Mahdi_Rashed
Well-Known Member
با سلام خدمت دوستان گل مجید آنلاینی . بلاخره بعد از کلی تلاش من و دوستانم اولین خروجیهای موتور گرافیکی Main Core به نام main Core Advanced Rendering System رو که البته خیلی ساده هست رو اینجا قرار دادم . پایه و اصل موتور DirectX هست و با زبان C# Advanced نوشته شده البته زبان مخصوص MC Script که Main Core Script هست به اون اضافه شده . این موتور به طور کامل با نرم افزار 3D Studio max کار میکنه ولی از هسته و ویرایشگر مخصوص استفاده میشه که به صورت فایلهای پلاگین به Max اضافه میشن .
از اینا بگذریم .
موتور گرافیکی Main Core طی 6 ماه و حدود 1000 ساعت کار نوشته شده و در طی تست های مختلف و مقایسه با موتور طراحی Unreal Engine تا 70 درصد شباهت گرافیکی داره و به جرات میتونم بگم در بعضی بخشها شبیه Caustic و SSAO بهتر از Unreal نتیجه داده . موتور طراحی Main Core از 3 هسته ی گرافیک با 4 متد رندر Real Time استقاده میکنه . هر هسته یک بخش از فاز رندر پروژه رو بر عهده داره و هر هسته میتونه از 4 متد به صورت جداگانه استفاده کنه . این کار مقدار بار پردازش CPU رو 21 درصد نسبت به مدل مشابه ( موتور گرافیکی متن باز Ogre ) کاهش میده .
در تصاویری که به پست پیوست شده میتونید اینا رو ببینید :
Global Illumination که نسخه ی آزمایشی هست و مدل های برنامه نویسی اون معادلات نور هست .
Bloom که یک Shader محیطی هست و از تکنیک RTT روی محیط قرار گرفته .
Detail Normal mapping که تکنین مشابه موتور طراحی بازی آنریل رو داره ولی کیفیت 512 . کیفیت Detail normal موتور Unreal در حالت معمول 256 پیکسل هست .
Caustic نور که ثمره ی نوع برنامه نویسی GI هست .
Parallax که نوعی تکسچر نرمال و Bump offset که نوعی Displacement رو در محیط بازی ایجاد میکنه .
سایه زنی نرم به صورت دینامیک . Dynamic Soft Shadow
استفاده از لایت مپ برای Occlusion های ثابت با استفاده از سیستم Collision Detector برای پیدا کردن نقاط مورد نظر برای Occlusion .
SSAO یا Screen Space Occlusion که همون Real Time Occlusion هست .
البته این تست هنوز کامل نشده و نسخه آزمایشی یا شاید قبل ازمایشی هست . نسخه ی اصلی موتور انشاالله در شهریور ماه آماده میشه . امیدوارم که با نظرهاتون ما رو راهنمایی کنید
ممنون .
از اینا بگذریم .
موتور گرافیکی Main Core طی 6 ماه و حدود 1000 ساعت کار نوشته شده و در طی تست های مختلف و مقایسه با موتور طراحی Unreal Engine تا 70 درصد شباهت گرافیکی داره و به جرات میتونم بگم در بعضی بخشها شبیه Caustic و SSAO بهتر از Unreal نتیجه داده . موتور طراحی Main Core از 3 هسته ی گرافیک با 4 متد رندر Real Time استقاده میکنه . هر هسته یک بخش از فاز رندر پروژه رو بر عهده داره و هر هسته میتونه از 4 متد به صورت جداگانه استفاده کنه . این کار مقدار بار پردازش CPU رو 21 درصد نسبت به مدل مشابه ( موتور گرافیکی متن باز Ogre ) کاهش میده .
در تصاویری که به پست پیوست شده میتونید اینا رو ببینید :
Global Illumination که نسخه ی آزمایشی هست و مدل های برنامه نویسی اون معادلات نور هست .
Bloom که یک Shader محیطی هست و از تکنیک RTT روی محیط قرار گرفته .
Detail Normal mapping که تکنین مشابه موتور طراحی بازی آنریل رو داره ولی کیفیت 512 . کیفیت Detail normal موتور Unreal در حالت معمول 256 پیکسل هست .
Caustic نور که ثمره ی نوع برنامه نویسی GI هست .
Parallax که نوعی تکسچر نرمال و Bump offset که نوعی Displacement رو در محیط بازی ایجاد میکنه .
سایه زنی نرم به صورت دینامیک . Dynamic Soft Shadow
استفاده از لایت مپ برای Occlusion های ثابت با استفاده از سیستم Collision Detector برای پیدا کردن نقاط مورد نظر برای Occlusion .
SSAO یا Screen Space Occlusion که همون Real Time Occlusion هست .
البته این تست هنوز کامل نشده و نسخه آزمایشی یا شاید قبل ازمایشی هست . نسخه ی اصلی موتور انشاالله در شهریور ماه آماده میشه . امیدوارم که با نظرهاتون ما رو راهنمایی کنید
ممنون .