خرید لوازم شنا از سایت های خارجی

nikooch

New Member
swimming_w500_h500.jpg

با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، کم کم به روزهای تفریح و ورزش‌های تابستانی نزدیک می‌شویم. درست است که در حال حاضر با بحران ویروس کرونا درگیر هستیم و از روند عادی زندگی و تفریحاتمان دور شده‌ایم اما این روزها گذرا هستند و مجدد همه چیز به روال سابق باز می‌گردد. قطعا بعد از این روزهای قرنطینه که موجب بی حوصلگی و کسلی شده‌اند، رفتن به یک استخر حتی اگر شناگر نباشید حسابی حال و هوایتان را عوض می‌کند و خستگی را از شما دور می‌سازد.


خرید کدام یک از لوازم شنا واجب هستند؟


اما اگر دوست داشتید به طور حرفه‌ای و مداوم ورزش شاد و هیجان انگیز شنا را دنبال کنید که علاوه بر تناسب اندام و حفظ سلامتی می‌توانید به شاد نگه داشتن روحیه خود هم کمک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید لوازم شنا این مقاله را بخوانید و با بهترین انواع ساعت شنا، عینک شنا و کلاه شنا به عنوان ضروری‌ترین لوازم شنا آشنا شوید سپس برای خرید هر یک از این وسایل می‌توانید از سایت چارسوق کمک بگیرید و خرید از سایت های خارجی را تجربه نمایید.


راهنمای خرید ساعت شنا


همه یا بیشتر ما حداقل یک عدد ساعت مچی داریم که شاید ضد آب هم باشد و تا عمق زیادی در برابر آب مقاومت نشان دهند اما باید بدانید که ساعت‌های مخصوص شنا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به ساعت مچی معمولی هستند؛ پس اگر شما یک شناگر ماهر هستید خرید از سایت های خارجی یا قصد دارید این ورزش را به صورت همیشگی دنبال کرده و در آن پیشرفت نمایید باید یک ساعت شنا برای خود تهیه کنید. در ادامه به بررسی خصوصیات ساعت شنا پرداخته‌ایم:


شاید یکی از معضلات شما در شنا کردن این باشد که تعداد دورهای رفت و برگشت در طول استخر را به یاد نیاورید. ساعت مخصوص شنا، این عملکرد را به خاطر می‌سپارد و به راحتی تعداد رفت و برگشت‌های شما را محاسبه و ذخیره می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت در طول شنای خود به تکنیک‌هایتان تمرکز کرده و نگران محاسبه زمان یا تعداد دورهایتان نباشید.
تعداد حرکات دست و یا ضربه‌های شما نیز توسط ساعتتان ثبت می‌گردد و در انتها می‌توانید به راحتی آنها را آنالیز کنید یا متوجه شوید که در طول مسیر چه تعداد ضربه زده‌اید و آیا نیاز است آنها را کم و زیاد کنید یا خیر؟
اما برای یک شناگر حرفه‌ای که با هدف پیشرفت و کسب توانایی شرکت در مسابقات، این ورزش را دنبال می‌کند یک نکته مهم وجود دارد و آن هم سرعت است. زمان از موارد مهم در شنای حرفه‌ای محسوب می‌شود پس ساعت شما باید ویژگی تایمر و مکث شمار را دارا باشد.
دیگر مواردی که در برندهای مختلف ساعت شنا می‌توان یافت، تقویم، هشدار زمان، ذخیره سازی داده‌ها برای تحلیل آنها در زمانی دیگر، شناسایی نوع شنا، اتصال وای فای، ذخیره سازی طول استخر، میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب و ... می‌باشد.
از برندهای Apple، Samsung، Garmin، Skmei و انواع فیت بیت‌ها می‌توانید ساعت شنای مورد نظر خود را خریداری نمایید.


راهنمای خرید عینک شنا


اگر شما حتی یک شناگر ماهر هم نباشید و تفریحی به این ورزش می‌پردازید، باز هم از میان لوازم شنا نیاز به یک عینک شنا خواهید داشت. درست است که عینک شنای حرفه‌ای دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد و با عینک شنا برای کسانی که تفریحی به این ورزش می‌پردازند کمی تفاوت دارد اما در این مقاله ما شما را در خرید عینک شنا راهنمایی خواهیم کرد.


شاید خیلی مهم به نظر نیاید که بخواهید در مورد لنز عینک شنا وسواس به خرج دهید اما باید بگوییم مهمترین نکته در خرید شما سایز، جنس و رنگ لنزها یا به عبارتی شیشه عینک است. اگر شما یک شناگر تفریحی هستید پیشنهاد ما به شما انتخاب لنز با سایز بزرگ است. این لنزها زاویه دید وسیع‌تری دارند و روی صورت شما راحت‌تر قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه فشاری به اطراف چشمتان وارد نمی‌کنند، اما برای شناگر حرفه‌ای همین که دید مستقیمی از مسیر خود در طول مسابقه داشته باشد کافیست؛ پس خرید لنز کوچک را باید مد نظر قرار دهد.
لنز عینک شنای شما باید ضد بخار باشد تا از تجمع قطرات آب بر روی آن جلوگیری شود و این ویژگی با وجود یک لایه نانوکربن بر روی شیشه عینک به وجود می‌آید.
در ساخت لنزها از دو نوع جنس پلی کربنات و کریستال نشکن استفاده می‌شود. لنزهای پلی کربنات هم قیمت پایین‌تری داشته و هم سبک‌تر هستند ولی در صورتی که بشکنند، تراشه‌های آن برای چشم بسیار خطرناک است که لازم است بدانید که به راحتی هم نخواهند شکست. اما کریستال نشکن با کیفیتی که دارد و دید شفافی که در زیر آب به شما می‌دهد دارای قیمت گران‌تری خواهد بود.
در دید اول که به انواع عینک‌ها نگاه می‌کنید شاید رنگ‌های جذاب و متفاوت لنزها چشم شما را گرفته و شما را از انتخابی درست غافل کند اما عجله نکنید! هر رنگ لنزی برای شنا در یک محیط با نوری خاص طراحی شده است:
1. مثلا لنزهای شفاف یا همان بی رنگ برای زمانی مناسب است که در یک محیط با نور کم قصد شنا کردن دارید و لازم است تمامی محیط اطرافتان را به رنگ طبیعی ببینید. اما اگر در یک محیط پرنور قرار دارید و چشمان شما به نور زیاد و درخشندگی حساس است باید از لنزهای آبی، دودی و یا بنفش استفاده کنید.


2. بیشترین استفاده در میان رنگ لنزها، رنگ کهربایی است که برای هر محیطی مناسب بوده و همچنین به شما در دید و تشخیص بهتر عمق استخر کمک می‌کند.


مورد حائز اهمیت دیگر در خرید عینک شنا این است آب به عینک شما وارد نشود و همچنین دور چشم شما دچار حساسیت نگردد که برای جلوگیری از هر دوی این موارد، خرید عینک شنا با پوشش حفاظتی از جنس سیلیکون را پیشنهاد می‌دهیم، چرا که دو نوع فومی و لاتکس هم در بازار موجود بوده که به رغم قیمت پایینی که دارند اما یا توانایی جلوگیری کامل در برابر نفوذ آب را نداشته و یا پوست اطراف چشم شما را دچار حساسیت خواهند کرد.
در بخش بعدی این مقاله علاوه بر راهنمای خرید کلاه شنا، بهترین مدل‌های لوازم شنا که در آمازون به عنوان پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند را برایتان معرفی خواهیم کرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا