ببین امین جان خیلی خلاصه میگم
الگوریتیم کار اینجوریه :
حتما واست سوال پیش اومده که این خط ها چطور تولید میشن
والا من خیلی روش فکر کردم...آخر به این نتیجه رسیدم که از یه پلن به عنوان مولد خط ترمز استفاده کنم
یه پلن مستطیل شکل که عرضش با عرض لاستیک ماشین یکسان باشه و طولش هم کمی زیاد باشه
تقریبا 3 برابر عرضش....جوری تنظیم کردم که مثلا از فریم خاصی این رویداد شروع میشد و تا فریم مورد نظر همینجور طبق حرکت چرخ یه صورت اتوماتیک شروع میشد...
من عمر تولید این پلن رو بعد از ترمز 1 گذاشتنم چرا که روی هر فریم میخواستم یک دونه پلن ایجاد بشه و اگه 2 یا 3 میذاشتم روی هر فریم هم 2 تا پلن Overlap مشیدند و خط ترمز خیلی بد میشد و چون از متریال استاتیک استفاده کردم و به اون مپ Opacity داده بودم کلا خیلی سیاه میشد
فعلا موفق باشی
سلام.
بازم ممنون reactor_master جان.
چند تا سوال:
این پلن که می گی رو دستی تنظیم می کنی؟ منظورم اینه که اگه ماشین یا اون چیزی که می خوایم پشت سرش یه اثری مثل اثر خط ترمز بمونه] حرکتش پیچیده باشه تنظیم دستی پلن ها برای اینکه مثل اون حرکت کنند یه کم مشکل و بعضی وقتها هم خیلی سخت می شه.
سوال بعدیم اینه که چراطول پلن رو حدودا سه برابره عرض می ذاری؟ دلیلش رو بگی ممنون می شم.
اما من یه عکس با یه فیلم خیلی کوچوولو می ذارم، خواستی ببین، حجمش زیاد نیست. یه تست در همین زمینه است. روشی که من برای این کار (یعنی ایجاد خط ترمز )استفاده کردم یه کم هوشمندانه تره و فکر نکنم بشه اونو توی مکس پیاده اش کرد.
من اومدم بعد از اینکه ماشین رو انیمیت کردم، کل ماشین رو توی یه گره جدید وارد کردم، بعد پلان یا همون زمین رو هم اونجا وارد کردم و با استفاده از یه گره به اسم cookie که کارش همون بولین دو تا ابجکت هست قسمت بین دو تا آبجکت رو جا گذاشتم. توی تصویر همون قسمت کوچولوی آبی رنگ زیر هر لاستیک هست. بعد هم اونو بیس ذراتم قرار دادم. توی این روش چون بعد از انیمیت من جسم رو می برم توی یه گره دیگه دیگه لازم نیست اونا رو انیمیتش کنم. فکر نکنم بشه یه همچین کاری رو توی مکس کرد اما اگه بشه فکر کنم راحت تر باشه نسبت به روش شما.
مشکلی بود در خدمتم.
بازم ممنون.