خیلی مهم : دانلودگالری منوی چرخان 3 بعدی بدون استفاده از کلاسهای 3 بعدی سازی مثل pv3d

++Hadi++

Active Member
سلام

چند روز پیش به دوستمون mohsen_r عزیز قول داده بودم که یه منوی چرخون 3 بعدی واسه اش درست میکنم .
خوب درستش کردم و کامل شده ... همشم کار خود خودم بوده . پرفرمنسش عالیه و می تونه بهترم هم بشه . می تونین نظراتتونرو هم همینجا بزارین تا سورسمون بهتر هم بشه ...برای اجرای این سورس ، باید اونو در فلش CS5 باز کنین و برای اجرای خروجی باید ، نسخه فلش پلیرتون 10 باشه ...
!
!!
!!!
اخماتونو باز کنین ، بابا دیگه فلش پلیر های قبلی مردن رفتن پی کارشون ...
ویندوز 7 هم دیگه ازاین نسخه از فلش پلیر پشتیبانی میکنه ....
آخه وقتی شما یه بازی مثل call of duty 6 یا 7 رو می خرین ،باید سیستمتونو با اون ست کنین ، نه اینکه اون شرکته بیاد ،بازیشو با سیستم شما ست کنه . محصولات جدید تر هم ، سیستم های روز بازارو می طلبه ...البته فک نکنین من این کارساده رو با اون مقایسه میکنم ...
[FONT=&quot]این یه سمپل خوب و داینامیکیه . البته با ایکسمل نیست ولی به راحتی می شه اونو به ایکسمل هم تبدیل کرد . اونو باید با فلش cs5[FONT=&quot] باز کنید . یه چیزی که مهمه اینه که دستورات اون به اکشن اسکریپت 3 هستش . چرا که من اصلا اکشن اسکریپت 1 و 2 رو دوست ندارم .[/FONT][/FONT]​
[FONT=&quot]این سمپل 3 بعدی هست . و در اون از کلاسهای 3 بعدی سازی در فلش مثل pv3d[FONT=&quot] استفاده نشده . این سورس برای فلش پلیر 10 هست ، چرا که دیگه تقریبا تمامی سیستم های کامپیوتری هم به این نسخه از [/FONT]flash player[FONT=&quot] مجهز شده اند . در این سورس از محور [/FONT]z[FONT=&quot] فلش پلیر 10 استفاده شده . خودم دارم یه کلاسهایی رو برای 3 بعدی سازی در فلش می نویسم تا همه چی دست خودم باشه . [/FONT][/FONT]​
[FONT=&quot]یکی از معایب فلش در 3 بعدی سازی اینه که اگه از محور z[FONT=&quot] فلش پلیر 10 برای 3 بعدی سازی استفاده کنین ، فلش نمی تونه [/FONT]depth[FONT=&quot] یا عمق لایه بندی مووی کلیپ ها رو بر حسب زیادی یا کمی [/FONT]z[FONT=&quot] تنظیم کنه . خوب ما در این سورس ، تابعی به اسم [/FONT]ZSort [FONT=&quot] نوشتیم که [/FONT]depth[FONT=&quot] همه اشیا رو به نسبت محور [/FONT]z[FONT=&quot] تنظیم می کنه .اینا روش ها و فرمولهایی بودند که من اونا رو از [/FONT]++C[FONT=&quot] بلدم و دارم .[/FONT][/FONT]​
[FONT=&quot]کد ما دو قسمت داره . یه قسمت قابل تغییره و قسمت دوم غیر قابل تغییره : من توضیحاتو در سورس نوشتم . قسمت قابل تغییر :[/FONT]



faceNum[FONT=&quot]----------------------------------------تعداد صفحات[/FONT]

speed[FONT=&quot]-----------------------------سرعت معمولی چرخش [/FONT]

rational[FONT=&quot]----------------------------------------شعاع چرخش[/FONT]

XAlign[FONT=&quot]--------------------------------مکان ایکس مجموعه[/FONT]

YAlign[FONT=&quot]------------------------------مکان ایگرگ مجموعه[/FONT]

ZAlign[FONT=&quot]----------------------------------مکان زد مجموعه[/FONT]

Position[FONT=&quot]----------------------------------------------------
حالت تیغه ای یا حالت صفحات گرد بین حالات درست و غلط برای حالت صفحات
[/FONT]

Sake[FONT=&quot]----------------------------------------------------
جهت حرکت ، با فالس کردن آن ، جهت برعکس می شود
[/FONT]

Offset[FONT=&quot]---------------------------------------------------
میزان گردش تک تک صفحات در حالت 2
[/FONT]

ZAlign[FONT=&quot] و YAlign[FONT=&quot] و [/FONT]XAlign[FONT=&quot] برای اینکه مجموعه رو به کدوم مختصاتها در صحنه 2 بعدی بکشونیم .[/FONT][/FONT]

Position[FONT=&quot] ، می تونه true[FONT=&quot] یا [/FONT]false[FONT=&quot] باشه و اگه [/FONT]true[FONT=&quot] باشه ، اینی که می بینین می شه و اگه [/FONT]false[FONT=&quot] باشه ، ساده تر می شه .[/FONT][/FONT]

Sake[FONT=&quot] هم می تونه true[FONT=&quot] و [/FONT]false[FONT=&quot] باشه و اگه اونو عوض کنین ، جهت چرخش نسبت به موقعیت موس ، برعکس می شه .[/FONT][/FONT]

Offset[FONT=&quot] هم زاویه دوران هر کدوم از صفحاته . کافیه اونو مثلا 90 یا 0 کنین تا ببینین چه اتفاقی می افته . [/FONT]

[FONT=&quot]اینا همه ربط داره به ریاضیات و سواد ریاضی و برنامه نویسی ...
[/FONT]قبلا دوست عزیزمBioDread یه همچین چیزی رو ساخته بود ... البته کار ایشون حرف نداره ...:neutral:
در نهایت خدا روشکر...
[FONT=&quot]شاد و پیروز باشید .[/FONT]​
[FONT=&quot]بای...[/FONT]​
[FONT=&quot]هادی عباسی[/FONT]​
(HadiMetal)



 

پیوست ها

  • Rotation Menu.rar
    211.2 کیلوبایت · بازدیدها: 1,125
آخرین ویرایش:

amiri184

New Member
سلام
با تشکر از شما جناب hadimetal
میشه لطف کنید روش تبدیل این منوی سه بعدی به xml رو بگید(روش درج اون در xml).
یه دنیا ممنون
 

JavidFlasher

کاربر فعال
منظورتون تز:
روش تبدیل این منوی سه بعدی به xml

چیه ؟
یعنی میخوایین گالری سه بعدی بسازین که از xmlتغذیه کنه؟
یعنی توش عکس لود بشه؟؟
 

amird

خبرگان انجمن فلش
سلام هادی جان
واقعا دستت درد نکنه چی جالبی شده .
ببین اینو اگر ادم بخواد submenu براش تعریف کنه چطوری می شه ؟! اگر وقت کردی روی یکیش ساب منو بذاری ممنونت می شم .
موفق باشی
 

++Hadi++

Active Member
دوستان ...
من سعی می کنم به زودی نسخه ایکسملی اونو با لودر به صورت پابلیک بزارم ...
چون این نمونه تا حدود زیادی غیر کاربردی هست ، انشاءال... این کار رو انجام می دم ...
همه چیزش هم به تعداد تگ های ایکسمل ست می شه یعنی فاصله و مرکز دوران و ...
این کار تقریبا انجام شده هست و باید کمی روش کار کنم تا آخرین محصول نهایی رو بهتون بدم ...
موفق باشید ...
 

michealwiper

Active Member
سلام

چند روز پیش به دوستمون mohsen_r عزیز قول داده بودم که یه منوی چرخون 3 بعدی واسه اش درست میکنم .
خوب درستش کردم و کامل شده ... همشم کار خود خودم بوده . پرفرمنسش عالیه و می تونه بهترم هم بشه . می تونین نظراتتونرو هم همینجا بزارین تا سورسمون بهتر هم بشه ...برای اجرای این سورس ، باید اونو در فلش cs5 باز کنین و برای اجرای خروجی باید ، نسخه فلش پلیرتون 10 باشه ...
!
!!
!!!
اخماتونو باز کنین ، بابا دیگه فلش پلیر های قبلی مردن رفتن پی کارشون ...
ویندوز 7 هم دیگه ازاین نسخه از فلش پلیر پشتیبانی میکنه ....
آخه وقتی شما یه بازی مثل call of duty 6 یا 7 رو می خرین ،باید سیستمتونو با اون ست کنین ، نه اینکه اون شرکته بیاد ،بازیشو با سیستم شما ست کنه . محصولات جدید تر هم ، سیستم های روز بازارو می طلبه ...البته فک نکنین من این کارساده رو با اون مقایسه میکنم ...
[font=&quot]این یه سمپل خوب و داینامیکیه . البته با ایکسمل نیست ولی به راحتی می شه اونو به ایکسمل هم تبدیل کرد . اونو باید با فلش cs5[font=&quot] باز کنید . یه چیزی که مهمه اینه که دستورات اون به اکشن اسکریپت 3 هستش . چرا که من اصلا اکشن اسکریپت 1 و 2 رو دوست ندارم .[/font][/font]​
[font=&quot]این سمپل 3 بعدی هست . و در اون از کلاسهای 3 بعدی سازی در فلش مثل pv3d[font=&quot] استفاده نشده . این سورس برای فلش پلیر 10 هست ، چرا که دیگه تقریبا تمامی سیستم های کامپیوتری هم به این نسخه از [/font]flash player[font=&quot] مجهز شده اند . در این سورس از محور [/font]z[font=&quot] فلش پلیر 10 استفاده شده . خودم دارم یه کلاسهایی رو برای 3 بعدی سازی در فلش می نویسم تا همه چی دست خودم باشه . [/font][/font]​
[font=&quot]یکی از معایب فلش در 3 بعدی سازی اینه که اگه از محور z[font=&quot] فلش پلیر 10 برای 3 بعدی سازی استفاده کنین ، فلش نمی تونه [/font]depth[font=&quot] یا عمق لایه بندی مووی کلیپ ها رو بر حسب زیادی یا کمی [/font]z[font=&quot] تنظیم کنه . خوب ما در این سورس ، تابعی به اسم [/font]zsort [font=&quot] نوشتیم که [/font]depth[font=&quot] همه اشیا رو به نسبت محور [/font]z[font=&quot] تنظیم می کنه .اینا روش ها و فرمولهایی بودند که من اونا رو از [/font]++c[font=&quot] بلدم و دارم .[/font][/font]​
[font=&quot]کد ما دو قسمت داره . یه قسمت قابل تغییره و قسمت دوم غیر قابل تغییره : من توضیحاتو در سورس نوشتم . قسمت قابل تغییر :[/font]



facenum[font=&quot]----------------------------------------تعداد صفحات[/font]

speed[font=&quot]-----------------------------سرعت معمولی چرخش [/font]

rational[font=&quot]----------------------------------------شعاع چرخش[/font]

xalign[font=&quot]--------------------------------مکان ایکس مجموعه[/font]

yalign[font=&quot]------------------------------مکان ایگرگ مجموعه[/font]

zalign[font=&quot]----------------------------------مکان زد مجموعه[/font]

position[font=&quot]----------------------------------------------------
حالت تیغه ای یا حالت صفحات گرد بین حالات درست و غلط برای حالت صفحات
[/font]

sake[font=&quot]----------------------------------------------------
جهت حرکت ، با فالس کردن آن ، جهت برعکس می شود
[/font]

offset[font=&quot]---------------------------------------------------
میزان گردش تک تک صفحات در حالت 2
[/font]

zalign[font=&quot] و yalign[font=&quot] و [/font]xalign[font=&quot] برای اینکه مجموعه رو به کدوم مختصاتها در صحنه 2 بعدی بکشونیم .[/font][/font]

position[font=&quot] ، می تونه true[font=&quot] یا [/font]false[font=&quot] باشه و اگه [/font]true[font=&quot] باشه ، اینی که می بینین می شه و اگه [/font]false[font=&quot] باشه ، ساده تر می شه .[/font][/font]

sake[font=&quot] هم می تونه true[font=&quot] و [/font]false[font=&quot] باشه و اگه اونو عوض کنین ، جهت چرخش نسبت به موقعیت موس ، برعکس می شه .[/font][/font]

offset[font=&quot] هم زاویه دوران هر کدوم از صفحاته . کافیه اونو مثلا 90 یا 0 کنین تا ببینین چه اتفاقی می افته . [/font]

[font=&quot]اینا همه ربط داره به ریاضیات و سواد ریاضی و برنامه نویسی ...
[/font]قبلا دوست عزیزمbiodread یه همچین چیزی رو ساخته بود ... البته کار ایشون حرف نداره ...:neutral:
در نهایت خدا روشکر که توان خوبی رو خدابه من داد.
[font=&quot]شاد و پیروز باشید .[/font]​
[font=&quot]بای...[/font]​
[font=&quot]هادی عباسی[/font]​
(hadimetal)



کار قشنگی انجام دادی مرسی
 

Insomnia

کاربر فعال
یکی از معایب فلش در 3 بعدی سازی اینه که اگه از محور z فلش پلیر 10 برای 3 بعدی سازی استفاده کنین ، فلش نمی تونه depth یا عمق لایه بندی مووی کلیپ ها رو بر حسب زیادی یا کمی z تنظیم کنه . خوب ما در این سورس ، تابعی به اسم zsort نوشتیم که depth همه اشیا رو به نسبت محور z تنظیم می کنه
تا اینجایی که میدونم جزء معایب فلش محسوب نمیشه.
بلکه باید در هر موتوری پیاده سازی کرد...
 

++Hadi++

Active Member
خوب معمولا چیزی که اسمش موتو رهست این مسایل رو حل کرده . البته فلش بیشتر واسه مسایل دیگه هست .... و طبیعی هست یه همچین مسایلی ... ولی در آینده که قراره یه انجین 3 بعدی شه فکر کنم دیگه حل می شه ...
 

esrafili

New Member
سلام
یه کره دارم می خوام بچرخه
تازه دارم فلش یاد می گیرم اصلا نمی دونم چه کار کنم؟
میشه کمکم کنید؟
 

amird

خبرگان انجمن فلش
سلام هادی جان
آقا من بعد از مدت ها اومدم باز سراغ فلش . با این گالری چرخون تو هم کلی ور رفتم و براش ساب منو تعریف کردم و از این کارا ولی حالا یه چیزه خیلی خیلی ساده (البته به نظر خودم) درگیرم کرده ! اونم اینکه : چطور یک بک گراند برای کار تعریف کنم که بره پشت صفحه های در حال چرخش ؟؟!!
خودم addChildAt رو تست کردم ولی مثله اینکه با صورت سوالم همخوانی نداشت .
ممنون می شم راهنمایی کنی .
موفق باشی
 

++Hadi++

Active Member
توی main که اون 3 بعدی رو لود می کنه ، اول یه بک بزار و بعد وقتی لودر ، لود می شه ، اون گالری 3 بعدی می یاد رو بک . پس اگه حالت ترنسپرنتی منوی 3 بهعدی لود شدنی رو رو ترنسپرنتی بزاری دیگه همه چی حل می شه .اگه باز نیاز هست ، بگو بیشتر توضیح بدم .
موفق باشی ...
 

amird

خبرگان انجمن فلش
توی main که اون 3 بعدی رو لود می کنه ، اول یه بک بزار و بعد وقتی لودر ، لود می شه ، اون گالری 3 بعدی می یاد رو بک . پس اگه حالت ترنسپرنتی منوی 3 بهعدی لود شدنی رو رو ترنسپرنتی بزاری دیگه همه چی حل می شه .اگه باز نیاز هست ، بگو بیشتر توضیح بدم .
موفق باشی ...
ممنون از جوابت
هادی جان این کارو کردم ولی اینکه بک می یاد روی منوی سه بعدی !! بعد وقتی ترنسپرنتی رو تغییر می دم می شه منو رو دید ولی خوب هم رنگ و لعاب منو می ره هم بک گراندم !!
نمی دونم شاید من بد منظور رو متوجه شدم ولی هر کاریش کردم نشده !!
چه کنم حالا ؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا