بی بی کد داخلی

mgh-max

کاربر فعال
این کارم جزو کارای قدیمه با این حال حداقل برای خودم با ارزشه چون کار صددرصدی حساب میشه
تمام آبجکتا و حتی بعضی از تکسچرا رو خودم کار کردم
مکس 2011
منتال ری
 

پیوست ها

  • room25-7-edited.jpg
    room25-7-edited.jpg
    288 کیلوبایت · بازدیدها: 123
  • room25-6-edited.jpg
    room25-6-edited.jpg
    408.3 کیلوبایت · بازدیدها: 108
  • room25-3-edited.jpg
    room25-3-edited.jpg
    552 کیلوبایت · بازدیدها: 118
  • room25-2-eited.jpg
    room25-2-eited.jpg
    389.7 کیلوبایت · بازدیدها: 110
  • room25-edited.jpg
    room25-edited.jpg
    296.6 کیلوبایت · بازدیدها: 112

mgh-max

کاربر فعال
ممنون.
خب اون کار از نظر نوع نور و زمان نور با این کار فرقایی داشت. مثلا نور این کار direct light هستش و آفتاب داره ولی نور اون کار چیز دیگه بود همینطور زمانش. توی این کار آفتاب مطرحه. مثلا به پارکت نگاه کنی یکم دیگه از این روشن تر باشه کاملا میسوزه یا آسمون پس زمینه دیگه سفید خالص میشه. سعی کردم توی طبیعی ترین حالت ممکن نگه دارم روشناییُ تا حس این زمان این نور طبیعی از آب در بیاد
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ، منظور من بیشتر طیفی هست که در کارهاتون دیده میشه ،نسبتا این نکته ی ریزی هست که در موتور های Physically Based به صورت خودکار تنظیم میشه اما منتال ری و ویری رو شما باید دستی تنظیم کنید :

51191757629508155983.jpg
 

mgh-max

کاربر فعال
این قضیه جای بحث زیاد داره ولی به نظر شخصیه خودم میشه به چشم یه سبک از پست پرو به این قضیه نگاه کرد
معمولا تمام هنرمندا تا حدودی کنتراست بالا میبرن ینی چیزی شبیه همون خروجی من
تو ادیت شما که احتمالا با curve انجام شده نقاط تیره روشن تر شده و نقاط روشن یکم مات تر شده
من خودم تو بعضی کارام استفاده میکنم ولی سعی میکنم هر دو سبک خروجی بگیرم
ولی اگه بخوایم تو بحث نورپردازی ینی قبل از رندر بررسی کنیم ما تو منتال دو راه بیشتر پیش رو نداریم
یا تنظیمات خودکار mr photographic که علمیه و جای بحث نداره یا unitless این کار بکنیم که باید دقیق و درست مقدار داد که البته من از روش اول استفاده کردم. در کل چون جزو کارای قدیمیه حضور ذهن زیادی در مورد تنظیماتش ندارم و به حساب تجربه کمتر اون موقم اگه اشکالی دیده میشه احتمالا مشکلیم بوده. به هر حال سقفی نیست و همه ما تا آخرش در حال شاگردی هستیم :)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
این پست پرو نبود ، من عکس شمارو به High Dynamic Range تغییر دادم و با تنظیم پارامتر های فیزیکال اون رو به این صورت در اواردم ، حرفی که شما میزنید از دید من درست نیست منظور من این جمله هاست :
معمولا تمام هنرمندا تا حدودی کنتراست بالا میبرن ینی چیزی شبیه همون خروجی من
میشه 2 نمونه کار قرار بدید تا ببنیم منظورتون چیه ، کنتراست رو کی اینجوری زده ؟ اینی که شما میگید کنتراست ، Range هست یا همون Clamp تصویر ، که در کار شما کمی اشتباست .
لطف بفرمایید توضیح بیشتری بدید .

یا تنظیمات خودکار mr photographic که علمیه
من هیچوقت این رو درک نکردم که شما میگید علمیه و غیر علمیه ، منظور شما چیه که نوکس متریالش علمیه کورونا غیر علمیه یا ویری غیر علمیه و منتال علمیه !؟ این حرف کمی پرت و گنگ هست ، تمام موتور ها بر طبق فیزیک واقعی نور و متریال طراحی میشند ،
به نظر من این یک بهانه یا عذر هست جهت پوشوندن نقص کار ...

اینجا گالری هست و من صرفا جهت بهبود و بهتر شدن کار شما نظر میدم با اینکه شاید زیاد چیزی بلد نباشم اما ایراد های این کار مشخص هست ، پافشاری روی مشکلات و اینکه اونها فیزیکال بوده و خودش انجام شده روش درستی برای پیشرفت نیست .

در مورد Mr Photographic هیچ چیز خود کار انجام نمیشه شما مقادیر دوربین رو دارید که در هر موتور رندر دیگه ای هم هست مثل شاتر اسپید ، اف استاپ و ... و کلوین تصویر ، و اتفاقا اشتباه شما بیشتر در همین قسمت Highlight - Shadow و Mid tone بوده که میشه همون Range تصویر .

اما این هایی که خدمتتون گفتم ، نکات خیلی ریزی هست در تصویر که وقتی مقاله ی اقای میلاد کامبری رو خوندم کمی بیشتر حساس شدم روی این نکات و باید به این نکات خوب توجه کرد وگرنه تصویر ما جذابیت و رئال بودنش رو نداره ...

کار شما هم از لحاظ طراحی و نما به نظر من مشکل خاصی نداره و کار خیلی خوبی هست اما تنها باید به این نکات دقت کنید . شما میگید کار قدیمی بوده اما می تونستید با پست پرو یا تنظیم Tone mapping بدون رندر مجدد ایرادات رو برطرف کنید .

و اینکه باور کنید پست پرو بازی با 4 تا Curve و Levels نیست !

امیدوارم در کار های بعدیتون شاهد رندر های خیلی بهتری باشیم .

:rose:
 
آخرین ویرایش:

mgh-max

کاربر فعال
خب من که خودم از طرف خودم گفتم حتما مشکلی بوده مخالفت و بحثی سر این نداریم که :دی جنگ نیس که
اگه در مورد اون لغت علمی میخواین شفاف بشه منظور من از اینکه mr photographic علمیه ینی اینکه روشنایی تصویری که شما داری میبینیش با توجه به تعداد و نوع نورهای داخل صحنه با توجه به EV تنظیم شده. و EV در کار داخلی روز و آفتاب معمولا بین 13 تا 15 هستش و این EV مقدارش نماینده ترکیب مقادیر دوربینه من نمیگم پارامترای پیشفرض بدون مشکله ولی خب ما هر کاری بکنیم تو محدوده همین عددایی قرار میگیره که من گفتم و با توجه به فیزیک نور مقدار میگیرن و بیشتر اوقات با نمونه های واقعی تو طبیعت نزدیکه. این از بحث "علمی". حالا اگه شما بخوای دستی تنظیمات بدی باز توی همین رنج بالا پایین میره.
حالا بخوایم ر مورد noxو کرونه شفاف سازی بشه من حرفم سر اون بود که توی nox ما حتی اگه خودمونم بخوایم نمیتونیم متریال مصنوعی بسازیم. ینی یه کاربر آماتور بشونیم پای nox بگیم خودت یه چیزی در بیار باز خروجی کارش متریالیه که تو طبیعت وجود داره از اون جهت میگم واسه کسایی که معماری کار میکنن nox خیلی را دسته پیچیدگی متریالای انجینای دیگم نداره.
گذشته از اینا واقعا قضیه توجیه نیست. همه ما وقتی رندر میگیرم قبل اینکه حالا دیگران مشکلات بهمون بهمون بگن خب از نظر خودمون رندرامون پارامترای درست داشته حالا واقعا بوده یا خودمون خیال میکردیم. در مورد تنظیمات پیشفرضم من واقعا بهشون اعتماد داشتم. بعضی وقتا که مجبور میشم unitless مقدار بدم همیشه یه تردید تو دلمه که کارم مصنوعی باشه با مقدارم ولی وقتی با تنظیمات پیشفرض میبینم کارم تو تست نور دهی قابل قبولی داره خوشحال میشم از اینکه محیط من با قوانین نور فیزیک سازگاره و یه جور پشت گرمیه برام و اصلا بحث رفع تکلیف و جاخالی دادن نیست :)
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام اول یه تشکر از حمیدرضا به خاطر زحمتی که برای نقد علمی کارا میکشه. اینم یه گل برای حمید :rose:
مقداد حقیقتا عرض میکنم کارت عالی شده.یعنی به جرات میگم اگه نمره قبلی کارات از 20 آخرش 5 بود الان به 18 رسیده. به این نتیجه تلاش پشت کار و همت ... درود بر تو .
کاشکی بچه های آماتور که نقد میشه کاراشون مثل شما تلاششون رو بالا ببرن و به یه هنرمند arcviz تبدیل بشن
نکات فنی رو حمیدرضا گفت
من یه پیشنهاد دارم برای رندرهای شب قشنگ میشه وقتی داخل همه نورها گرم هست از پنجره یه سورمه ای یا آبی تیره که حس شب رو منتقل میکنه وارد کارت بشه
توی پست پروداکشن از chorme کردن عکس ها غافل نشو.مخصوصا رندر شب بی نظیر رئال میشه.
موفق باشی دوست خوبم.
 

mgh-max

کاربر فعال
ممنون از لطفت و همینطور بابت وقتی که تو این فاروم میزاری همه کارار رو قوی تا ضعیف براشون نظر میدی. خود من به شخصه انقد سخاوت ندارم :دی
سعی میکنم این موردی که گفتیو توی کارای آتی امتحان کنم.
البته اینکه باور داشته باشیم باید بتونیم بهتر از این که هستیم باشیم خیلی کمک میکنه تو پیشرفت و گرنه کسی که چند ساله تو یه سطح کار میزنه و سطح بالاتری برای خودش قائل نیس همیشه درجا میزنه.

یه نکته آخر که باید بگم اینه که محسن هستم :دی
 

v.malek

New Member
سلام، شما از مرحله ي يك زمين خالي تا اينجاي كار رو انجام ميدين؟


Sent from my iPad using Tapatalk
 

v.malek

New Member
داداش ممكنه منو در مورد هزينه هاش هم راهنمايي كني؟ اخه اگر خدا بخواد قرار هست خونم رو درست كنم


Sent from my iPad using Tapatalk
 

mgh-max

کاربر فعال
دقیق تر بگین چی کار میخواین بکنبن. میخواین تو مکس خونه طراحی کنین یا کلا خونه رو با مسالح اجرا کنین. اگه دومی که اصلا اینجا تخصصش نیست
 

v.malek

New Member
داداش يه زمين ١٢٠متري دارم ميخوام بسازمش در واقع ميخوام داخلش به همين صورتي كه تو عكس شما هست باشه


Sent from my iPad using Tapatalk
 

mgh-max

کاربر فعال
این کار اصلا یه کار رئال و اجرایی نیست. چون دیوارش کاملا شیشیه ایه. تو ایران فک نکنم این جور شیشه هارو کار کنن یا داشته باشن . زیاد باب نیس
ولی میتونی به یه معمار بدی طرح شبیه شو برات در بیاره هر چند باز همه جور متریالی اینجا نیست
 

mgh-max

کاربر فعال
اگه بسازیش که اولین کسی که خوشحال میشه منم چون طرحم اجرایی شده :دی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا