یا پارس آنلاین بگیر یا شاتل ... البته شاتل بهتره ...
این مطلب هم برای کمک به شما
فهرست سوالات رایج
تعریف کامل خدمات ADSL چیست؟
مزاياي سرويسADSL نسبت به سرويسDial up چيست؟
پهنای باند ADSL اشتراکی است یا اختصاصی؟
آیا محدودیتی در ارائه پهنای باند وجود دارد؟
آیا امکان ثبت نام / پیش ثبت نام بصورت الکترونیک امکان پذیرست؟
آیا نمایندگان پارس در شهرستانها مشخص میباشند؟
آیا تعرفه پارس در شهرستانها مشخص میباشد؟
چرا این خدمت به صورت ماهانه ارائه میشود؟
آیا محصولات قابلیت ارتقاء به گروه های بالاتر یا پایین تر را دارند؟
علت دريافت وديعه به چه منظور ميباشد؟
علت پرداخت ٤٢٠٠٠ ریال چیست؟
پایه و اساس محاسبه میزان ترافیک ماهانه چیست؟
Splitter و Micro Filter چیست و قیمت آن چند است؟
نحوه پرداخت وجه اشتراک چگونه است؟
طی چه مدت زمانی راه اندازی انجام میشود؟
آیا کلیه مراحل اداری و تشریفات مرتبط با موضوع قرارداد بمنظور دریافت بوقت با مخابرات را پارس
انجام می دهد؟
آیا امکان رویت کارکرد در وب وجود دارد؟
امکان استفاده از تجهیزات مشترک بجای تجهیزات پارس میسر است؟
آیا پارس توزیع این خدمت را در شبکه مشترک قبول میکند؟
در صورت استفاده از سرويس ADSL چه حجمي از پهناي باند استفاده ميشود؟
آیا بخش پشتیبانی تلفن مستقیم دارند؟
در صورت اعلام عدم امکانات مراتب چگونه پیگیری میشود؟
آیا مشترک میتواند مشکلات خود را بصورت الکترونیک ارسال نماید؟
آیا پارس زمانبندی مشخصی از ارائه این خدمت در مناطق مخابراتی دارد؟
آیا مشترک بصورت الکترونیک از چگونگی وضعیت ترافیک ماهانه خود مطلع میگردد؟
آیا امکان قطعی یا وقفه در خدمت وجود دارد؟
مودم های موجود دارای چه مارکی هستند و ساخت کدام کشور میباشند؟
مزیت و تفاوت مودم های ۴۵۰۰۰۰ ریالی و ۷۵۰۰۰۰ ریالی چیست؟
تفاوت USBو COMBO چیست ؟
آیا مودم های مذکور دارای گارانتی میباشند؟
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
تعریف کامل خدمات ADSL چیست؟
خدمات ADSL راهکاریست كه با استفاده از امكانات موجود مخابراتي، بدون اشغال كردن خط تلفن و بدون نیاز به شمارهگيري مجدد امكان اتصال به اينترنت با سرعت بالا را به كاربر ميدهد.
با مراجعه به وب سایت پارس آنلاین
http://www.parsonline.net/polfarsi/poltindex.htm میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد اینترنت پرسرعت ADSL کسب نمایید.
مزاياي سرويس ADSL نسبت به سرويس Dial up چيست؟
_ سرعت بالا (تا ٤٠ برابر سرعت Dial up )
_ اتصال دائم (فارغ از شماره گیری های مکرر و شنیدن بوق اشغال)
_ عدم نیاز به شماره گیری
_ عدم اشغال خط تلفن
_ عدم نیاز به سیم كشي اضافي
_ جلوگيري از پرداخت هزينههاي پالس مكالمات در زمان برقراری ارتباط به اینترنت
پهنای باند ADSL اشتراکی است یا اختصاصی؟
پهنای باند اشتراکی میباشد.
آیا محدودیتی در ارائه پهنای باند وجود دارد؟
این محدودیت بستگی مستقیم با محصول انتخاب شده دارد.
آیا امکان ثبت نام / پیش ثبت نام بصورت الکترونیک امکانپذیرست؟
کاربران به سهولت می توانند از آدرس
http://www.parsonline.net/polfarsi/adsl/adslrequest.htm به صورت الکترونیک ثبت نام نمایند.
آیا نمایندگان پارس در شهرستانها مشخص میباشند؟
بله ؛ در وب سایت نیز قید شده اند.
http://www.parsonline.net/polfarsi/poltreseller.htm
آیا تعرفه پارس در شهرستانها مشخص میباشد؟
بله ؛ در وب سایت نیز قید شده اند.
http://www.parsonline.net/polfarsi/poltreseller.htm
چرا این خدمت به صورت ماهانه ارائه میشود؟
بر روی تعرفه های جدید؛ بصورت سه ماهه,شش ماهه و یکساله نیز ارائه میشود.
بالا
آیا محصولات قابلیت ارتقاء به گروه های بالاتر یا پایین تر را دارند؟
بله؛ کارکرد و صورتحسابهای مشترک نیز متعاقبا ویرایش میگردد.
علت دريافت وديعه به چه منظور ميباشد؟
_ هزينههاي مخابرات
_ هزينههاي نصب و راهاندازي
_ هزينههاي نگهداري
_ بدون تعهد طولاني مدت
_ سرويس مداوم
_ خاتمه سرويس با ۳٠ روز اطلاع قبلي
علت پرداخت ٤٢٠٠٠ ریال چیست؟
این هزینه عینا به مخابرات پرداخت میگردد و بابت خدمت ویژه ایست که توسط مخابرات بر روی خط تلفن مشترک انجام میگیرد. مورد مشابه آن در قبوض موبایل برای سرویس های ویژه مشهود است.
پایه و اساس محاسبه میزان ترافیک ماهانه چیست؟
براساس Download در ماه میباشد.
Splitter Micro Filter چیست و قیمت آن چند است؟
برای نصب مودم ADSL در منزل يا محل کار نياز به يک دستگاه کوچکی به نام splitter (جدا کننده) ميباشد که عمل تفکيک امواج صوتی (تلفنی) و ديتا را بر روی خط تلفن انجام ميدهد چنانچه پارازيت روی خط تلفن مشاهده شود با وصل نمودن Micro Filter در مسير تلفن از پارازيت جلوگيری ميشود. Splitter بصورت رایگان و هر ١٠٠٠ تومان است.
نحوه پرداخت وجه اشتراک چگونه است؟
در زمان ثبت نام ؛ مشترک متعهد است با تکمیل قرارداد کلیه هزینه های مشخص شده را پرداخت و مودم خود را دریافت نماید.
طی چه مدت زمانی راه اندازی انجام میشود؟
بین ١٠تا ١٤ روز پس عقد قرارداد و دریافت وجوه.
آیا کلیه مراحل اداری و تشریفات مرتبط با موضوع قرارداد بمنظور دریافت بوقت با مخابرات
را پارس انجام می دهد؟
بله؛ به منظور برآورد بهترین تسهیلات ممکن کلیه پیگیری های لازم برای تحویل به وقت مشترک را پارس تقبل نموده است.
آیا امکان رویت کارکرد در وب وجود دارد؟
بله؛ با مراجعه به آدرس
http://www.parsonline.net بسهولت میتوانند کارکرد خود را مشاهده کنند.
امکان استفاده از تجهیزات مشترک بجای تجهیزات پارس میسر است؟
خیر ؛ نظر به حیطه گسترده توزیع این محصول و در نظر داشتن مسئله پشتیبانی, تنها این تجهیزات جهت ارتباط استفاده میشود.
آیا پارس توزیع این خدمت را در شبکه مشترک قبول میکند؟
خیر؛ طبق بند قرارداد فقط تا درگاه خروجی مودم تحت مسئولیت پارس است؛ ولی در صورت درخواست مشترک هزینه اعلام و در صورت توافق انجام و هزینه آن طی فاکتور جداگانه دریافت میشود؛ در آینده شرکتهای ارائه دهنده این خدمات ؛مورد تایید پارس ؛به مشترکین معرفی خواهند شد.
در صورت استفاده از سرويس ADSL چه حجمي از پهناي باند استفاه ميشود؟
براي فعال نگه داشتن سرويس ٢ bytes ارسال و دريافت در هر ١٠ دقيقه و يا %۰/۰۰۰۸ از ١GB در ماه ارسال ميگردد.
آیا بخش پشتیبانی تلفن مستقیم دارند؟
بله؛ بخش پشتیبانی با تلفن مستقیم ۸۲۲۰۱ ( پنج رقمی ) بصورت ٢٤ ساعته آماده پاسخگویی است.
در صورت اعلام عدم امکانات مراتب چگونه پیگیری میشود؟
در صورت اعلام عدم امکانات مراتب به مشترک ابلاغ میگردد ؛در صورت تمایل ایشان میتواند شماره دیگری را اعلام و یا درخواست استرداد نمایند.
آیا مشترک میتواند مشکلات خود را بصورت الکترونیک ارسال نماید؟
بله؛ پست الکترونیک
[email protected] برای مشکلات مالی و حسابداری و همچنین پست الکترونیک
[email protected] به منظور تماس با قسمت پشتیبانی فنی شرکت پارس آنلاین در نظر گرفته شده است.
آِیا پارس زمانبندی مشخصی از ارائه این خدمت در مناطق مخابراتی دارد؟
بله ؛ در وب سایت قید شده است.
http://www.parsonline.net/polfarsi/poltnum.htm
آیا مشترک بصورت الکترونیک از چگونگی وضعیت ترافیک ماهانه خود مطلع میگردد؟
بله ؛ پارس در میزانهای ٧٥% و ٩٠% و ١٠٠% استفاده از سقف ترافیک جهت اطلاع مشترک برای ایشان mail ارسال مینماید؛ تا در صورت تمایل نسبت به تمدید اقدام نمایند ( این برنامه در حال تهیه میباشد.)
آیا امکان قطعی یا وقفه در خدمت وجود دارد؟
طبق قرارداد کیفیت پل تل نت تا ٩٩.٥% تعهد شده و سایر وقفه های احتمالی خارج از تعهد نیز بوضوح در بند ٦-١ قرارداد قید شده است.
مودم های موجود دارای چه مارکی هستند و ساخت کدام کشور میباشند؟
مودمها ساخت شرکت Symphony کره جنوبی.
مزیت و تفاوت مودم های ۴۵۰۰۰۰ ریالی و ۷۵۰۰۰۰ ریالی چیست؟
مودم های ۴۵۰۰۰۰ ریالی تنها از پورت USB برخوردارند در حالیکه مودم های ۷۵۰۰۰۰ بصورت COMBO هستند؛ یعنی علاوه بر پورت USBاز مزیت Ethernet بهرمند میباشند.
مودم ۷۵۰۰۰۰ ریالی یک مودم DSL حقیقی است؛ چون بهر دو پورت USB و Ethernet مجهزند. حسن مودم ۷۵۰۰۰۰ ریالی اینست که مشترک میتواند از مزیت هر دو پورت برخوردار شود؛ باین مفهوم که پورت USB بسادگی به کامپیوتر و پورت Ethernet را جهت توزیع در شبکه استفاده نماید.
تفاوت USBو COMBO چیست ؟
پورت USB بسادگی به کامپیوتر مشترک وصل میشود؛ در حالیکه پورت Ethernet به یک توزیع کننده مثل سرور یا سوییچ بمنظور توزیع پهنای باند مربوطه در شبکه مشترک متصل میگردد؛ مودم COMBO هر دو پورت را دارد.