خط سیر آموزش های بافت دهی و واقعیت سازی

سلام

راستش شاید اسم تاپیک خوب نباشه اما بهر حال معنا رو میرسونه

میخواستم بدونم کسانی که با مایا کار میکنن والان حرفه ای شدن به ما بگن باید چه آموزش هایی رو از چه شرکت هایی ببینیم و تمرین کنیم تا در این زمینه ( بافت دهی و تکسچر و رندر و...) بتونیم موفق باشیم

مثلا من یه مدلی رو میسازم اما خوب نمیتونم کاری باهاش کنم که واقعی به نظر بیاد میدونم که اولین حرفی که میزنید تجربه هست قبول دارم اما خوب شما وقتی از شکم مادرتون افتادید بیرون که بلد نبودید چه آموزش هایی رو دیدید که یاد گرفتید از چه شرکت هایی ممنون میشم پاسخ بدید.
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خب همونطور که خودتون هم گفتید تجربه خیلی مهمه. اما من به شخصه نمیتونم بگم دقیقا چه آموزشی را ببینید کامله یا کافیه یا ...
فقط میتونم پیشنهاد بدم از آموزشهای شرکت دیجیتال توتورز شروع کنین بعد از اون برین سراغ آموزشهای نومون یا حتی هم زمان ببینید.
اما هر آموزشی که شروع کردید را تا آخر آموزش پیگیر بشید و به صحبت های داخل آموزش هم دقت کنین. با دیدن یکی دوتا آموزش نمیشه به جایی رسید که خروجی رئال بگیری از کار. چون هر محصول آموزشی نکات خاصی را در خودش داره که باید کم کم پیش برید باهاشون با دیدن هر فیلم آموزشی شاید یک و شاید هم 100 نکته یاد بگیرید که همون به حرفه ای خروجی گرفتن شما از آبجکتتون کمک کنه.
پس فقط شروع کنید و جلو برید. موفق باشید.
 

mahdi_200

Member
سلام
یه نکاتی رو می گم امیدوارم مفید باشه.
اول از همه هدفت رو مشخص کن. می خوای چیکار کنی؟ هر چقدر روی این قسمت وقت بذاری پشیمون نمی شی. مثلا ممکنه هدفت درست کردن یک انیمیشن در حد انیمیشن های ایرانی باشه یا شایدم می خوای یک انیمیشن در حد و اندازه فیلمهای خارجی بسازی، شاید می خوای فقط یک کار سه بعدی بکنی که کار سه بعدی انجام داده باشی، شاید برای نشون دادن به دیگران، شاید برای داشتن یه مهارت که دیگران ندارند شاید شاید می خوای بگی چه ربطی به تاپیکت داشت؟ اگه هدفت رو انتخاب کردی می توانی از این بخش بگذری و بعدی رو بخونی. ربطش اینه که تمام فعالیت و انگیزه و حرکت و ممارست و استواری در کارت را هدفت مشخص می کنه. یه هدف خوب و درست و منطقی، از سستی و بی انگیزگی و رها کردن کار و... جلوگیری می کنه. خوبه هدفت در عین حال که بزرگه، واقع گرایانه و منطقی باشه. اگه بیشتر بخوای بازم می گم ولی...
دوم بعد از داشتن هدف باید برنامه داشته باشی! (اگه اینو هم داری می تونی بری بعدی) هزاریم هدف خوب و درست و منطقی داشته باشی، اگه برنامه ای برای رسیدن به اون هدف نداشته باشی به هیچ جا نمی رسی. برنامه تشکیل شده از مسیر رسیدن به هدف. هر چیزی که تو رو می رسونه به هدفت تو برنامه گنجونده می شه. (اگه هنوزم فکر می کنی این بخش هم به دردت نمی خوره دیر نشده برو به بخش بعدی!) باید برنامه هات متفاوت باشه. برنامه ای برای هفته هات برای ماه هات برای سالهات. همه این برنامه ها در راستای رسیدن به هدفت است. چیزی که تو رو از هدفت دور می کنه از انجامش دوری کن. مثلا هدف من اینه که یه انیمیشن 5 دقیقه ای درست کنم و در جشنواره فیلم کوتاه تهران سال 91 که مهر ماه برگزار می شه شرکت کنم و یکی از جایزه هاش رو بگیرم. خیلی خوب! این یک هدفه. برای رسیدن به این هدف باید برنامه داشت. بدون برنامه هرگز نزدیک اون هدف هم نمی شم. برای برنامه ریزی احتیاج دارم بدونم الان کجا هستم. یعنی تو چه سطحی هستم. بعدش باید بدون به چه سطحی باید برسم (سطح جشنواره). بعدش متناسب با اون شرایط خودم برنامه ریزی می کنم. فکر کنم همین مقدار کافیه. شاید بعدا ادامه دادم اگه بخوای.
سوم ساختن انیمیشن مراحل مختلفی داره که اساتید در تاپیک های مختلف گفتن و می تونی به اونها مراجعه کنی. (مجبورم تکرار کنم که می تونی به مرحله بعدی بری اگه....) کسانی که تازه کارند نباید به فکر ایده و داستان و فیلمنامه و استوری برد و... باشن. در ابتدا فقط باید بسازند. مدل بسازند. بافت بدن. انیمیت کن. رندر بگیرن. نباید خودت رو درگیر ایده و داستان کنی. تو آموزشها معمولا تکنیک یاد داده میشه. خیلی انیمیشن کامل یاد داده نمی شده. باید خودت به مرور به ساختن انیمیشن برسی البته اصولی. (چون نمی دونم سطحت چقدره بیشتر از این نمی تونم بگم).
چهارم بسته به نوع آموزشی که استفاده می کنی نوع عکس العمل ها در مقابل آموزشها متفاوت است. مثلا کسانی که آموزشهای دیجیتال تیتورز رو دیدن می دونن که سری های قبلیش سطح ابتدایی و متوسط داشتن. تکنیک ها رو یاد می داد و در عین حال روی یک مدل هم کار می کرد و می تونستی همزمان همون مدل رو بسازی و با آموزش پیش بری ولی وقتی آموزش تموم می شه با خودت می گی خوب حال چی؟ چیکار کنم؟ متاسفانه به این سوالت جواب نمی ده. تو این مرحله نظر من اینه که مدلهای مشابه و کارهای مشابه آموزش پیدا کنی و درست کنی و تکنیکهای آموزش داده شده رو تمرین کنی. یا مثلا آموزشهای نمون آموزشهای حرفه ای است. تو این آموزشها نباید انتظار داشته باشی که یه مدل درست کنه و تو هم باهاش درست کنی یا مثلا یه انیمیشن رو از اول تا آخر برات درست کنه و تو هم درست کنی، فقط تکنیک یاد می ده اینکه این تکنیکها رو کجا بکار بگیری با خودته. مثالهای دیگری هم میشه زد که مگذرم.
پنجم و آخر: اگه هدفت رو انتخاب کردی، اگه برنامه هم داری که به هدفت برسی، اگه فهمیدی که از کجا باید شروع کنی و به کجا برسی، اگه اگه اگه... تو کارت کم نیار و محکم وایستا. حتما نتیجه می گیری. به نتیجه فکر نکن به تلاش امیدوار باش. حتما می رسی.
(ببخشید اگه پراکنده شد، حرفهای زیادی داشتم ولی فکر کنم حوصله شون رو نداشته باشی اگه داشتی.... من هستم)
 
ممنون از سروش و مهدی 200

توضیحات شما دوستان خیلی خوب بود اما جواب من نبود چرا ؟

من هدفم رو تعیین کردم و برنامه هم دارم و دارم کار میکنم و دوست دارم به جاهای بالای انیمیشن برسم نه اینی که ایرانی ها میسازن در سطح پایین . تلاش میکنم برسم به سطح های حرفه ای که دیگه ما مصرف کننده نباشیم خودمون تولید کننده باشیم و بتونیم با خارجی ها رقابت کنیم و چون نیاز این دانستن زبان اوناست در این زمینه هم فعالیت میکنم
(اطلب العلم و لو بالسین )

فعلا با آموزش های دیجیتال تیوتورز پیش میرم فعلا 2008 ( سایت P30word ) و فعلا در زمینه مدل سازی و تکسچر و رندر و .. ( به غیر از انیمیشن )
اما خوب من میخواستم یه سیر آموزشی معرفی کنید اگه به سایت دیجیتال تیوتورز رفته باشید چیز جالبی گذاشتی یه خط سیر گذاشته مثلا برای مدل سازی مایا و یادگیری اون به ترتیب آموزش معرفی کرده آموزش های خودش این برای مدل سازی بود

من منظورم این بود از شماها اگر کسی در زمینه تکسچر و بافت دهی و هر چیزی که باعث میشه چیز های واقعی تولید کنیم کار کرده اگه بخاد دوباره از اول کار کنه ( منظورم مدل سازی و انیمیشن نیست ) میره چه آموزش هایی رو میبینه تا یاد بگیره

اونا رو معرفی کنه همین.مثلا بگه برای شروع کار اینو ببین :
Introduction to Hypershade
و یا مثلا بعدش اینو ببین :
Urban Environment Creation in Maya
منظورم این طوری بود توضیح نمیخام بدید اگر کسی اینطوری یاد گرفته میتونه کمک کنه چون ما برخی از آموزش ها رو دیدیم و اون فرد تقریبا همه رو .( فکر کنم حالا بهتر منظورمو رسوندم )
 

mahdi_200

Member
سلام
خیلی خوبه که اونایی که گفتی را داری.

فکر کنم فقط منظورت بافت دهی هستش چون بقیه اش رو ظاهر می دونی.

در مورد بافت دهی می تونی از Hypershade Basics محصول دیجیتال تیتورز شروع کنی. بعد از اون چند کار ابتکاری با موضوعات ابتکاری برای خودت انجام بده. اگه کپی هم باشه اشکالی نداره سعی کن کارای خوبی را انتخاب کنی و خوب کپی کنی فقط تکنیک ها را یاد بگیر و به کار ببند.

بعدش می تونی بری سراغ texturing های نمون و اونا رو هم ببینی و تمرین کنی. تو این مرحله بجای کارهای ابتکاری، چند کار واقعی را نشون کن و سعی کن تکنیک های جدید رو با تکنیکهای قبلی تلفیق کنی و به کار ببندی. اگه مشکلی داشتی برگرد عقب و مجددا مرور کن. بافت دهی کاری طاقت فرساست و مرتب باید تست کنی و نمونه واقعی ببینی. نمونه واقعی خیلی دیدت رو باز می کنه. عکس ببین و عکس بگیر. محیطهای واقعی را بارها و بارها ببین و تو ذهنت ذخیره کن و بعدا سعی کن تو اجرا به کار ببندی.

تو این مرحله می تونی یک آموزش حرفه ای رو مرور کنی مثل texturing in maya محصول lynda که مخصوص کار با mental ray هست. این آموزش کاملا حرفه ایه و نیاز به مقدمات داره.

در نهایت باید تمرین کنی و تمرین کنی و تمرین کنی و تست بگیری و حتما تست هات رو ارزیابی کنی. کار اولت رو نه ولی کارهای دوم به بعدت را حتما در معرض نمایش بذار. یا تو این سایت یا جاهای دیگه و بذار بچه نظر بدن.

امیدوارم کمکت کنه.
 
در حالی که اینا باز جواب من نبود به نظر میرسه زیاد با آموزش های خارجی کار نکردید که اینطوری میگید و بیشتر خودتون کار کردید نمیدونم والا اما در کل ممنون یه روزی خودم یه خط سیر میدم :rose:
 
سلام دوست من جواب حرف شما چند کلمه بیشتر نیست کوشش تلاش تمرین بگیرش برو تا آخر شما هرچی هم آموزش ببینی و هزینه کنی تا چند تا پروژه سخت و طاقت فرسا نزنی حرفه ای نمیشی من الان تو 3 ساله که دارم 70% 80% از زمانم را با آموزش های زبان خارجی اونم بهترین هاش می گذرونم از خود تعریف نشه زبانم در حد تیم ملی شده :green: اما 3 سال دیگم که ببینم بازم تکنولوژی پیش میره و همینه مگه شرک رو 9-8 سال پیش نزنند مگه اون موقع نرم افزارا 3دی اینقدر قوی بود ؟؟ نه اما می خواستند یه کار خوب بزنند شما واسه حرفی که می زنید خیلی از شب هاتون را باید کامل به تلاش روز کنید بدون خواب مثلا 2 روز کلاحتی نیم ساعت هم نخوابید و سر یک پروژه باشید نمی گم فشار بیارید منظورم اینه تا تو دل کار نرید به ارزش حتی بهتذین آموزش ها هم پی نمی برید دوستان الان آموزش های خوبی معرفی کردند منم تا حدود زیادی آرزوی شما را در دل دارم البته اگه عملا تونسته باشم کاری کرده باشم انشالله ...
در هر صورت خیلی ها می خوان کار شما را بکنند اما کیا همت این کارا می کنند ( انگشت شمار ) در هر صورت خود من هم با این هدف یک کار انیمیت را دارم به پایان می رسونم انشالله تو گالری میزارم اونجا ازتون می خوام بیاید به کارم نظر بدید البته بعدا که دیدین کم بخندید از مقایسه کارم با این حرفا :green::paint:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا