**داوری** شبیه سازی فضای داخلی

شروع موضوع توسط *farshid* ‏7 آگوست 2011 در انجمن مسابقات کوچک

  1. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام خدمت دوستان عزیز
    به سلامتی داوری مسابقه هم تموم شد و این هم اعلام نتایج مسابقه

    از خانوم مریم نادمی و فرخ جان بینهایت سپاسگذارم ...


    اعلام نتایج:

    رتبه اول: 166 امتیاز ---- abbasi-0912 کار شماره 4

    رتبه دوم: 164.5 امتیاز ----- gs-graphic کار شماره 5

    رتبه سوم: 162.5 ----- *farshid* کار شماره 9

    رتبه چهارم: 154.5 امتیاز ----- pakzad_saeed کار شماره 3

    رتبه پنجم: 142 امتیاز ------ saeedmagic کار شماره 2 + E-power کار شماره 8

    رتبه ششم: 121امتیاز ----- i-like-ddd کار شماره 1

    رتبه هفتم : 114 امتیاز ----- arbab_arch کار شماره 7

    رتبه هشتم: 72 امتیاز ----- airbos کار شماره 6

    *******************************************************
    داوری بر اساس یک سری پارامتر انجام میشه

    زیبایی کلی اثر 30:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای که اثر بر مخاطب میذاره ...
    شیدرها و تکسچرینگ 30:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریال
    نورپردازی و رندر 30:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادنکیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...
    مدلینگ 5
    پست پروداکشن 5
    جمعا 100 امتیاز

    1- i-like-ddd
    [​IMG]
    +



    *******************
    2-saeedmagic

    [​IMG]
    ********************
    3-pakzadsaeed

    [​IMG]
    ******************
    4-abbasi-0912

    [​IMG]
    +
    [​IMG]
    ***************
    5-gs-graphic

    [​IMG]
    ****************************
    6- airboss

    [​IMG]
    ******************
    7-arbab-arch

    [​IMG]
    +
    [​IMG]
    *****************
    8- e-power

    [​IMG]
    ****************
    9- *farshid*
    [​IMG]


    **********
     

    پیوست ها:

    • FINEELLLGRAYED.jpg
      FINEELLLGRAYED.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 317.6
      نمایش ها:
      285
    • FINEELLL.jpg
      FINEELLL.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 265.2
      نمایش ها:
      477
    آخرین ویرایش: ‏10 آگوست 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏7 آگوست 2011
    LinkinForEver، *Samanta*، amir.nemati63 و 10 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. maryamnademi

    maryamnademi تیم داوری مسابقات مجیدآنلاین

    ارسال‌ها:
    25
    تشکر شده:
    125
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام به همگی‌ و امیدوارم که با شرکت تو این مسابقه به تجربه و دوستی‌‌هاتون اضافه شده باشه.
    کارا جالب شدن و از نظر کیفی خیلی‌ نزدیک به هم هستن،
    البته ترجیح شخصی من این بود که موضوع باز تر باشه و انتظار داشتم که سلیقه شخصیتون رو برای بهتر کردن این اثر به کار ببرید، یادمون باشه که هدف از شرکت در مسابقه‌ها تجربه کردن تو پروژه‌های جالب و تست کردن چیزی جدید هست،اون جسارتی که معمولاً تو کار کارفرما در کارهای سفارشی، نمیتونیم به کار ببریم. همیشه بدونید که جسارتتون تو مسابقه‌ها میتون داور‌ها رو خیلی‌ تحت تاثیر بذاره.
    هدف از این مسابقه بخصوص شبیه سازی یک کار از پیش معرفی‌ شده بوده، که البته همیشه شبیه سازی بهترین کارها باعث درک کردن اون کارها می‌شه. و هنرمندای سه بعدی معمولاً طراح‌های خیلی‌ خوبی‌ میشن. پس من نظراتم رو بر این اساس با شما در میون میزارم، و از همگی‌ برای شرکت در مسابقه یا دنبال کردن این کار تشکر می‌کنم.

    1
    زیبایی کلی اثر 19
    - شیدرها و تکسچرینگ 18 - نورپردازی و رندر 19 - مدلینگ 5 - پست پروداکشن 2
    دستتون درد نکنه! :)
    مصالحی که تو معماری داخلی استفاده می‌شه نباید خشن باشه، معمولاً سطوح صاف و واکس کشیده هستن، لبه‌های بتن و چوب باید مشخص باشه
    http://www.peterguthrie.net/blog/2009/03/vray-edge-fillet-tutorial/
    ،توی خون خیلی‌ تاریک شده و دعوت کننده نیست، اتاق خیلی‌ کوچیک به نظر میاد، رنگ‌ها خیلی‌ کنترست بالایی‌ دارن، کارتون به color correction احتیاج داره. باید روی سایه‌ها کار کنید تا smooth تر باشن.Noise control احتیاج داره.
    2
    زیبایی کلی اثر 20 - شیدرها و تکسچرینگ 18 - نورپردازی و رندر 19 - مدلینگ 4 - پست پروداکشن 3
    در استفاده از bloom effect زیاده روی کردید، به نظرم Ambient Occlusion هم زیاد استفاده کردید، خوش حالم که glossiness & reflection تو همهٔ متریال‌هاتون هست. باید یه مقداری بیشتر رو texture mapping کار میکردید، کف سنگی‌ خیلی‌ خشن هست، چراغهای سقفی هم کوچیک هستن. نور پردزیتون باید بیشتر دراماتیک میبود، در کلّ کار خوبی‌ شده و دستتون درد نکنه. :)
    3
    زیبایی کلی اثر 28
    شیدرها و تکسچرینگ 28
    نورپردازی و رندر 30
    مدلینگ 5
    پست پروداکشن 4.5
    دستتون درد نکنه, بسیار عالی‌،mapping فریم پنجره می‌تونست بهتر باشه الان خیلی‌ به نظر زیادی شلوغه.بتونه دیوار هم خشنه باید نرمتر باشه​
    4
    زیبایی کلی اثر 22
    شیدرها و تکسچرینگ 28
    نورپردازی و رندر 25
    مدلینگ 5
    پست پروداکشن 4
    من عاشق آشپز خونه شدم، مود بسیار عالی‌ و رنگای بسیار شیک و دعوت کنند داره. سقف color bleeding کرده که خیلی‌ تو ذوق می‌زنه، mapping بتن هم به نظر خیلی‌ بزرگ میاد، composition فریم هم خیلی‌ central شده، که خوب نیست ,سنگین شده، ولی‌ فقط خود آشپز خونه بسیار خوب کار شده. modeling-texturing-light-mood، بسیار چشمگیر شده. کار بعدیتون به camera correction احتیاج داره، رنگا خیلی‌saturation بالایی‌ دارن که باید بیشتر desaturate بشه، تو نمای شومینه درpost production زیاده روی کردین.
    5
    زیبایی کلی اثر 25
    شیدرها و تکسچرینگ 22
    نورپردازی و رندر 25
    مدلینگ 4
    پست پروداکشن 4.5
    خسته نباشید و ممنون، کلا کار خوبی‌ شده، فقطCHROMATIC ABBERATION زیاده روی شده، TEXTURE نزدیک پنجرهٔ کوچیک خراب شده‌ ای کاش روی mapping چوب کف بیشتر کار میکردید ,مدل کامل ساخته نشده، فکر کنم وقت کم آوردید، bloom effect جالب شده، رنگا خیلی نزدیک به عکس رفرنس هستن که نقط قووت کارتون رو میرسونه، color correction خیلی‌ خوب انجام شده.‌ای کاش شیشه یه کمی‌ بیشتر reflective میشد،

    6
    زیبایی کلی اثر 12
    شیدرها و تکسچرینگ8
    نورپردازی و رندر 8
    مدلینگ 3
    پست پروداکشن 0
    واقعا آفرین که تو مسابقه شرکت کردین، اینجوری که پیداست شما خیلی‌ به تمرین کردن احتیاج دارین، از نور پردازی گرفته تا متریال سازی، ولی‌ مدلینگ نقطه قوت کارتونه.
    باید color mapping رو چک کنید، خیلی‌ نور زیادی تو خونه هست، کنتراست رندرینگتون خیلی‌ کمه،
    اگه نور کم باشه تو کارتون میتونید تو post production جبران کنید با curve وcolor correction ، ولی‌ معمولاً تیره کردن کاری که خیلی‌ نور داره یه کمی‌ سخته، البته اگه کار خیلی‌ هم تاریک باشه ممکن که مشکله noisy بودن پیش بیاد، یکی‌ از چیزیی‌ که به واقعیی‌ و جذاب بودن هر رندرینگی کمک می‌کنهcorrect reflection map & glossiness map در متریال سازی هست، یک مطلب مهمه دیگه، سایه‌های smooth هست، به کار بقیه که نگاه کنید متوجه میشید، اصولاً همهٔ متریال‌های اطراف من reflection دارن، این باعث می‌شه که پیش هم قرار گرفتن اجسام به نظرمون طبیعی بیاد.کارای خوب و بین المللی زیاد ببینید، اجازه بدید چشمتون به کارای خوب عادت کنه. :)
    موفق باشید!
    7
    زیبایی کلی اثر 15
    شیدرها و تکسچرینگ 15
    نورپردازی و رندر 15
    مدلینگ 4
    پست پروداکشن 2
    اینجوری که پیداست شما خیلی‌ به تمرین کردن احتیاج دارین برای متریال سازی, تو نور پردازی موفقتر بودینbloom, glow effect هم جالب شده، متریال‌هاتونreflection & glossiness احتیاج داره حتا شومینه خیلی‌ noisy شده، چوب دیواری خیلی‌ به نظر برنده و تیز میاد، map سقف کشیده شده، کلا یه کمی‌ باید با حوصله تر کار کنید، در کلّ به نظرم در مسیر درستی‌ هستید. :)
    8
    زیبایی کلی اثر 22
    شیدرها و تکسچرینگ 22
    نورپردازی و رندر 25
    مدلینگ 5
    پست پروداکشن 3
    جالبه که کار ۳-۵-۸ خیلی‌ به هم نزدیک هستن ولی‌ به ترتیب با یه کمی‌ دقت بیشتری کار شدن، یه کمی‌ بیشتر از Dirt map استفاده میکردید،تاباندن نور از بالای پنجره به کنترست کارتون کمک میکرد. texture بهglossiness و reflection احتیاج دارن، سایه‌های پنجره باید smooth تر بشن، more subdivisions.
    mapping درسته ولی‌reflection نداره dull شده. کلا خیلی‌ نزدیکreference شده که این نشانه قوت کارتونه.
    9
    زیبایی کلی اثر 22
    شیدرها و تکسچرینگ 25
    نورپردازی و رندر 25
    مدلینگ 5
    پست پروداکشن 3
    دستتون درد نکنه، این Mood رو اگه رو کارای تادائو آندو، و فضاهای خیلی‌ بزرگ کنید خیلی‌ خوشگل می‌شه، ولی‌ این فضای کوچیک که مسکونی هم هست احتیاج به زندگی‌ و نور گرم داره، اینجا یه کمی‌ ترسناک شده، texturing- مدلینگ- حتا نوردهی هم جالبه ولی‌ متفاوت. درک درستی‌ که از camera angle & framing کردین رو من تحسین می‌کنم تنها کسی‌ بودید که زاویهٔ دوربین رو عوض کردید آفرین! این زاویه با همهٔ خط‌های توی معماری ساختمون می‌خونه، bloom-glow و post production هم خیلی‌ خوب فقط اگه یه color correction داشت یه کمی‌ روشنتر بود و رنگا گرمتر بودن، به نظر من فضا دعوت کننده تر میشد.


    باز هم از همه تشکر می‌کنم، اینکه از روی یک عکس با کمترین وقت و اطلاعات، این مسابقه‌پروژه رو انجام دادید، کار خیلی‌ سختی هست. به نظرم الان باید کلی‌ اعتماد به نفس داشته باشید، معمولاً وقتی‌ به عنوانvisualizar - junior architect- architect رو یه پروژه کار می‌کنید art director- creative director وlead architect خیلی‌ بهتون کمک می‌کنن و کار تیمی بسته می‌شه، ضمن اینکه شما با پروژه و ایده طراح کاملا آشنا میشید، و میتونید نمونه‌های مشابه زیادی رو مطالعه کنید، مقایسه کنید، حتا کپی‌ کنید، و در نهایت کارتون خیلی‌ پخته می‌شه، البته زمانی‌ هم هست که خیلی‌ مسئولیت گردنتون میافته و همهٔ اون کارا رو خودتون باید انجام بدید، که می‌شه به عنوانه یه شانس برای کسب تجربهٔ بیشتر بهش نگاه کرد، برای اینکه خودتون رو نشون بدید.

    تو قوانین مسابقه استفاده از هیچ تکنیک خاصی‌ منع نشده، ولی‌ به طور کلی‌ در مسابقات سه بعدی استفاده از 2d projection mapping مجاز نیست. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کنه که شرکت کنندگان یک مسابقه این مطالب رو رعایت کنند.
     
    آخرین ویرایش: ‏12 آگوست 2011
    نوشته شده توسط maryamnademi در ‏8 آگوست 2011
    Lord Voldemort، borhani59، .:BehzAd:. و 10 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36

    قبل از هر چیز به همه ی شرکت کننده ها تبریک می گم چون کیفیت آثار ارسالی به صورت میانگین خیلی خوب بود و هر کدوم از کار ها در نوع خودشون ارزشمندند از نظر من

    از فرشید عزیز هم تشکر می کنم که این همه پیگیر بود

    از خانوم مریم نادمی عزیز هم برای قبول دعوت بنده و هزینه کردن وقتشون برای بچه ها تشکر می کنم


    یک نکته رو بگم به خاطر اینکه هدفمون پیشرفت هست من از تعریف و تمجید تا جای ممکنه فاکتور می گیرم چون چیزهایی که خوب شده خوب هست و باید به فکر درست کردن ایراد ها بود
    این یک نکته ایه که من توی نقد ها سعی می کنم رعایت کنم . امیدوارم کسی دلگیر نشه چون نیتم خیره
    :rose:

    کار شماره 1


    زیبایی کلی اثر 18:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 15:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 20:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 2.5

    پست پروداکشن 2.5

    به نظرم کار خیلی خوبی می تونست باشه اگر که به چیزی به نام off screen توجه می کردید
    ما هیچ اطلاعاتی از فضایی که خارج از دید دوربین هست نمی گیریم
    حس و حال محیط بیرونی ساختمان برامون گنگ هست
    متریال ها و شیدر ها به مراتب می تونستند بهتر باشند
    وجود گلاسینس هایی که احساس بشن توی تمامی متریال ها مهم هست
    سایه اندازی نور آفتاب می تونست اندکی محو بشه
    به نظرم متریال سنگ کف خیلی فلت شده .ضمن اینکه اصلا تکسچررش به درد اینجا نمی خوره و با رفرنس خیلی از نظر حسی فرق داره . خیلی خشنه
    لوله ها هم یه سری خطوطی دارند که اگه می ساختینشون خیلی بهتر بود و دیتیل اتصال لوله ها به سقف کلا یه چیز دیگه بوده و سقفه اینقدر ها سوراخ نمی شده
    رندر هم نویز داره و تکسچر بتن هم می تونست بهتر باشه
    بهتر بود از پشت پنجره ی سمت چپی نوری محسوس به داخل بیاد

    ولی در عوض از متریال آویز ها خوشم اومد
    موفق باشید



    کار شماره 2



    زیبایی کلی اثر 22:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 23:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 24:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 5 واقعا دیتیل پردازی عالی ای داره

    پست پروداکشن 4 دلم می خواست افکت های رنگی پست پروداکشنی خوبی روی کارتون می بود

    توجهتون به جزئیات واقعا عالی بوده
    جزئیاتی مثل اعوجاج در سیم های آویز سقفی
    حتی نوع یو وی ای که برای متریال چوب کف انتخاب شده
    متریال درت ای که روی شیشه ها و بتن اومده همه و همه برای من خیلی جالب بود

    ولی به نظرم توی ساختن شومینه نا موفق عمل کردید وجوری شده انگار اینکه با یه براش درب و داغون فوتوشاپی نقاشیش کردید
    داخل شیار های بتن زیادی تیره شده
    من از متریال و نور آویز سقفی خیلی خوشم اومد چون یکنواختی نداشت
    تکسچر چوب به نظرم خیلی حیف هست که اینقدر کم رزولوشن هست
    متریال سفید شومینه رو هم دوست نداشتم شده عین جلد دفتر فیلی های قدیمی :green:

    افککت بلوم هم دیگه واقعا زیادیه
    موفق باشید




    کار شماره 3





    زیبایی کلی اثر 28:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 0:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 25:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 1

    پست پروداکشن 5

    کار کیفیت بصری خیلی خوبی رو داره و من بالاترین نمره رو تقریبا بهش می دم اما توی ست کردن شیدر ها هیچ کاری صورت نگرفته و از متریال های خود عکس روی رندرتون انداختید

    و من نمره ی شیدر ها رو براتون 0 گذاشتم چون توانایی تنظیم پارامتر هاتونو توش به نمایش در نیاوردید و در عوض توانایی کلاژ تصویریتون قابل مشاهده هست که این برای یک مسابقه ی تکنیکی اصلا حائز ارزش نیست
    مدل های کلیو و پریز و لامپ هم انجام نشدند و از روی عکس کولاژ شدند که نمره ی مدلینگ رو هم کم می کنه
    یه سری تایل شدگی های متریال هم بالای پنجره ی سمت چپی هست
    ولی در عوض کار رندر خیلی خوبی داره و نویزش هم به نظرم بهش میاد و بد نیست

    افکت های پست پروداکشنی هم بسیار عالی کار شده و نمره ی کامل رو بهتون می دم
    موفق باشید


    کار شماره 4



    زیبایی کلی اثر آشپزخانه 15+شومینه 9 :
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 23:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 15 آشپز خانه + 10 شومینه :
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 5

    پست پروداکشن 5


    کلا رندر آشپز خونه انگار یه ادم حرفه ای تر انجامش داده
    ارتباط بیرون و داخل رو خیلی خوب نشون دادید
    متریال های آشپز خونه عالی هستند ولی غلظت رنگ شومینه خیلی زیاده

    کلا کار تمیزی هست ولی سچوریشن جی آی به نظرم باید یکم پایین تر بیاد

    موفق باشید

    کار شماره 5



    زیبایی کلی اثر 25:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 25:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 26:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 5

    پست پروداکشن 3


    یکی از بزرگترین ایرادایی که می تونم بگیرم یکنواختی نور های آویز هست
    یکدست سفید شده
    نکته ی بعدی خشن بودن تکسچر ها هست که به درد معماری داخلی نمی خوره و زیادی زبر هست
    شیدر ها به نظرم از همه ی کار ها بهتر هستند

    ولی ارتباط بیرون و داخل رو اصلا رعایت نکردید
    متریال کف هم می تونست یک مقداری بیشتر بعد بگیره و از فلت بودن در بیاد

    بهر حال موفق باشید


    کار شماره 6



    زیبایی کلی اثر 17:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 10:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 12:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 2

    پست پروداکشن 0


    کار متاسفانه زاویه ی رندر خوبی رو نداره
    اشیای اصلی توسط کادر بریده شدند و تمرکز روی چیز خاصی نیست
    متریال ها کاملا دارای تکرار شدگی هستند و توی ذوق می زنند
    یک مشکلاتی هم توی آنتی الیاسینگ هست که اطراف نقاط نورانی یه حاشیه ی تیره میوفته
    نور ها هم کنترل نشده و همین جوری روی صحنه تابیدند و اصلا روی زاویه ی تابشش فکر نشده
    مثلا نور آفتاب یهویی خورده به لبه ی اون تاقچه ی شومینه و خیلی بی معنی یه ذره اندازه ی یه دم موش ازش کات شده بعد دوباره افتاده روی کف

    ولی به تلاشتون حاما ادامه بدید و سعی کنید کار های خوب رو با دید دقیق نگاه کنید و بررسی کنید
    امیدوارم این مسابقات بتونه توی پیشرفتتون نقش پر رنگی رو ایفا کنه

    کار شماره 7




    زیبایی کلی اثر 20:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 18:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 23:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 2

    پست پروداکشن 0


    من زاویه ی رندر دوم رو اصلا دوست نداشتم
    دو تا عنصر اصلی صحنه که شومینه و آویز هستند روی هم افتادند و اصلا جالب نیت
    متریال ها یه جاهایی کش اومدند و یه جا هایی کم کیفیت و حتی بعضی جاها زبر و خشن هستند و به شدت جای بهبود توی زمینه ی متریال دهی وجود داره
    تمام گوشه ها به صورت تیز و 90 درجه مدل شده اند که توی ذوق می زنه
    نور پردازی نسبتا خوبه ولی مثل کار قبلی خیلی بی دلیل و بی حساب با اجسام تلاقی پیدا کرده
    تکسچر لوله ها هم یه جاهایی عمودی شده

    موفق باشید


    کار شماره 8



    زیبایی کلی اثر 21:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 20:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 19:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 5

    پست پروداکشن 0

    در نگاه کلی می تونم بگم یک کار خوب ولی بی حال !!!
    همه چیز در بی حال ترین حالت ممکن هست
    نور متریال رندر کنتراست و حتی زاویه ی دوربین

    کار به شدت نیاز به ادیت های حرفه ای پست پروداکشن داشته و متریال ها خیلی به جا ولی خیلی بی حس و حال هستند

    به جزئیات خوب دقت شده
    کار خیلی تمیزه یعنی زیادی از حد تمیزه

    به صورت جزء به جزء خیلی دوستش دارم ولی به صورت کلی برام جذاب نیست


    کار شماره 9


    زیبایی کلی اثر 23.5:
    این نمره برمی گرده به تاثیر بیواسطه ای
    که اثر بر مخاطب میذاره ...

    شیدرها و تکسچرینگ 30:
    این نمره برای انتخاب مناسب تکسچر ها وساختن متریاله

    نورپردازی و رندر 20:
    شامل نورپردازی بهینه برای بهتر نشان دادن
    کیفیات فضا + نمره رندر که مربوط میشه به نویز لول و ...

    مدلینگ 4

    پست پروداکشن 5


    اول بگم که رندر دوم رو کلا ندیده می گیرم چون خیلی از نظر بصری توی ذوق می زنه
    ولی رندر اول همه چیزش خوبه به جز نور پردازیش
    سقف تیره شده و حس تهدید کننده داره

    افکت های نوری که احتمالا محصول رندر انجین قدرتمندش بودند هم خیلی به جا و به اندازه هست
    شیدر ها عالی هستند . نه به خاطر توانایی رندر انجین بلکه به دلیل توانایی یوزر در تحلیل نیاز های هر متریال
    یکی از بهترین و حساب شده ترین کادر بندی ها در بین تمامی آثار رو این کار داره

    تکسچر بتن خیلی حس و حال خوبی داره
    من به شدت عاشق اون شیشه ی دو جداره ی کار شدم . آفرین ولی ای کاش در نور پردازی کمی گرم تر و لطیف تر عمل کرده بودید
    این نوع نور پردازی و مقدار تیرگی در رندر به درد فضا های عمومی و سرد می خوره تا فضای مسکونی و گرم

    بهر حال موف باشید




     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏10 آگوست 2011
    men، maryamnademi، arbab_arch و 11 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوستان داوری بلاخره تموم شد ... از همه عزیزانی که شرکت کردند تشکر میکنم ...
    کار همتون خوب بود

    میتونید نظر خودتون رو در مورد مسابقه ،تجربیاتی که کسب کردین، اشتباهاتی که داشتین، داوری و همه چی اینجا مطرح کنید ...

    امیدوارم با انگیزه ی بیشتری مسابقه بعدی رو دنبال کنید

    و جا داره به عباسی جان تبریک بگم به خاطر کسب مقام اول و کار زیباش
    و تبریک به رضا جان به خاطر کسب مقام دوم

    و از همتون دعوت میکنم مسابقه بعدی رو هم شرکت کنید .مطمئن باشید این مسابقات رو پیشرفتتون تاثیر میذاره ...
    موضوع مسابقه بعدی هم ساعت 12 شب جمعه اعلام میشه ...

    و این رو هم بگم که :
    مطمئنا کسانی که اول نشدن از نتایج ناراضی هستند :)
    زیاد نتایج رو جدی نگیرید ... بیشتر به نقدی که رو کارتون شده توجه کنید ... مریم و فرخ نکات خوبی رو تو تقد هاشون آوردند ... مطمئنا آموزنده هستند ...شاید پند گیرید !:rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏11 آگوست 2011
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏11 آگوست 2011
    LinkinForEver، arbab_arch، AREF و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. Mahshid_f3497

    Mahshid_f3497 Active Member

    ارسال‌ها:
    127
    تشکر شده:
    111
    امتیاز دستاورد:
    43
    وای من اصلا فکر نمیکردم کار شماره 4 اول بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    نور کلی کار شماره ۴ به نارنجی می زنه....

    به نظر من کار شماره ۹ و ۳ امکان بیشتری برای اول شدن داشتن

    ویرایش توسط *farshid* :
    لطفا فارسی تایپ کنید
    و از زدن پست های پی در پی و کوتاه خودداری کنید ... 3 تا پست رو جمع کردم تو یک پست ... مرسی
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11 آگوست 2011
    نوشته شده توسط Mahshid_f3497 در ‏11 آگوست 2011
    AREF، pakzad_saeed، abbasi_0912 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. E-power

    E-power کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    596
    تشکر شده:
    3,020
    امتیاز دستاورد:
    93
    خب به نفرات اول دوم سوم چهارم پنجم ششم هفتم و هشتم تبریک میگم...:rose:
    .

    به نظر من اثر چهارم واقعا حقش بود اول بشه.مخصوصا آشپزخونه ... کار بقیه هم قشنگ بود تبریک میگم.
    .
    این مسابقه برام تجربه ی خیلی خوبی بود و اینکه چندم میشم و یا چندم شدم اهمیتی برام
    نداشت چون چیزهای مهم تر از این نصیبم شد...:oops: با این حال فکر نکنم دیگه شرکت کنم.
    .
    چون فکرمیکنم محور اصلی این مسابقه معماریه و بیشتر از دید معماری بهش توجه میشه.
    و حس میکنم باید سررشته ای از معماری داشته باشیم.
    .
    .
    از آقا فرشید , آقا فرخ و خانم نادمی هم تشکر میکنم.
    .
    همگی موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏11 آگوست 2011
    نوشته شده توسط E-power در ‏11 آگوست 2011
    AREF، borhani59، Farrokh و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    این درست شبیه اینه که بگیم من تو مسابقه مدلینگ شرکت نمیکنم چون بیشتر به طراحی صنعتی مربوط مییشه ... ما از شما رندر یک فضا رو خواستیم که قبلا ساخته شده ... اون چیزی که به معماری مربوط میشه هنر خلق فضاست ولی عملا ما تو مسابقه ازتوش نخواسته بودیم فضاسازی کنید.
    امیدوارم مسابقه بعدی رو هم شرکت کنید ...
    موفق باشی احسان جان . :rose:
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، AREF، borhani59 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. Violet89

    Violet89 کاربر مهمان

    با عرض سلام به همه اساتید و تبریک ویژه به نفرات برتر :rose:
    و تبریک به همه شرکت کنندگان بابت کسب تجربه های مفید، که صد در صد در همه مسابقات بخصوص در این مسابقات که باعث کسب تجربه میشه :rose:
    همگی موفق باشید:rose:
     
    نوشته شده توسط Violet89 در ‏11 آگوست 2011
    ::reza::، saeedmagic، *farshid* و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. I-like-DDD

    I-like-DDD Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    845
    امتیاز دستاورد:
    93
    خسته نباشید به همه . با تشکر از داوران محترم.
    به نظره من کارها درست نمره داده نشده ! خودمو کاری ندارم آخرم میشدم واسم مهم نبود
    ولی دوستان دیگه کارهاشون بهتر از نفر اول بود نمیخوام به نفر توهین کنم ولی کارشون
    نسبت به کار شماره 8 و 9 اشکالاتی داشت البته نمیدونم به رندر اول نمره داده شد یا دوم !
    و کاره شماره 3 هم که انگار تکستچر هارو بریده از روی عکس و گذاشته روی کار !! :-?
     
    نوشته شده توسط I-like-DDD در ‏11 آگوست 2011
    LinkinForEver، AREF، E-power و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. abbasi_0912

    abbasi_0912 Active Member

    ارسال‌ها:
    1,076
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام به همه دوستان
    از داوران تشکر میکنم
    همچنین از فرشید جان و بهش تبریک میگم
    به رضا جان هم تبریک میگم
    و از همه بچه ها به خاطر شرکت کردن توی مسابقه تشکر میکنم و به همشون تبریک میگم
    کار همه دوستان واقعا عالی بود
    ای کاش حداقل نفر اول نمیشدم دومی، سومی، چهارمی، اینجوری انتظار بیشتری از من میره که رندر های بهتری توی انجمن بزارم
    حالا که اسامی رو گذاشتن متوجه شدم که حدس هایی که میزدم کاملا اشتباه بود، فقط کار دو نفر رو درست حدس زدم مال کیه :-?

    همگی موفق باشند :rose:
     
    نوشته شده توسط abbasi_0912 در ‏11 آگوست 2011
    AREF، arbab_arch، pakzad_saeed و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. abbasi_0912

    abbasi_0912 Active Member

    ارسال‌ها:
    1,076
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    امیدوارم بازم شرکت کنی
    این مسابقه همون طور که فرشید گفت انچنان نیاز به این نداره که طرف معماری بلد باشه
    واقعا میگم حتی از مدلینگ فرنیچر هم راحت تر هست چون چیزی برای مدل کردن نداره همه چیز مکعب و مستطیل هست خود من شاید نتونم مثل شما دسته پلی استیشن رو بسازم اما شما به راحتی میتونی یک فضای معماری رو بسازی طرح اون که مشخصه شما نیاز به طراحی نداری
    نقشه یا همون بلوپرینت آماده فقط عکس رفرنس هم آماده
    کارت هم حرف نداشت فقط اگر پست پروداکشن انجام میدادی حتما امید کسب مقام اول بودی
    موفق باشی :rose:



    خواهش میکنم دوست عزیز من مشکلی با این قضیه ندارم راحت باشید
    اگر فکر میکنید جایی مشکلی وجود داره بگید این حق شماست
    موفق باشید
    :rose:
     
    نوشته شده توسط abbasi_0912 در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، pakzad_saeed، borhani59 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. saeedmagic

    saeedmagic Member

    ارسال‌ها:
    770
    تشکر شده:
    2,710
    امتیاز دستاورد:
    16
    منم تبریک می گم به آقا عباسی و رضا و فرشید دستشون درد نکنه:rose:
     
    نوشته شده توسط saeedmagic در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، *farshid*، pakzad_saeed و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. ::reza::

    ::reza:: کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    979
    تشکر شده:
    4,145
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام به همگی.
    منم به نفرات اول ، دوم ، سوم ، چهام ، پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم و نهم تبریک میگم. کارها واقعا عالی بودند من که لذت بردم.
    یه تبریک ویژه هم به نفر اول abbasi_0912 میگم.
    از فرشید جون هم به خاطر زحماتی که کشیدند تشکرمیکنم و همچنین یه تشکر دیگه و ویژه از داورانFarrokh - maryamnademi - عزیز میکنم .

    راستی من قرار بود یا آخر بشم یا یکی مونده به آخری. :green: راستش من زیاد از معماری نمیدونم ولی با این مسابقه چیزایی از پلان و برش مقطعی و برخی از ترسیمات طرح اصلی فهمیدم. بعضیا نظرشون اینه که معماری زیاد تو این کار دخیل نیست ولی من میگم هست. دلیلش به دید معماری برمیگرده. وقتی داوران بیشتر به دید معماری به کارهای مسابقه نگاه میکنند پس معلوم میشه ربط داره. :wink:

    اگه کارم اونطور که باید باشه نشده من عذر خواهی میکنم چون اولا زیاد معماری نمیدونم و بعدش کارمو دو روز آخر زدم اونم عجله ای شد.

    همگی موفق باشید.:rose:
     
    نوشته شده توسط ::reza:: در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، *farshid*، ssevil و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. Mahshid_f3497

    Mahshid_f3497 Active Member

    ارسال‌ها:
    127
    تشکر شده:
    111
    امتیاز دستاورد:
    43

    اقا فرشید واقعا شرمنده زحمت شما شد. منم با نظر ایشون موافقم.
     
    نوشته شده توسط Mahshid_f3497 در ‏11 آگوست 2011
    pakzad_saeed، bird3d، I-like-DDD و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    مرسی از همه ی عزیزانی که از من تشکر کردند ... منم ازشون تشکر میکنم. این هم یک دور با لبخند ملیح واسه شوووما :)...
    خیلی خوشحالم که شرکت کردید ... مسابقه بعدی ساعت 12 شب جمعه آغاز میشه.
    امیدوارم دوستانی که مقامشون باب طبعشون نبوده یه انگیزه مضاعف برای مسابقه بعدی داشته باشن .
    مسابقه بعدی 10 روزه خواهد بود .
    قوانین و شرایط رو هم جوری تعیین میکنیم که مو لا درزش نره و مشکلاتی که برای مسابقه اول پیش اومد رو نداشته باشه. :rose:
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، borhani59، pakzad_saeed و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. I-like-DDD

    I-like-DDD Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    408
    تشکر شده:
    845
    امتیاز دستاورد:
    93
    مشکل که تو همه ی کار ها هست.
    فقط به نظر من داوران کمی کم لطفی کردن تو نمره دادن
    که اون هم دوستان ما عادت کردند ...... :rose:
     
    نوشته شده توسط I-like-DDD در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، saeedmagic، pakzad_saeed و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. bird3d

    bird3d New Member

    ارسال‌ها:
    5
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    1
    airbos=bird3d
    سلام
    خوب منم تشکر می کنم از همه ی شرکت کننده ها که واقعا کاراشون بسیار زیبا بود.:paint:و به نفرات اول دوم سوم تبریک می گم.
    همچنین از فرشید جان و فرخ جان تشکر می کنم بخاطر زحماتی که برای راه اندازی این مسابقات کشیدند و به خوبی هم این مسابقات رو اداره کردند.و از خانم نادمی هم تشکر می کنم به خاطر اینکه با نقدهای خوبشون تجربشون رو در اختیار ما قرار دادند.
    جا داره یه عذر خواهی هم بکنم بخاطر کارم که سطح مسابقه رو پایین اورده بود.
    خوب خیال کردین من از رو می رم نه اگر تو کل مسابقات هم آخر بشم بازم شرکت می کنم:lol:
    بالاخره هرچیه منم از آخر اولم.:green:
    یه چیزی هم درمورد داوری بگم اینکه ما خودمان این داورا رو انتخاب کردیم پس باید به نظرشون احترام بزاریم حالا چه از نظر ما غلط باشه چه درست.اینم بگم به کسی هم قصد بی احترامی نداشتم و نظر همه محترمه.:rose:
    همگیتون موفق باشید:rose:
     
    آخرین ویرایش: ‏11 آگوست 2011
    نوشته شده توسط bird3d در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، Farrokh، ::reza:: و 4 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. ashkan_mmb

    ashkan_mmb Member

    ارسال‌ها:
    315
    تشکر شده:
    382
    امتیاز دستاورد:
    16
    تبریک میگم به abbasi جان که اول شدند و میخوام از داور ها هم خواهش کنم توی کار بعدی به صحیح بودن متریال ها (نه فقط زیبا بودن) بیشتر توجه کنن به نظر من خیلی از کار ها صحیح نبودند و نور پردازییی که درونشون به کار رفته بود چیزی بود که در واقعیت امکان پذیر نیست (مثل متریال های رفلکت که بیشتر از 50% این مورد رو داشتند)
     
    نوشته شده توسط ashkan_mmb در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch، I-like-DDD، borhani59 و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. *farshid*

    *farshid* کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    2,974
    تشکر شده:
    11,315
    امتیاز دستاورد:
    113
    منظورتون از متریال رفلکت چیه؟
     
    نوشته شده توسط *farshid* در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  20. ashkan_mmb

    ashkan_mmb Member

    ارسال‌ها:
    315
    تشکر شده:
    382
    امتیاز دستاورد:
    16
    همون متریال هایی که تو آشپزخونه ی کار یکی از بچه ها برق میزنه و محیط دور و برو توش نشون میده . یا مثل همون شیشه ای که سمت چپ اتاقه . انتظار داشتم توی کار نفر اول این متریال ها رو خیلی طبیعی تر از اینی که هست ببینم :rose::green:
     
    آخرین ویرایش: ‏11 آگوست 2011
    نوشته شده توسط ashkan_mmb در ‏11 آگوست 2011
    arbab_arch از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید