خروجی ها موتور طراحی بازی main Core

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان گل مجید آنلاینی . بلاخره بعد از کلی تلاش من و دوستانم اولین خروجیهای موتور گرافیکی Main Core به نام main Core Advanced Rendering System رو که البته خیلی ساده هست رو اینجا قرار دادم . پایه و اصل موتور DirectX هست و با زبان C# Advanced نوشته شده البته زبان مخصوص MC Script که Main Core Script هست به اون اضافه شده . این موتور به طور کامل با نرم افزار 3D Studio max کار میکنه ولی از هسته و ویرایشگر مخصوص استفاده میشه که به صورت فایلهای پلاگین به Max اضافه میشن .
از اینا بگذریم .
موتور گرافیکی Main Core طی 6 ماه و حدود 1000 ساعت کار نوشته شده و در طی تست های مختلف و مقایسه با موتور طراحی Unreal Engine تا 70 درصد شباهت گرافیکی داره و به جرات میتونم بگم در بعضی بخشها شبیه Caustic و SSAO بهتر از Unreal نتیجه داده . موتور طراحی Main Core از 3 هسته ی گرافیک با 4 متد رندر Real Time استقاده میکنه . هر هسته یک بخش از فاز رندر پروژه رو بر عهده داره و هر هسته میتونه از 4 متد به صورت جداگانه استفاده کنه . این کار مقدار بار پردازش CPU رو 21 درصد نسبت به مدل مشابه ( موتور گرافیکی متن باز Ogre ) کاهش میده .

در تصاویری که به پست پیوست شده میتونید اینا رو ببینید :

Global Illumination که نسخه ی آزمایشی هست و مدل های برنامه نویسی اون معادلات نور هست .
Bloom که یک Shader محیطی هست و از تکنیک RTT روی محیط قرار گرفته .
Detail Normal mapping که تکنین مشابه موتور طراحی بازی آنریل رو داره ولی کیفیت 512 . کیفیت Detail normal موتور Unreal در حالت معمول 256 پیکسل هست .
Caustic نور که ثمره ی نوع برنامه نویسی GI هست .
Parallax که نوعی تکسچر نرمال و Bump offset که نوعی Displacement رو در محیط بازی ایجاد میکنه .
سایه زنی نرم به صورت دینامیک . Dynamic Soft Shadow
استفاده از لایت مپ برای Occlusion های ثابت با استفاده از سیستم Collision Detector برای پیدا کردن نقاط مورد نظر برای Occlusion .
SSAO یا Screen Space Occlusion که همون Real Time Occlusion هست .

البته این تست هنوز کامل نشده و نسخه آزمایشی یا شاید قبل ازمایشی هست . نسخه ی اصلی موتور انشاالله در شهریور ماه آماده میشه . امیدوارم که با نظرهاتون ما رو راهنمایی کنید

ممنون . :rose:
 

پیوست ها

  • screenshot_set3.jpg
    screenshot_set3.jpg
    89.5 کیلوبایت · بازدیدها: 62
  • screenshot_set4.jpg
    screenshot_set4.jpg
    436.6 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • screenshot_set5.jpg
    screenshot_set5.jpg
    399.4 کیلوبایت · بازدیدها: 51
  • screenshot_set6.jpg
    screenshot_set6.jpg
    203.3 کیلوبایت · بازدیدها: 41
  • screenshot_set7.jpg
    screenshot_set7.jpg
    98.2 کیلوبایت · بازدیدها: 36

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام.
کارتون واقعا جای تجلیل داره. فقط یه سوال شما شخصی کار می کنید یا دولتیه کارتون؟ منظورم اینه که با بودجه ی خودتون دست به همچین کار سنگینی زدید یا کمک های دولتی هم هستن؟
در مورد کارها هم همون طور که خودت گفتی اینا کارای ساده ای هستن برای تست قابلیت های موتور ریل تایمتون. قابلیت های موتور رندرتون خیلی خوب و کافیه. راستی در زمینه ذرات و پارتیکال ها و کلا بحث جلوه های ویژه ی موتورتون هم یه توضیحی می دی؟ راستی یه چیزی که هست می خواستم بپرسم برای اینکه بتونید یه پلاگین برای مکس بنویسید که بتونه با موتور شما ارتباط برقرار کنه خیلی باید کار کنید یا نه کار زیاد سختی نیست؟ راستی نمیشه مثلا یه پلاگین هم برای سینما فردی بزنید.
باز هم من انجا به شخصه از زحماتی که می کشید برای این کارتون قدردانی می کنم، هرچند فایده ای نداره اما شاید یه کم خستگیتون رو در کنه.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
کارتون واقعا جای تجلیل داره. فقط یه سوال شما شخصی کار می کنید یا دولتیه کارتون؟ منظورم اینه که با بودجه ی خودتون دست به همچین کار سنگینی زدید یا کمک های دولتی هم هستن؟

ممنو از نظرتون . والاّ طی تحقیقاتی که از افراد مختلف در مورد قرار داد با شرکتهای دولتی شبیه بنیاد و تبیان متاسفانه باید کل حقوق کار رو به شرکت طرف قرار داد منتقل کنیم و فقط به شکلی ما فقط یک طراح محسوب میشیم . برای همین بهتر دوسنتیم که خودمون این کار رو بدون وابستگی به شرکتای دولتی انجام بدیم . همچنین یک مشکل دیگه هم بود که اگر روزی خدا طلبید و به GDC وارد شدیم نباید وابستگی به شرکتهای دولتی داشته باشیم چون ایران تحریم هست .
برای هزینه هم خوشبختانه این روزا اونقدر کامپیوترها قوی شدن که ما فقط با استفاده از کامپیوترهای خونگی البته یک کم قوی تر و یک سرور برای ذخیره ی فایلها مشغول نوشتن موتور هستیم .
بحث نیروی کار هم من و 3 تا از دوستانم با هم کار میکنیم و خوشبختانه فعلاً نیازمند نیروی کار خارجی نشدیم .

راستی در زمینه ذرات و پارتیکال ها و کلا بحث جلوه های ویژه ی موتورتون هم یه توضیحی می دی؟

موتور طراحی Main Core از بخشهای متفاوت ایجاد شده . هسته ی موتور . موتور گرافیک . سیستم خروجی و ....

در حال حاظر فقط موتور گرافیک در حال کامل شدن هست که هنوز به بخش پارتیکل سیستمها نرسیدیم .

میتونید مشخصاتی که در آینده به پکیج موتور اضافه میشن رو در لینک توی امضام بخونید .
راستی یه چیزی که هست می خواستم بپرسم برای اینکه بتونید یه پلاگین برای مکس بنویسید که بتونه با موتور شما ارتباط برقرار کنه خیلی باید کار کنید یا نه کار زیاد سختی نیست؟

نرم فزار های معروف همراه Setup نصبشون همیشه یک Software Development kit یا همون SDK دارن که برای ساخت پلاگین استفاده میشن . معمولاً این SDK ها به زبانهای معروف وجود دارن . C++ . C# و VB . ما از این روش یک رابط برای اتصال هسته ی موتور به سیستم مکس استفاده کردیم . اگر به زبان برنامه نویسی و کلاسهای کنترل داده های 3بعدی تسلط داشته باشین کار زیاد سختی نیست .
راستی نمیشه مثلا یه پلاگین هم برای سینما فردی بزنید.

این که ما داریم برای مکس مینویسیم به این علته که به همه ی بخشهای اون واردیم و همه ی رابطهای اون رو در SDK میدونیم . برنامه کاریمون اینه که بعد از مکس انشاالله برای مایا و سافت ایمیج هم این موتور رو سازگار کنیم ولی هنوز مشخص نیست . انشاالله اگر اینها عملی بشن نرم افزار های دیگه شبیه rhino و C4D هم در برنامه ی کار مون قرار میدیم .


باز هم من انجا به شخصه از زحماتی که می کشید برای این کارتون قدردانی می کنم، هرچند فایده ای نداره اما شاید یه کم خستگیتون رو در کنه.
موفق باشید.

شما لطف دارین . نظر شما مارو روشن میکنه باعث میشه سرعتون بیشتر بشه . ممنون دوست جان . :دی
 

Erfan

Active Member
نمیدونم چی بگم، خیلی زیبا هست !!!
اگر بازی هایی مثل کانتر رو با این موتور رندر بگیرن فکر کنم جذابیت چنین بازی هایی چندین برابر بشه.

شهریورماه منتظریم ببینیم تست نهایی اش چی میشه ^.^
:rose:
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خیلی عالیه دوست عزیز .
من در زمینه بازی سازی و این موارد تجربه ای ندارم، اما مشخصه که خیلی برای این کار زحمت کشیدید.
از اونجایی که تا حدودی میدونم که پردازش های رندر چه مشکلاتی داره و انجین شما هم شبیه سازی جی آی و کاستیک را انجام میده، کاملا مشخص هست که بر روی این پروژه به صورت حرفه کار انجام شده.
و دقت در انجام کار بالا بوده.
جای تبریک داره هم برای انجام این پروژه و در کنار بودن چنین جمعی که با هم تا به این جای کار پیش رفتید.
امیدوارم همیشه موفق باشید.
 
به نام خدا
سلام
main core یه سیستم رندر یا یه چیز دیگه بعد این سیستم رو خودتون ساختید ؟؟.
واقعا محشره راستی زمان رندر ها هم یادتون رفت بگید بعد برنامه ها رو که می نویسید خلاقیت خودتونه یا نه مثل سیستم های دیگه با جزیات بهتر و بدون مشکلات اون سیستم رندر
^.*
 

HamidBN

مدیر انجمن فیلمسازی
خیلی حرفه ای شده
راستش کل حرفهایی که زدی من سردر نیاوردم :-?
ولی همینو متوجه شدم که حسابی عالــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی شده:rose:
موفق باشی
 

pclord

کاربر متخصص
آفرین ،به عنوان یه محیط رئال تایم خیلی خوب شده.امیدوارم پیشرفت خوبی داشته باشین،حداقل یه گروه بازیسازی حرفه ای تو ایران داشته باشیم.

موفق باشی.
 

Farrokh

Active Member
بسیار لذت بردم و خیلی خوشحال هستم (با اینکه در مورد گیم انجین همون قدری که می دونم که موتزارت در مورد ویری می دونست ):green:


خسته نباشید
و امیدوارم موفق باشید
 

Mandana

Active Member
ایول مهدی هه.خیلی وقته منتظر بودم ببینم چجوریاست...تبریک میگم بسی و کلی
منتظر ادامه اش هم استیم..
موفق بباشی دوست جان:rose:
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
دست همه دوستان درد نکنه از نظرهای خوبشون :green::rose:
main core یه سیستم رندر یا یه چیز دیگه بعد این سیستم رو خودتون ساختید ؟؟.
واقعا محشره راستی زمان رندر ها هم یادتون رفت بگید بعد برنامه ها رو که می نویسید خلاقیت خودتونه یا نه مثل سیستم های دیگه با جزیات بهتر و بدون مشکلات اون سیستم رندر

main core یک موتور طراحی بازی هست که ما نوشتیم و این پروژه توی شهریور تموم میشه . سرعت رندر Real time از 20 فرم در ثانیه تا 80 و حتی بالاتر متغیره و به صورت کامل و جامع توسط خودمون نوشته شده و از هیچ موتور پیش ساهته ای استفاده نشده .
 

mkf.cgi

Member
سلام و خسته نباشید.
مسلما برای اینکه بفهمیم موتور در دست طراحی چه قابلیت هایی داره باید تکنیکال دموی خوبی هم برای انجین ساخته بشه تا تمام قابلیت های انجین و کارایی های اون در شرایط مختلف و حجم پلیگن بالا تست بشه.
منتظر تکنیکال دمو هستیم.
موفق باشید و خیلی چیزهای خوب دیگه....:rose:
 

3D Art

Member
این خوبه که این game engin رو نوشتی ولی مقایسه این موتور با unreal دیگه یکم که نه خیلی خود خواهی هست شما که حتما تو کار گیم هستی با UDK کار کردی ?!!
نسخه کامل آنریل انجین 3 هست که 4 ماهه به صورت مجانی وارد بازار شده !
البته نمیدونم main core رو با چه نسخه ای از آنریل مقایسه کردی ؟!!! شاید نسخه اول باشه مقایسه شما
ولی باز هم بهت تبریک میگم ولی حتما اینو میدونی که اولین موتور گیم ایرانی نیستی و قبل از شما موتور hummer توسط یک ایرانی نوشته شده و خیلی کامله ( البته نه اون hummer کانتر استریک !!! ....ولی از اون بیشتر امکانات داره فقط تشابه اسمی دارن !)
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
موتور طراحی بازی Main Core با نسخه ی کامل و اصب Unreal Engine 3 ورژن و ویرایشگر Unreal tournament 3 و همچنین UDK . این مقایسه اولیه از نمونه ی مشابه در موتورهایی که گفتم 70 درصد شباهت گرافیکی داشته . البته هنوز نسخه ی موتور گرافیکی Main Core تستی هست ولی بزودی نمونه های بیشتر میذارم .
ولی باز هم بهت تبریک میگم ولی حتما اینو میدونی که اولین موتور گیم ایرانی نیستی و قبل از شما موتور hummer توسط یک ایرانی نوشته شده و خیلی کامله ( البته نه اون hummer کانتر استریک !!! ....ولی از اون بیشتر امکانات داره فقط تشابه اسمی دارن !)

در یکی از پستهام ذکر کرده بودم که اولین موتور طراحی بازی که کاملاً به محیط نرم افزار 3D Studio Max وابسته و همه ی عملیات ساخت بازی از طراحی . انیمیت و برنام نویسی در مکس انجام میشه وگر ایرانیای زیادی هستن که موتور طراحی بازی نوشته باشن .

موفق باشی ممنون از نظرتون
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
سلام آقا مهدی،موفق باشی.
می تونم بپرسم تحصیلات شما چیه و هدف اصلیتون از کار بر روی بازیسازی چیه؟
 

pirmard

Member
آقا واقعا تبریک می گم . خیلی عالی شده :rose:
یعنی واقعا از اون چیزی که انتظارش می رفت فراتره . ظاهرا گذاشتیش برای پیش فروش / آره ؟ به چه شکل ؟
//

یه سوال : تو لبه ها(مثلا حدفاصل لبه ی روشن چارچوب ننجره با محیط تاریک بیرون پنجره) خط ها دندونه دندونه میشن انگاری . مدلشه این ؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
یعنی واقعا از اون چیزی که انتظارش می رفت فراتره . ظاهرا گذاشتیش برای پیش فروش / آره ؟ به چه شکل ؟

بله . در حال حاظر ما اجازه فروش تعداد محدودی لایسنس رو داریم . بنابراین شرکتها و کسایی که میخوان میتونن یک درخواست رد کنن در سایتمون . درخواستها با توجه به شرایط بررسی میشن و نتایج اون در مرداد در سایت قرار میگیره . بعد موتور رو در شهریور تحویل میدیم و پول رو موقع تحویل موتور دریافت میکنیم .

یه سوال : تو لبه ها(مثلا حدفاصل لبه ی روشن چارچوب ننجره با محیط تاریک بیرون پنجره) خط ها دندونه دندونه میشن انگاری . مدلشه این ؟
دلیل اون اینه که توی این تست Multi sampling تعریف نشده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا