خدمات جدید گوگل با نام Google Buzz معرفی شد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
روز گذشته در کنفرانسی خبری، گوگل سرویس جدید خود با نام Google Buzz را معرفی کرد.گوگل این سرویس جدید را با شعار راهی جدید برای به اشتراک گذاری معرفی کرده است. سرویس مذکور بلافاصله برای کاربران فعال شده است و امکان استفاده از آن وجود دارد. با این وجود گوگل خاطر نشان کرده است که این برنامه هنوز نهایی نشده است و توسعه آن کماکان ادامه دارد.
هدف گوگل آن است که Google Buzz را هرچه سریعتر به دیگر سرویس های خود متصل نماید. همچنین یک نسخه حرفه ای از Google Buzz راه اندازی می شود که به طور اختصاصی برای تاجران و شبکه های اقتصادی خواهد بود.
۵ قابلیت مهم در Google Buzz عبارتند از:
- Auto-following : شما به صورت خودکار افرادی را که بیشتر با آنها در تماس هستید، دنبال خواهید کرد.
- Rich, fast sharing experience : شما به آسانی می توانید فایل های خود را از هر سایتی به اشتراک بگذارید. بطور مثال به اشتراک گذاری تصاویر از Flickr برای دوستانتان.
- Public and private sharing : شما می توانید مطلبی را برای تمام دنیا به اشتراک بگذارید و یا یک گروه از کاربران مورد علاقه را مجاز به دسترسی به آنها نمایید.
- Inbox integration : بجای آنکه پیغام دریافت ایمیل برای شما ارسال شود، یک آلارم ویژه به صورت آنلاین شما را از تمامی تغییرات مطلع می سازد.
- Just the good stuff : این سرویس به صورت هوشمند فعالیت هایی را که بیشتر انجام می دهید برای شما در اولویت قرار می دهد و فعالیت های غیر مفید را به تدریج پنهان می کند.
هرچند که گوگل تمهیداتی را اندیشیده است که به وسیله آن کاربران خود می توانند مشخص نمایند چه افرادی به فایل های آنها دسترسی داشته باشند اما تنها سوالی که ذهن بسیاری از کارشناسان را به خود مشغول ساخته است مسئله حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی افراد است. پیش بینی می شود سرویس موج گوگل (Google Wave) نیز با این سرویس یکپارچه شود.
تا این لحظه Google Buzz از فیس بوک پشتیبانی نداشته است اما توییتر را می توانید به آن متصل نمایید. گفته می شود با استفاده از Google Buzz حتی هنگامی که کاربر در حال جستجو در سایت ها باشد، پیغام های توییتر برای او به نمایش در خواهند آمد.
آی فون، بلک بری و نوکیا S60 اولین موبایل هایی هستند که دارای برنامه های کاربری Google Buzz شده اند.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا