سلام به همگی و امیدوارم که با شرکت تو این مسابقه به تجربه و دوستیهاتون اضافه شده باشه.
البته ترجیح شخصی من این بود که موضوع باز تر باشه و انتظار داشتم که سلیقه شخصیتون رو برای بهتر کردن این اثر به کار ببرید، یادمون باشه که هدف از شرکت در مسابقهها تجربه کردن تو پروژههای جالب و تست کردن چیزی جدید هست،اون جسارتی که معمولاً تو کار کارفرما در کارهای سفارشی، نمیتونیم به کار ببریم. همیشه بدونید که جسارتتون تو مسابقهها میتون داورها رو خیلی تحت تاثیر بذاره.
هدف از این مسابقه بخصوص شبیه سازی یک کار از پیش معرفی شده بوده، که البته همیشه شبیه سازی بهترین کارها باعث درک کردن اون کارها میشه. و هنرمندای سه بعدی معمولاً طراحهای خیلی خوبی میشن. پس من نظراتم رو بر این اساس با شما در میون میزارم، و از همگی برای شرکت در مسابقه یا دنبال کردن این کار تشکر میکنم.
1
زیبایی کلی اثر 19 - شیدرها و تکسچرینگ 18 - نورپردازی و رندر 19 - مدلینگ 5 - پست پروداکشن 2
دستتون درد نکنه!
مصالحی که تو معماری داخلی استفاده میشه نباید خشن باشه، معمولاً سطوح صاف و واکس کشیده هستن، لبههای بتن و چوب باید مشخص باشه
http://www.peterguthrie.net/blog/2009/03/vray-edge-fillet-tutorial/
،توی خون خیلی تاریک شده و دعوت کننده نیست، اتاق خیلی کوچیک به نظر میاد، رنگها خیلی کنترست بالایی دارن، کارتون به color correction احتیاج داره. باید روی سایهها کار کنید تا smooth تر باشن.Noise control احتیاج داره.
2
زیبایی کلی اثر 20 - شیدرها و تکسچرینگ 18 - نورپردازی و رندر 19 - مدلینگ 4 - پست پروداکشن 3
در استفاده از bloom effect زیاده روی کردید، به نظرم Ambient Occlusion هم زیاد استفاده کردید، خوش حالم که glossiness & reflection تو همهٔ متریالهاتون هست. باید یه مقداری بیشتر رو texture mapping کار میکردید، کف سنگی خیلی خشن هست، چراغهای سقفی هم کوچیک هستن. نور پردزیتون باید بیشتر دراماتیک میبود، در کلّ کار خوبی شده و دستتون درد نکنه.
3
زیبایی کلی اثر 28
شیدرها و تکسچرینگ 28
نورپردازی و رندر 30
مدلینگ 5
پست پروداکشن 4.5
دستتون درد نکنه, بسیار عالی،mapping فریم پنجره میتونست بهتر باشه الان خیلی به نظر زیادی شلوغه.بتونه دیوار هم خشنه باید نرمتر باشه
4
زیبایی کلی اثر 22
شیدرها و تکسچرینگ 28
نورپردازی و رندر 25
مدلینگ 5
پست پروداکشن 4
من عاشق آشپز خونه شدم، مود بسیار عالی و رنگای بسیار شیک و دعوت کنند داره. سقف color bleeding کرده که خیلی تو ذوق میزنه، mapping بتن هم به نظر خیلی بزرگ میاد، composition فریم هم خیلی central شده، که خوب نیست ,سنگین شده، ولی فقط خود آشپز خونه بسیار خوب کار شده. modeling-texturing-light-mood، بسیار چشمگیر شده. کار بعدیتون به camera correction احتیاج داره، رنگا خیلیsaturation بالایی دارن که باید بیشتر desaturate بشه، تو نمای شومینه درpost production زیاده روی کردین.
5
زیبایی کلی اثر 25
شیدرها و تکسچرینگ 22
نورپردازی و رندر 25
مدلینگ 4
پست پروداکشن 4.5
خسته نباشید و ممنون، کلا کار خوبی شده، فقطCHROMATIC ABBERATION زیاده روی شده، TEXTURE نزدیک پنجرهٔ کوچیک خراب شده ای کاش روی mapping چوب کف بیشتر کار میکردید ,مدل کامل ساخته نشده، فکر کنم وقت کم آوردید، bloom effect جالب شده، رنگا خیلی نزدیک به عکس رفرنس هستن که نقط قووت کارتون رو میرسونه، color correction خیلی خوب انجام شده.ای کاش شیشه یه کمی بیشتر reflective میشد،
6
زیبایی کلی اثر 12
شیدرها و تکسچرینگ8
نورپردازی و رندر 8
مدلینگ 3
پست پروداکشن 0
واقعا آفرین که تو مسابقه شرکت کردین، اینجوری که پیداست شما خیلی به تمرین کردن احتیاج دارین، از نور پردازی گرفته تا متریال سازی، ولی مدلینگ نقطه قوت کارتونه.
باید color mapping رو چک کنید، خیلی نور زیادی تو خونه هست، کنتراست رندرینگتون خیلی کمه،
اگه نور کم باشه تو کارتون میتونید تو post production جبران کنید با curve وcolor correction ، ولی معمولاً تیره کردن کاری که خیلی نور داره یه کمی سخته، البته اگه کار خیلی هم تاریک باشه ممکن که مشکله noisy بودن پیش بیاد، یکی از چیزیی که به واقعیی و جذاب بودن هر رندرینگی کمک میکنهcorrect reflection map & glossiness map در متریال سازی هست، یک مطلب مهمه دیگه، سایههای smooth هست، به کار بقیه که نگاه کنید متوجه میشید، اصولاً همهٔ متریالهای اطراف من reflection دارن، این باعث میشه که پیش هم قرار گرفتن اجسام به نظرمون طبیعی بیاد.کارای خوب و بین المللی زیاد ببینید، اجازه بدید چشمتون به کارای خوب عادت کنه.
موفق باشید!
7
زیبایی کلی اثر 15
شیدرها و تکسچرینگ 15
نورپردازی و رندر 15
مدلینگ 4
پست پروداکشن 2
اینجوری که پیداست شما خیلی به تمرین کردن احتیاج دارین برای متریال سازی, تو نور پردازی موفقتر بودینbloom, glow effect هم جالب شده، متریالهاتونreflection & glossiness احتیاج داره حتا شومینه خیلی noisy شده، چوب دیواری خیلی به نظر برنده و تیز میاد، map سقف کشیده شده، کلا یه کمی باید با حوصله تر کار کنید، در کلّ به نظرم در مسیر درستی هستید.
8
زیبایی کلی اثر 22
شیدرها و تکسچرینگ 22
نورپردازی و رندر 25
مدلینگ 5
پست پروداکشن 3
جالبه که کار ۳-۵-۸ خیلی به هم نزدیک هستن ولی به ترتیب با یه کمی دقت بیشتری کار شدن، یه کمی بیشتر از Dirt map استفاده میکردید،تاباندن نور از بالای پنجره به کنترست کارتون کمک میکرد. texture بهglossiness و reflection احتیاج دارن، سایههای پنجره باید smooth تر بشن، more subdivisions.
mapping درسته ولیreflection نداره dull شده. کلا خیلی نزدیکreference شده که این نشانه قوت کارتونه.
9
زیبایی کلی اثر 22
شیدرها و تکسچرینگ 25
نورپردازی و رندر 25
مدلینگ 5
پست پروداکشن 3
دستتون درد نکنه، این Mood رو اگه رو کارای تادائو آندو، و فضاهای خیلی بزرگ کنید خیلی خوشگل میشه، ولی این فضای کوچیک که مسکونی هم هست احتیاج به زندگی و نور گرم داره، اینجا یه کمی ترسناک شده، texturing- مدلینگ- حتا نوردهی هم جالبه ولی متفاوت. درک درستی که از camera angle & framing کردین رو من تحسین میکنم تنها کسی بودید که زاویهٔ دوربین رو عوض کردید آفرین! این زاویه با همهٔ خطهای توی معماری ساختمون میخونه، bloom-glow و post production هم خیلی خوب فقط اگه یه color correction داشت یه کمی روشنتر بود و رنگا گرمتر بودن، به نظر من فضا دعوت کننده تر میشد.
باز هم از همه تشکر میکنم، اینکه از روی یک عکس با کمترین وقت و اطلاعات، این مسابقهپروژه رو انجام دادید، کار خیلی سختی هست. به نظرم الان باید کلی اعتماد به نفس داشته باشید، معمولاً وقتی به عنوانvisualizar - junior architect- architect رو یه پروژه کار میکنید art director- creative director وlead architect خیلی بهتون کمک میکنن و کار تیمی بسته میشه، ضمن اینکه شما با پروژه و ایده طراح کاملا آشنا میشید، و میتونید نمونههای مشابه زیادی رو مطالعه کنید، مقایسه کنید، حتا کپی کنید، و در نهایت کارتون خیلی پخته میشه، البته زمانی هم هست که خیلی مسئولیت گردنتون میافته و همهٔ اون کارا رو خودتون باید انجام بدید، که میشه به عنوانه یه شانس برای کسب تجربهٔ بیشتر بهش نگاه کرد، برای اینکه خودتون رو نشون بدید.
تو قوانین مسابقه استفاده از هیچ تکنیک خاصی منع نشده، ولی به طور کلی در مسابقات سه بعدی استفاده از 2d projection mapping مجاز نیست. اخلاق حرفهای ایجاب میکنه که شرکت کنندگان یک مسابقه این مطالب رو رعایت کنند.