LinkinForEver
مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همگی ، دوستان خبر کذب بود حذف شد ، الکی دلم، میگن مدیر مسئول مکس عوض شده از قبلی بدتر !!!
آخرین ویرایش:
سلام عزیز
عجب خبر های خوشی،خدا از زبونت بشنوه! اگر اینطوری بشه من دیگه دانشگاه رو ول میکنم میشینم پای مکس :دی
نمیدونی کی ریلیز میشه؟
سلام
ممنون حمید رضا جان از خبرت
فقط من یک نکته بگم .
مکس تفاوت اصاصیش تو ساختار برنامه نویسیشه . چون از ابتدا بر اساس یه زبان برنامه نویسی مخصوص ایجاد نشده بعضی از تغییرات به جای اینکه قوی ترش کنه بدترش می کنه . می شه مثل یه پارچه 40 تیکه که هیچ جاش به هم نمی خوره .
اگه اون خبری که می گفت قرار ه زبان مکس اسکریپت پایه نرم افزار بشه ( که البته تا حد زیادی الان اینجوری شده) درست باشه و بعد ارتباط بین MXS و MEL و در نهایت Python توش اصلاح بشه به نظر من مکس ارتقاء خیلی بزرگی می کنه و مسیر پیش روش خیلی روشنتر خواهد بود .
صرفا اضافه شدن پلاگین ها به خود مکس اتفاق جالبی نیست .
البته اگه خبر افزایش فریم ریت تو مکس درست باشه خودش به تنهایی یه تغییر بزرگه .
ارتباط مستقیم با مایا شبیه چیزی که تو نرم افزار های ادوبی هست ( پرمیر و افتر) هم خیلی پر کاربرد خواهد بود . به خصوص برای مکس کارها
- قراره یک نسخه محدود از زی براش درون مکس قرار بگیره .
به نام GoZ Suit
سلامامکانی برای Zbrush ؟!! در حالی که Zbrush رقیب اصلی mudbox که محصول خود اتودسکه![]()
آقا حمید گل ممنون از خبرت،
خیلی خوبه که این امکانات بهش اضافه میشه، اما نمیدونم با مایا آشنایی داری یا نه! با همه این تغییرات بازم مکس به مایا نمیرسه، مکس اگه تمام این امکانات رو هم داشته باشه بازم از مایا خیلی عقب تره و تا هالک شدن راه درازی در پیش داره!
این مکسی که من میبینم حالا حالاها مکسه!!!
با احترام
دمت گرم حمید خودم. فقط یک مشکلی هست. این مکس 2013 که اومد نسبت به 11 خیلی سنگین تر بود . اگر 14 بیاد احنمالا سنگین در سنگین میشه با این امکاناتش. بازم ممنون![]()
سلام بله آشنایی دارم دوست عزیز دست کم گرفتی ها همین الانشم مکس تو خیلی چیز ها سر تره مثلا Particle ها و Dynamic و مدلینگ و رندرنیگ
مایا تو بخش کاراکتر خیلی خوبه و دلیل اصلی جذب مخاطب و شرکت ها 1 - هستشه و 2 - موتور قدرتمند رندر من و 3 - همون HumanIK
اما این حرف اصلا درست نیست منظورم مقایسه مایا و مکس با همه !!!!
بزودی مکس به بزرگ ترین و بهترین نرم افزار تردی سنتر تبدیل میشه .
پس چرا میخواد از nParticle مایا تو مکس استفاده کنه! و رندرمن مایا تو رندرینگ! تو مدلینگ Nurb مکس در برابر Nurb مایا خیلی عقب تره، تو Polygon هم مایا خیلی خوش دست تر و قویتره، تو تکسچرینگ هم مایا بسیار قدرتمندتر از مکس هست، مخصوصا وقتی صحبت از اجسام ارگانیک به میون میاد. تو رندرینگ هم سریعتر و واقعی تر خروجی میده، همچنین با سیستم IPR سریعی که داره بسیار راحت و سریع میشه نور و متریال و غیره رو تنظیم کرد.
تو ویو هم همین الان مایا میتونه خروجی در حد رندر رو real time بهتون نشون بده.
خودت میگی هستش خوبه، یعنی کلا نرم افزار خوبیه، بدون رندرمن و HumanIk هم قابلیتهای زیادی داره. خودمون 90 دقیقه انیمیشن رو بدون HumanIk و رندرمن تولید کردیم.
خودتون اول گفتید:
چه ربطی داره همه نرم افزار ها دارن مکس هم داره اگه میخوای برو تو AREA ببین گالریشو تازه بازم مکس تو RealTime قوی تره .تو ویو هم همین الان مایا میتونه خروجی در حد رندر رو real time بهتون نشون بده.
این حرف دیگه از اون حرفهاست دیگه خداییش هرچی بشه مکس تو رندرینگ حرف اول رو میزنه گالری معماری ها رو ببین مکس ها واقعی تر اند از مایاتو رندرینگ هم سریعتر و واقعی تر خروجی میده
جدی پس جزعن آشغاله نه ؟عنی کلا نرم افزار خوبیه
، بدون رندرمن و HumanIk هم قابلیتهای زیادی داره. خودمون 90 دقیقه انیمیشن رو بدون HumanIk و رندرمن تولید کردیم
سلام
حمید جان ، آقا ممنون بابت اطلاعات و از اونجایی که گفتی اگه کسی نظری داره بگه من هم چند نکته بگم.
الان با این امکانات نمیدونم قیمت مکس چقدر میشهالان دو ورژن داره ، انیمیشن و معماری ولی اگه همه این امکانات بره داخلش فکر کنم باید بخش انیمیشن هم به چند بخش تقسیم بشه تا ( اون ور ) همه بتونن با option ـهای پایین تر خریداری کنن مکس رو.
ولی در مورد hair farm که فکر کنم نظر خودت بود، چون hair farm رو به تازگی cebas خریداری کرده و هنوز هم با اسم cebas بیرون نیومده و فکر نکنم انقدر سریع بعد فروش به cebas به autodesk فروخته بشه و دلیل دوم که اگه سیستم مو جدید اضافه بشه ممکنه Hair farm نباشه اینه که Nvidia خیلی داره تو مکس جُلون میده، کالا سیستم dynamic مکس رو به دست گرفته، من الان اینجا book mark سایت Nvidia در مورد تولیدات جدیدش رو ندارم ولی تو u tube میتونی به راحت سیستم های مو real time و ذرات real time که توسط Nvidia ساخته شده رو ببینی. یعنی مو هم بخواد بیاد کار همین Nvidia هست به نظز من.
در مورد Naiad فکر کنم فقط یه popline کامله منظورشون بوده نه خود نرم افزار، چون انقدر خود naiad وسیع و پیچیده هست که به این سادگی ها نمیشه تو یه نرم افزار دیگه جاش داد، یعنی من با این عقلم اگه مسئول این تصمیم گیری بودم میگفت هرگز این اتفاق یعنی قرار دادن کل naiad تو مکس نباید بی افته، خوبی این نرم افزارها اینه که stand alone هستن و میتونن به خوبی روی اون بخشی که مسئولش هستن تمرکز کنن.
سیستم های m هم که داره اضافه میشه چیزیه که باید اضافه بشه ، یک برای اصلاح سرعت و دقت مباحث dynamic که مسئلهی ناگزیریه و هدف دومش ارتباط خوب بین اعضای dynamic یه نرم افزار ، چیزی که الان تو مایا اتفاق افتاده که بیشتر ارتباط بین ذرات پارچه و مو هست که دیگه اینها همدیگه رو میشناسن و البت dynamic اجسام سخت و نرم، مثلا شما بخوای با یه ضربه به یه توپ که جنسیت dynamic بهش دادی برخورد کنه به پارچه که شبیه ساز تور دروازه هست، قبلا این توپمون تو بخش dynamic پارچه رو نمیشناخت و به همین خاطر از پارچه در میشد ولی وقتی همه این اعضا از یه سیستم تبعیت کنن هر کدوم میتونن رو هم تاثیر هم بذارن. سیستم های جدید dynamic که به اسم های m و n وارد شدن هم بیشترین وظیفه شون همینه.
چند نظر دیگه هم داشتم که گفتم نگم چون کاملا شخصیه
ولی ما این همه امکانات نخواستیم، اینا محبت کنن باگ های بی مورد و مسخره مکس رو بگیره، باگهایی تو مدلینگ یا همون FPS ـی که خودت گفتی، باگ های CAT ، مشکلات و کبودهای mCloth رو حل کنن، یا باز به قول خودت یه دستی به interface نرم افزار بکشن یه الان بتونه shelf بسازه یا مثلا وقتی نرم افزار رو میذاری تو مانیتور دومت و میخوای تو viewport ـت زوم کنی یا بچرخی موس نپره بره تو مانیتور یک، بابا photo shop و نرم افزارهای ساده و حتی پچیده این مشکل رو ندارن نمیدونم چرا این دیوانه انقدر باگ های مسخره داره.
ولی فکر کنم دارن یه کارایی میکنن که تا الان هیچ اثری از اسم مکس 2014 نیست، که البت از هیچ محصول autodesk نیست.
و در آخر، بابا انقدر تا یکی میگه مکس فلان، نیاین بگین باز مایا یه چیز دیگه ست، نمیدونم این حرف های بی پایه و اساس چیه؟ همین شرکت pixomondo هست که داره با مکس کار میکنه و جلوه هایی میزنه که دیوانت میکنه، این آخری هم اسکار جلوه ها رو با فیم hugo گرفت.
من نمیدونم این افرادی که میان سنگ سینه مکس مایاف XSI ، سامسونگ و اپل و ... رو به سینه میزنن چند % سهام این شرکت ها به نامشونه؟ یا اصلا بری به مسئولین این شرکت ها بگی فلانی رو میشناسی ( منظورم از فلانی کسیه که سنگ سینه این شرکت ها رو به سینشون میزننه) اونها هم میگن: چی؟ یعنی اصلا میشناسن شما رو؟
منم الان سنگ سینه مکس رو به سینه نزدم، خودم هم قبول دارم مایا یه چیز دیگه هست، منظورم اینه که اونهایی که میگن: اوووووووووف مایا یه چیز دیگه ست ، با مایایه فیلم در حد 51 planet بسازن من لنگ میندازم جلوشون. ( 51 planet رو چون با مکس ساختن میگم و این که کار حد متوسطی بود ). یعنی بیخیل کار کن و تولید کن. من هم نمیگم کار خفنی تولیدکردم ولی حداقلش اینه که سعی میکنم سنگ این شرکت ها رو به سینه نزنم که حتی ما رو در حد این نمیدونن که اسم کشورمون رو توی لیستی که تعهد میدی که نرم افزار رو کپی نکنی نمیذارن. برید اسامی کشورهایی رو میخونید که تا به حال نشنیدین.
من هم خودم عقبم تو کار ولی حداقل این کار بیهوده رو نمیکنم.
در کل ممنون حمید جان، خیلی آقایی
حق یار همه
این مکسی که من میبینم حالا حالاها مکسه!!!