خدمات Google در ایران کامل میشود.

  • شروع کننده موضوع Mj
  • تاریخ شروع

Mj

Well-Known Member

12801.jpg



شاید بهترین خبر برای کاربران وب فارسی، خبر لغو تحریم‌های کاربران ایرانی نسبت به استفاده از محصولات و امکانات برخی سایت‌ها و سرویس‌های مهم باشد. خبری که گوگل به عنوان آغاز کننده این راه، اولین قدم آن‌را برداشته است و طی اعلامیه‌ای که چندیست در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شده، این شرکت بیان داشته تا از این پس، دسترسی کاربران ایرانی را برای استفاده از برنامه‌های گوگل ارث، پیکاسا و مرورگر کروم آزاد می‌گذارد.

طبق این خبر و با اجرای تصمیم جدید گوگل، از این پس آی‌پی‌های ایرانی قادر خواهند بود تا بدون مشکل، نرم افزارهایی نظیر پیکاسا (مدیریت و ویرایش عکس) گوگل کروم (مرورگر کاربرپسند گوگل) و گوگل ارث(سفر مجازی به دور دنیا) را به طور مستقیم از سرورهای گوگل دانلود نمایند ضمن اینکه استفاده از سرویس‌های فوق برای کاربران ایرانی بشکل نورمال میسر خواهد بود. توضیح اینکه وقایع سال گذشته و آغاز تحریمات شدیدتر دولت امریکا نسب به ایران باعث محدودیت‌های بیشتری در دسترسی کاربران به اینگونه محصولات شده بود.




66102.jpg


پیش از این کاربرانی که قصد داشتند از این سرویس‌های گوگل بهره‌مند شوند چاره‌ای جز تغییر آی‌پی با استفاده از پراکسی، (قیل.طر.شکن) یا وی.‌پی.‌ان نداشتند، چون گوگل به‌صورت اتوماتیک با تشخیص محدوده آی‌پی کاربرانی که از ایران درخواست دانلود می‌دادند، کاربر را با این پیغام ناامیدکننده مواجه می نمود: "استفاده از این محصول برای کشور شما ممنوع است."

نایل مارتین، مدیر صادرات گوگل در این رابطه می‌گوید: کمپانی گوگل کاملا تابع قوانین کنترل صادرات و تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران است و به‌همین خاطر این لغو تحریم شامل کاربران غیردولتی ایرانی بوده و دسترسی به این سرویس‌ها (گوگل ارث، پیکاسا و کروم) با آی‌پی‌های دولتی، همچنان غیرممکن خواهد بود.

با گذشت نزدیک به
۱۰ماه و اندی از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر لغو تحریم صادرات خدمات و نرم‌افزارهای آنلاین، گوگل اولین شرکتی است که دسترسی به برخی سرویس‌های ممنوع خود را برای کاربران ایرانی آزاد کرده است. نزدیک به ۱۰ ماه پیش، اواخر اسفند ماه سال گذشته و در پی بهره‌گیری کاربران ایرانی از امکانات آنلاین برای رساندن صدای اعتراض خود به جهانیان، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز اعلام کرده بود که دولت اوباما به کمپانی‌های تکنولوژیک اجازه خواهد داد تا سرویس‌های آنلاینی هم‌چون چت، اشتراک تصاویر و خدمات مرتبط با ایمیل و اطلاع‌رسانی را در اختیار کشورهایی هم‌چون ایران، کوبا و سودان قرار دهند. "بهره‌گیری از پتانسیل اینترنت برای ایجاد تحول و گشایشی در جوامع بسته" هدف از اتخاذ این تصمیم عنوان شده بود.

البته هم‌چنان دسترسی به سرویس‌های مهمی نظیر گوگل کُد (Google Code) که به برنامه‌نویسان امکان توسعه و عرضه نرم‌افزار در فضای مجازی را می‌دهد و اندروید مارکت (Android Market) که مرکز اصلی دانلود و نصب اپلیکیشن‌های موبایل با سیستم‌عامل طراحی‌شده توسط کمپانی گوگل است، برای کاربران ایرانی ممنوع است و در اطلاعیه گوگل به این نکته اشاره‌ای نشده که آیا در آینده ممنوعیت استفاده از چنین سرویس‌هایی لغو خواهد شد یا نه؛ که البته در شرایط کنونی، کاربران ایرانی برای استفاده از این خدمات همچنان و به ناچار از ابزارهایی برای تغییر آی‌پی خود استفاده می‌کنند.

بنا به گفته گوگل، این کمپانی کماکان از قوانین وضع شده وزارت خزانه‌داری امریکا در رابطه با این موضوع پیروی خواهد کرد و نیز، اجازه استفاده از محصولات خود را به آی‌پی‌های دستگاه‌های دولتی نخواهد داد. گوگل بیان داشته است که محصولاتش، برای کمک به مردم جهت ایجاد ارتباط، اشتراک گذاشتن نظرات و یافتن اطلاعات طراحی شده‌اند و دسترسی بیشتر به آن‌ها باعث انتخاب بیشتر، آزادی بیشتر و در نتیجه، قدرت عمل بیشتری برای کاربران ایران و جهان است. این اتفاق شاید بتواند کاربران ایرانی را نسبت به لغو تحریم سایر محصولات گوگل نیز امیدوار کند اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، ادامه‌دار بودن این رویه است.



Mj: من که چشم آب نمی خوره یه روزی بیاد که Google تو ایران Full option بشه...!

نارنجی


 
آخرین ویرایش:

webroamer

Member
با سلام
مي خوام بدونم يعني اگه با اي پي ايراني به گوگل ارث وصل بشيم نقشه ها رو با آخرين تغييرات مي ده يا نه ؟

با تشكر
 

Member
سیستم های پرداخت آنلاین برای ایرانی ها غیر مجازه چه از داخل چه از نظر خود اون شرکت ها
پس هرگز به بیشتر از 40% از خدمات گوگل دسترسی نخواهید داشت
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
ممنون از اطلاع رسانی شما
آزاد بودن قسمت هایی که اشاره شد هم کاملا مشخصه که واسه چیه !!!!
واسه تبادل اطلاعات !!! واسه ...خودتون می دونید
اگر واقعا راست میگفتن بخش Code ها رو آزاد میکردن
.
.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا