LinkinForEver جان ممنون از توضیحاتتون. قضیه بحث و کل کل نیست. قضیه اطلاعات اشتباه هست که بعضی وقتا باعث میشه دیگران با توجه به اون ها انتخاب های اشتباهی بکنن و مسیر شغلی و زندگیشون تغییر کنه.
اما در مورد اطلاعات اشتباهاتون. این جملتون رو بخونید یه بار دیگه:
همونطور که میدونید هودینی متعلق به شرکت دریمورکس هست و اگر دقت کنید سری انیمیشن های دریم ورکس خیلی روی VFX و مخصوصا انفجار و ابر مانور میده چون هودینی رو داره .
خب اشتباهه دیگه. میدونیم که هودینی مال دریم ورکس نیست. اینکه سر یه پروژه بزرگی دریم ورکس یه روش و ابتکاری رو با ابزار های خود هودینی یا با برنامه نویسی بهش اضافه کنه و لطف هم بکنه اونو در اختیار شرکت سازنده بذاره (حالا رایگان یا پولی) و تو ورژن بعدی اون ابزار با ارتقا و بهینه سازی قرار بگیره، دلیل نمیشه هودینی متعلق به دریم ورکس باشه.
اینکه گفتید هودینی هیچوقت یه نرم افزار کامل نیست هم خب یعنی چی؟ یعنی مدلینگ نداره یا مدلینگش به قدرت مکس نیست؟ اگه کم قدرت بودن یه مقوله باعث میشه یه برنامه دیگه با وجود داشتن اون قابلیت بازم کامل نباشه، پس اینطوری هیچ نرم افزاری تو دنیا کامل نیست. مکس که که دیگه خدای ناقص بودنه، چون هم خیلی کمبود داره تو خیلی زمینه ها و خیلی از قابلیت ها رو نداره. تو خیلی زمینه ها هم اون ابزاری که داره قدرتش به قابلیت های دیگر نرم افزارها نمی رسه. تازه، مشکل مکس فقط نبود پایتون نیست که با اومدن پایتون شرکتا مثل مور و ملخ بریزن سرش. جز اینها هم،به نظر من هودینی انجین هم اون جوری که شما فک می کنید قرار نیست به درد مکس بخوره تا باعث بشه انقلاب به پا بشه. البته خود هودینی انقلاب بزرگی تو صنعت جلوه های ویژه به پا کرده به تنهایی.
هودینی تکامل مدلینگ مکس رو نداره همینطور خیلی چیز های مایا .
میشه بگید چیای مایا رو هودینی نداره؟ سعی کنید یا اطلاعات ندید یا درست اطلاعات بدید تا باعث گمراهی دیگران نشید.
اینها یک سری حرف بی سر و ته هست که خوب به جایی نمیرسه و بار ها شاهد جرو بحث بودیم که به جایی نرسیده .
کدوم حرف ها بی سر و ته هستن؟! به نظر من دادن اطلاعات ااشتباه در مورد یه نرم افزار که به قدرتش واقف نیستیم و تعصب روی یه نرم افزار مثل مکس که خیلی خیلی مشکل و نقص و کاستی داره اصلا درست نیست.
خوب این نکته ای که میگم رو خوب دقت کنید چون واقعا حرف زیاد سر این قضییه واقعا بی معنی زده میشه !!!
هودینی و بلندر 2 نرم افزار نو پا هستن .
مکس و مایا خیلی وقته هستن و خوب افرادی با زحمات بسیار فراوان تونستند چیز هایی رو بسازند مثل Fluid ، Smoke ، Fracture ، Fragment ، Cloud و ... این ها هر کدوم یک دست اورد دیجیتالی هستند .
و به صورت پلاگین به روی نرم افزار ها نصب میشد و اون بنده خدایی که شب ها بیدار مونده تا اینو بسازه باید ازش پول در بیاره دیگه درسته ؟
حالا کار هودینی و بلندر مثل این میمونه که شما از دانش قبلی استفاده و چیزی پیشرفته تر بسازید ! بهش میگن نسل بعد یا همین چیز ها ! شمایه نویی میگی من میخوام یک نرم افزار تریدی بسازم . اونجا شما با یک سرچ کوچیک میتونید مثلا اطلاعات کامل و محاسبات Fluid رو از طریق Paper ها بدست بیارید و شروع به اضافه کردن اون به انجینتون بکنید . که به قول شما کامله !!!
اما پلاگین ! پلاگین ضعف نیست بلکه روشی هست که شخصی که زحمت میکشه و چیزی رو با سختی میسازه باید ازش نون بخوره و خوب نمیشه بش بگیم چون هودینی یا بلندر رایگانه تو هم باید دیگه نرم افزار رو مفت بدی بره ! میشه ؟؟؟ 100% نه !
امیدوارم منظورم رو واضح گفته باشم .
مثال : شما یک سال از عمرت رو وقتت رو میزای Dynamic Fire رو مثلا میسازی برای فلان بازی در امریکا ! بعد مقاله ای ازش منتشر میکنی ( این کار متدوال جهان هست که عامل اصلی پیشرفت علم و صنعت هست ) ، بعد میای پلاگینش میکنی با قیمت مثلا 600 دلار برای موتور بازی سازی Unity3D ! بعد یک شخصی داره یک انجین دیگه میسازه میاد مقاله شمارو میخونه پیشرفتش میکنه خودشم تلاش میکنه میزاره تو انجینش ! حالا این دلیل میشه که Unity3D ناقصه ؟
چه استدلال خنده داری

. خب پرسیدی حالا دلیل میشه یونیتی ناقصه؟ بله که ناقصه. صد در صد. چون اگه همون دینامیک فایر رو خود یونیتی داشت اون یارو دیوونه نبود وقت گران بهاش رو برای نوشتن ابزاری بکنه که وجود داشته. پس نقص باعث دوباره کاری یه عده دیگه میشه. نه تنها نقص، بلکه ضعف هم باعث همین اتفاق میشه. مکس هم که دیگه ته تهشه. هر چی نقص نرم افزارهای دیگه رو هم دیگه دارن، ماشالا مکس یه جا داره

. یه طیف وسیع از پلاگین ها نشون دهنده ضعف و نقص توی خیلی از زمینه های فعالیت مکسه.
بلندر رایگانه بحثش کلا جداس. همه چیزو قاطی نکنید دوست عزیز. بعد هم که چی؟ اولا که درست نیست حرفتون. کسی از رو پلاگین ها و پیپرهای اونا نتونسته نرم افزارش رو کامل کنه. حرف های بی مدرک و سند و من در آوردی نزنید خواهشا. تازشم اگرم این طور بوده باشه خیلی هم خوب کاری کردن که یه ایده رو پخته و کامل کردن و به نرم افزارشون اضافه کردن. این یعنی ارزش قائل شدن برای کاربرای نرم افزار.
باز هم چه استدلال مسخره ای. ببخشیدا. پلاگین ضعف نیست راهیه برای نون خوردن یه عده دیگه؟! نگو اینطوری خب آقااااااا. مث این میمونه یه شرکت مثلا یه ماشین بسازه یه سری چیزا رو نداشته باشه یه سری چیزاشم ضعیف باشه. بعد بگه باید یه عده نون بخورن. مثلا برف پاکنش رو این شرکت میزنه برید بخیرد، چراغاشم از اون شرکت بگیرید. بوقم داره ولی صداش در نمیاد. اگه خوبشو خواستید از اون شرکت بگیرید. ای خـــــــــــــدا

دوست عزیز. کسی نگفت با مکس انیمیت نمی زنن. یا با مایا معماری نمی زنن. به یه کم از همون سرچ ساده ها که گفتید می تونید بفهمید اغلب پروژه های بزرگ انیمیتشون کاملا تو مایا بسته شده. و این که فک نمی کنید بی دلیل بوده باشه؟ نه خب، چون مایا قدرتمندترین و کارا ترین سیستم و ابزار برای انیمیشن رو داره. شاید با مکس بشه انیمیت خوب زد، ولی تو مایا تو زمان کمتر، با کیفیت بیشتر میشه همون نتیجه رو گرفت. بعدشم آدم نمیاد مثلا برای گود برداری از بیل استفاده کنه که، میره بیل میکانیکی کرایه میکنه دوست عزیز.
در مورد انجام کارای معماری با مایا هم همین طوره. وقتی مکس سریعترین و بهترین راه برای انجام کارهای معماری هست، استفاده از مایا دلیلی نداره، مگر دلایل شخصی و سلیقگی.
در مورد رندر هم، فک کنم باید میگفتی رندر وی ری شفاف تر هست. که اونم خدا رو شکر یه راهی بوده برای نون در آوردن یه عده آدم دیگه. آخ که چقد این اتودسک به فکر نون در آوردن دیگرانه.
