خرید و قیمت انواع بذر چمن

najma44

Member
انواع بذر چمن برای ایجاد یک محیط سرسبز ضروری است. امروزه کاشت چمن و چمن کاری تنها محدود به زمین‌های ورز‌شی نیست، چراکه در بسیاری از باغ‌ها یا ویلاها برای سبز کردن محیط از چمن استفاده می‌شود. چمن یک گیاه پوششی عالی است که علاوه‌بر زیبایی محیط و سبزی باغجه، به نوعی عایق آلودگی هوا هم هست و محیط را نسبت اطراف خنک‌تر و مرطوب‌‌تر می‌کند. زیبایی و طراوتی که چمن به محیط می‌بخشد با هیچ گیاه دیگری قآبل مقایسه نیست. امروزه برای آب و هواهای مختلف، بذرهای مختلف چمن وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع بذر چمن​

بذر چمن ها را می‌توان براساس آب و هوایی که در آن رشد می‌کنند به دو نوع گرمسیری و سردسیری تقسیم بندی کرد. چمن‌های سردسیری با دمای 14 تا 26 درجه سازگارند و بهترین زمان برای کاشت آن‌ها، اواخر تآبستان یا اوایل پاییز است. در مقآبل، چمن‌های گرمسیری برای شرد به دمایی بین 27 تا 30 درجه نیاز دارند و زمان مناسب برای کاشت آن‌ها، اواخر بهار یا اوایل فصل تآبستان است.

بذر چمن اسپرت​


این چمن‌ها، ترکیبی از چمن‌های لولیوم، پوا و فتوسکا هستند و برای منطق سرد و معتدل مناسب‌ترند. این چمن که پاخور قوی دارد، در اصل همان چمن استادیوم‌ها و پارک‌ها است که استفاده از آن در آب و هوای گرم و خشک توصیه نشده است، چون احتمال از بین رفتن آن در هوای گرم و وجود دارد.


بذر چمن برموداگراس​


این چنن از جمله چمن‌های گرمسیری است که نسبت به چمن‌های سردسیر ریشه‌ای عمیق‌تر دارد. عمق نفوذ ریشه این چمن به 90 سانتی‌ متر یا بیشتر از آن هم می‌رسد در حالیکه چمن‌های مناطق سردسیر بین 30 تا 45 سانتی متر در خاک نفوذ می‌کنند. این بذر از انواع بذر چمن برای کاشت در مناطق جنوبی ایران مانند بندرعباس مناسب است و مقدار لولیوم آن نسبت به چمن‌های سردسیری قدری بیشتر است. به همین خاطر چمن‌های گرمسیری مانند همین چمن برموداگراس، نسبت به خشکی مقاوم‌تر هستند و به آب کمتری احتیاج دارند.


انواع بذر چمن: بذر چمن فستوکا​


این چمن در بین چمن‌های سردسیر و اسپرت دسته بندی می‌شود و برای کاشت در زیر سایه‌ی درختان یا باغ‌ها مناسب است. این چمن در ساختار برگ‌های خود کلروفیل زیادی دارد و به همین خاطر نسبت به سایه مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. فستوکا تنها با دریافت 4 ساعت آفتآب در طول روز می‌تواند بهترین میزان رشد را داشته باشد. این مدل از انواع بذر چمن، باعث خنک شدن باغ و افزایش رطوبت در میان درختان میوه می‌شود.
برای خواندن ادامه مقاله به فروشگاه اینترنتی اگری دکان مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا