خواهش میکنم کمک کنید

pcfire.ir

Member
سلام ببخشید یه سوال من یک گرافیستم خیلی دوست دارم مدل سازی انجام بدم برای خودم ایده های جالبی دارم اما نمیدونم این طرحام و کجا پیاده کنم اگه بشه یه راهنمایی کنید چه طور شروع کنم و با چه برنامه ای ؟ممنون!!
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام ببخشید یه سوال من یک گرافیستم خیلی دوست دارم مدل سازی انجام بدم برای خودم ایده های جالبی دارم اما نمیدونم این طرحام و کجا پیاده کنم اگه بشه یه راهنمایی کنید چه طور شروع کنم و با چه برنامه ای ؟ممنون!!

سلام دوست عزیز
شما با چند تا برنامه می تونی این کارو بکنی
3ds max
maya
softimage
cinema4d
zbrush
من همینا رو می شناسم.من خودم با 3ds max کار میکنم.برنامه ی خوبیه من که راضیم.اما حالا اینکه بهترین برنامه ی واسه سه بعدی سازی چیه نمی دونم.اینو دیگه باید از استادا بپرسید.امیدوارم حرفام به دردتون خورده باشه.
موفق باشید:rose:
 
سلام
منم با دوستمون aribos عزیز موافقم برای کار یا پیاده کردم ایدهای خود یکی از این نرم افزارهای که نام برده شده باید انتخاب کنی بجز او
یکی zBrush چون اون برای اضافه کردن جزیات روی مدلها است.

من هم با Maya کار میکنم خیلی ازش راضیم چون انتخاب خودم بود. شما هم میتونید یکی رو انتخاب کنید وبه طوری حرفه ای یاد بگیرید اما
باید در انتخاب خود مستحکم باشی چون از این حرفها زیاده که این بهتر و اون بهتر فقط با حر کدوم که راحتی یکی رو انتخاب کن.

موفق باشی.........:paint:
 

manamsaeid

Member
سلام
دوستان به لیست بالا میتونید :
1:soft image
2-blender
رو هم اضافه کنید.
راستی عشق است فقط cinema 4d
 
سلام
دوستان به لیست بالا میتونید :
1:soft image
2-blender
رو هم اضافه کنید.
راستی عشق است فقط cinema 4d

اگر خوب نگاه کنی SoftImage در اون لیست موجوده اما این Blender و Cinema 4D و ............... رو اگر توی
لیست نرم افزارهای سه بعدی حرفه ای بیاری پر وری میشه عزیز.........:lol:

آخه ما که گفتیم که بحث نرم افزاری نداریم هی میاید شیرجه میرید توی بحثهای نرم افزاری................ :mad:
حالا این بستگی به دوستمون داره که کدومه انتخاب میکنه اما من سه نرم افزار پیش نهادمیکنم.........
Maya
3D Max
SoftIamage XSI
اینها نرم افزارها غول انیمیشن ، مدل سازی , جلوهای ویژه و.......... هستند.:wink:
 
آخرین ویرایش:
سلام

دوست عزیز برای مدلسازی شما روشهای مختلفی میتونی یاد بگیری اما جالبی همه اینه که تو نرم افزارها شبیه هم هستن. برای کارهای صنعتی و فنی یه سری و برای کارهای نمایشی و انیمیشنی هم یه سری بیشتر مناسبن
دوستان در پستهای قبلی چندین نرم افزار خوب رو معرفی کردن. با همشون اگه سرچ کنی میبینی کارهای حیرت انگیز ساختن که هر کدومش عقل از سرت میپرونه.

اما مثلا برای مدلسازی شما اگه روش poly modeling رو پیگیری کنی روش پایه و اصلی برای کاراکتر و انیمیشن و حتی موشن گرافیک میتونه باشه. خوبیش اینه که تو همه نرم افزارها هم هست فقط بعضی وقتها لهجش فرق میکنه و اصطلاحاتش بالا پایین میشه. خودت که گرافیک کار میکنی مثال برات بزنم شبیه فرق photoshop و photopaint و photoimpact و gimp همشون در حد استادی یوزر و استاد و شاگرد دارن.

در مورد برنامه هم با کمی احتیاط خب اگه مکس یا مایا رو یاد بگیری خوبیش اینه که هر دو از یه شرکت هستن و خیلی شبیه هستن. دیگه اینکه اینقدر نمونه و آموزش و کتاب و تاتوریال و کاربر حرفه ای تو همین ایران و انجمن ها پیدا میشه که لنگ نمی مونی. بعدش هم تو همکاری با بقیه حرفشون رو درک میکنی. برنامه های دیگه هم به شرط جسارت و داشتن منبع هر کدوم میتونن خیلی عالی باشن.

بعد که شروع کردی به یاد گرفتن چند تا چیز هست که تو سه بعدی مثل مدلینگ سه بعدی. تکسچرینگ. متریال و رندر. انیمیت و جلوه های ویژه که اگه وارد بشی و تحقیق کنی کم کم دستت میاد. نرم افزار وسیله هست و اول یه دید میخواد که بخشی با دیدن نمونه کار و بخشی با مطالعه نرم افزار و بخشی هم با تحقیق و راهنمایی گرفتن در باب خود گرافیک سه بعدی برات حاصل میشه.

پس اطلاعات جمع کن. بدون سختگیری یه نرم افزار معروف انتخاب کن. ببین یوزرهای مکس معمولا بیشتره و فعالترن. فکر کنم بعد از فتوشاپ اولین آموزها تو وب برا مکس باشه. خب مدلینگ تو مکس رو که یاد گرفتی تو مایا و سینمافور دی هم با کمی تطبیق بلدی پس مشکلی نخواهی داشت.

جلوتر که بری میبینی که بعضی هاشون برای کارهای خاص ظرفیت های ویژه دارن و بهترن. مثلا یکی خوشدست تره . یکی انیمیتش با کنترل بهتره. یکی رندرش سریع تره ... اینا همش نمره 15 تا 20 شما رو بالا پایین میکنه.
تو هر جاده شلوغی بری مقصدت رو پیدا میکنی.

یه چیز ساده برای شروع: اگه از کاراکتر مدلینگ به صورت آزاد خوشت میاد به لینک Sculptris امضام یه نگاه بکن. شاید برات جالب باشه. روشی ساده و کمی شبیه به کار تو زیبراش...

عیدتم مبارک
یا علی
 
آخرین ویرایش:

pclord

کاربر متخصص
دوستان سعی کنید با اطلاعات کافی در مورد نرم افزاری نظر بدین.

برنامه Blender و Cinema 4D جز بزرگترین نرم افزار های انیمیشن سازی هستن. و کارهای بزرگی باهاشون انجام شده است.

موفق باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا