد.


شرکت Forrester بر این باور است که بیشترین درآمد در صنعت فناوری مربوط به بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار شود. در سال 2010 خرید تجهیزات رایانه‌ای در سطح جهان با رشد 2/8 درصدی نسبت به سال قبل همراه خواهد بود و به دنبال آن، فروش سخت‌افزارهای ارتباطی نیز رشد 6/7 درصدی را پیش‌رو خواهد داشت. پیش‌بینی شده است که میزان پرداخت پول برای خرید نرم‌افزارهای جدید نیز در این سال 7/9 درصد بیشتر شود.


دیگر بخش‌های فناوری نیز در این سال توسعه خواهند یافت. مراکز ارایه دهنده خدمات مشاوره‌ای و یکپارچه‌سازی فناوری در سال 2010 با رشد 8/6 درصدی درآمدهای خود مواجه خواهند شد و خدمات مشاوره‌ای IT نیز رشد 1/7 درصدی را پیش‌رو خواهد داشت.


"اندرو بارتلز"(Andrew Bartels) مدیر شرکت تحقیقاتی Forrester گفت: «رکود دنیای فناوری در سال‌های 2008 و 2009 به پایان رسیده است. در سال 2010 شاهد بهبود وضعیت تمامی بخش‌های صنعت فناوری خواهیم بود. در آمریکا بهبود اقتصادی صنعت فناوری اطلاعات بسیار قوی‌تر از دیگر صنایع خواهد بود. میزان پرداخت پول در حوزه فناوری دو برابر نرخ رشد تولید ناخالص ملی این کشور خواهد بود».


شرکت تحقیقاتی Forrester رشد پرداخت پول در کانادا را 9/9 درصد، در آسیا پسیفیک را 8/7 درصد و در آمریکای لاتین را 7/7 درصد پیش‌بینی کرده است. در منطقه اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا این جریان با رشد 4/2 درصدی همراه خواهد بود.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا