حتما می دانید که در سفر های هوایی و پرواز با هواپیما لازم است تا از مراحل مختلف عبور کنید سپس سوار هواپیما شوید. یک سفر هوایی با خرید بلیط هواپیما شروع می شود و با تحویل دادن بار و عبور از گیت امنیتی آماده سوار شدن به هواپیما می شوید.

“در سفرهای هوایی حتما باید قبل از سفر زودتر از موعد پرواز، در فرودگاه حضور پیدا کنید. این موضوع در سفرهای داخلی حدود یک ساعت و نیم و در پروازهای خارجی سه ساعت می باشد. در فرودگاه باید مراحل چک این (Check In) را انجام دهید. با خونسردی وارد گیت مورد نظر خود که در کارت پروازی شماره آن ثبت شده است، شده و مدارک خود را تحویل دهید.” (منبع)

مسافران چمدان خود را تحویل پذیرش بار می دهند و بعد از کنترل کردن چمدان و بارگیری در فرودگاه مقصد آن را تحویل می گیرند. فرض کنید در فرودگاه مقصد بعد از مدتی انتظار خبری از چمدانتان نمی شود. بعد از کمی بررسی متوجه گم شدن چمدان خود می شوید. آیا می دانید در این هنگام چه باید کرد؟ یا اگر چمدان شما مفقود شود و یا آسیب ببیند باید چگونه خسارت آن را دریافت کرد؟ اگر مایلید پاسخ سوالات را دریافت کنید بهتر است در ادامه با ما همراه شوید.

گم شدن چمدان و راه حل​

یکی از اتفاقاتی که می تواند سفر ما را تحت الشعاع قرار داده و خاطره خوش سفر را تبدیل به چالشی دلهره آور تبدیل کند، مفقود شدن چمدان است. در صورت این اتفاق بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و قوانین ایرلاین خود را به یاد آورید. راه حل هایی که تیک بان در این صورت به شما پیشنهاد می دهد عبارت است از:

سریع باشید​

از هنگامی که متوجه گم شدن چمدان خود شدید می توانید به جای غصه خوردن و ناراحت شدن دست به عمل بزنید. مهمترین کار این است که مسافر باید به سرعت (ظرف چند ساعت) گزارش مفقودی چمدان خود را به مسئولان شرکت هواپیمایی ارائه دهد.

پرکردن فرم اعلام مفقودی​

بعد از این که متوجه گم شدن چمدان خود شدید باید به سرعت خود را به نمایندگی شرکت هواپیمایی در فرودگاه رسانده و فرم اعلام مفقودی پر کنید. مسئولان ایرلاین به شما فرم گزارش اعلام مفقودی می دهند که در آن اطلاعات لازم مانند جزییات پرواز، شماره چمدان و خصوصیات ظاهری آن را ذکر می کنید. اگر عکسی از چمدان دارید بهتر است ضمیمه مدارک کنید. ممکن است در برخی از فرودگاهها نمایندگی ایرلاین وجودنداشته باشد. در این صورت نگران نباشید بدون داشتن فرم PIR هم می توان روند پیدا شدن چمدان را طی کرد.

پیگیری پرونده مفقودی​


از زمان پر کردن فرم مفقودی روند پیدا شدن چمدان شما آغاز می شود.سعی کنید روند پیدا شدن چمدان خود را پیگیری کنید. می توانید با ایرلاین تماس بگیرید و به سایت شرکت هواپیمایی مراجعه کنید و وضعیت پیدا شدن چمدان خود را بررسی کنید.


1-5.jpg


قوانین را بدانید​

اگر در پروازهای بین المللی چمدان شما گم شود ایرلاین مربوطه موظف است تا پیدا شدن چمدان مقداری پول به شما بابت خسارت پرداخت کند. معمولا شرکت های هواپیمایی به سرعت وارد عمل شده و سعی می کنند چمدان شما را یکی دو روزه پیدا کنند اما تا این زمان شما می توانید دریافت خسارت کنید. برخی ایرلاین ها این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت می کنند اما برخی دیگر ممکن است پیشنهاد تخفیف در پروازهای بعدی را به شما بدهند.

زمان دریافت خسارت​

به طور معمولی ایرلاین باید ظرف مدت ۲۱ روز از زمان مفقودی چمدان خسارت شما را پرداخت نماید. محرز شدن مفقودی چمدان، زمان، شلوغی و پیچیدگی های پرونده در سرعت روند پیدا شدن چمدان تاثیر گذارند. بنابراین ممکن است پیدا شدن چمدانتان تا چند ماه نیز طول بکشد.

خرید بیمه مسافرتی​

یکی از بهترین راهها برای دریافت خسارت مفقودی چمدان خرید بیمه مسافرتی می باشد. با مراجعه به قوانین بیمه مسافرتی می توانید متوجه شوید که بیمه شما از چه نوعی است و آیا برای این مورد حاضر است به شما غرامت پرداخت کند یا نه؟ بیمه مسافرتی تیک بان حامی شما در تمام طول سفر است. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما تیک بان از بیمه مسافرتی مناسب نیز برخوردار شوید.

خرید بلیط هواپیما تیک بان​

به منظور خرید بلیط هواپیما ارزان و برخورداری از مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما می توانید به راحتی به آدرس این وب سایت tikban مراجعه کرده و بلیط هواپیمای خود را با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه نمایید. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما به شمار می روند. تیک بان با همکاری 900 ایرلاین داخلی و خارجی انواع بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب و اقتصادی به تمامی مناطق تحت پوشش ارائه می دهد و با ارائه بیمه مسافرتی در تمامی لحظات سفر شما را تحت حمایت خود دارد. منبع : چطور
 

جدیدترین ارسال ها

بالا