خبرهای جدبد از AMD . سری جدید Phenom II X8 و Bulldozer

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان عزیزم

خبرهای جدیدی از شرکت AMD به گوش میرسه که واقعاً جالب هست .

fyx8algcy7o9aoj5cg.gif


همونطور که میدونید محصولات سری جدید که با معماری ملقب Bulldozer در شرکت AMD تولید شده ، در رده Zambezi نتونست انتظارات رو برآورده کنه و راندمانی در حد محصولات سری قبل و حتی کمتر نشون بده .
شرکت AMD مشکل رو در سیستم عامل ویندوز و برنامه ها دونسته و جالب اینکه شرکت Microsoft هم این رو پذیرفنه و Patch هایی برای ویندوز 7 ارائه داده ولی به دلیل ساختاری این وصله ها هم بیش از 5 درصد نتونستن افزایش راندمان رو نشون بدن . ویندوز 8 در نسخه های آزمایشی تا 15% افزایش راندمان رو نشون میده و قرار هست تا ارائه نسخه کامل ویندوز 8 این هماهنگی بیشتر بشه .



جالب اینکه لابراتوار Anandtech با تست های خاصی متوجه شده تعداد ترانزیستورهای فعال 8150 فقط 1.2 میلیارد هست این یعنی نزدیک 40% از 2 میلیارد ترانزیستورها در اون به دلایلی کار نمیکنه . این یعنی نتایج تست ها با رفع موانع میتونه تا 40 درصد افزایش پیدا کنه .

r1jthk37r1x2fdf7vid.gif



ولی با تمام این اوصاف شرکت AMD سریعاً واکنش نشان داده و پردازنده های اصلاح شده خود را وارد بازار میکند .

به گفته سایت CPU-World در این تغییر، پردازنده 8170 با فرکانس 3.9 به 4.5 جایگزین مدل 8150 با فرکانس 3.3 به 4.2 خواهد شد و مدلهای 8120 جایگزین 8110 و مدل 6110 با 6120 جایگزین میشود .


در واقع پردازنده FX 8170 با قیمت پایینتر ، خنک کننده مایع ، 300 مگاهرتز فرکانس بالاتر و از بین رفتن مشکلات هماهنگی در تقسیم رشته های پردازشی با نرم افزارهای کنونی وارد بازار میشود .

118b.jpg
118a.jpg

حالا بحث اینجاست که لابراتورهایی مثل Anandtech چطور با وجود این مشکل توانسته رکورد جهان رو در فرکانس بشکنه و در گینس ثبت کنه !!!

ch35egzkwdrwal1qsazs.gif




شرکت AMD برای فشار هر چه بیشتر روی محصولات اینتل قیمت محصولاتش رو کاهش داده و در کنار اون هم از خنک کننده های مایع استفاده میکند.

خبرها به همین جا ختم نمیشود و AMD اعلام کرده همین امسال نسل دوم محصولات بر پایه معماری Bulldozer را هم وارد بازار میکند . بر این اساس سری 83xx (مدل 8320 و 8350) نیز در بالاترین رده وارد بازار میشوند که دارای چیپست گرافیکی سری 7000 نیز هست .

nw6ah00jtaktgeoha43.gif


AMD اعتقاد دارد این معماری توانایی بسیار بالایی دارد و میتواند سرعت ورود و بروز رسانی محصولاتش را بالا ببرد و تولید سری Zambezi را حداقل تا سال 2014 ادامه خواهد داد .
باید دید AMD چه چیزی در چنته دارد که اینگونه با اطمینان بر قدرت بالای محصولاتش اسرار میکند .


جالب اینکه پردازنده هایی جدید در خانواده Phenom هم وارد بازار میشوند !
محصولات جدید دارای 8 هسته از نسل Phenom ها هستند .

AMD Phenom II X8 2420: 2.40GHz, 95W
AMD Phenom II X8 2520: 2.50GHz, 95W
AMD Phenom II X8 2820: 2.80GHz, 95W
AMD Phenom II X8 3020: 3.00GHz, 125W

در واقع قویترین مدل این رده Phenom II X8 3020 خواهد بود و تمام آنها هم دارای 8 هسته هستند .

لینک مرجع خبر Phenom II X8

همگی موفق باشید :rose:


 
آخرین ویرایش:
سلام
از مقاله تخصصی و انحصاریتون بسیار لذت بردیم مخصوصا وقتی مال AMD باشه:wink::rose:
حالا این پردازنده های amd تاریخی براشون اعلام نشده؟؟؟
خیلی جالبه Phenom!!!یعنی هنوز برای مادربورد من که Phenom هست cpu جدید میاد ؟؟!!:-?
پس با این حساب amd میتونه رو سفید کنه طرفدارانشونو...
 
آخرین ویرایش:

Elton John

Member
جالب اینکه لابراتوار Anandtech با تست های خاصی متوجه شده تعداد ترانزیستورهای فعال 8150 فقط 1.2 میلیارد هست این یعنی نزدیک 40% از 2 میلیارد ترانزیستورها در اون به دلایلی کار نمیکنه . این یعنی نتایج تست ها با رفع موانع میتونه تا 40 درصد افزایش پیدا کنه .

r1jthk37r1x2fdf7vid.gif



ولی با تمام این اوصاف شرکت AMD سریعاً واکنش نشان داده و پردازنده های اصلاح شده خود را وارد بازار میکند .
عزیز مطمئنی تعداد تارزیستور ها 2b بوده ولی فقط 1.2b فعال بوده:?: یا از اول فقط 1.2b بوده و amd در شمارش اشتباهی 2b اعلام کرده بودند که باعث آبروریزی شده بود


چون تو فروم مربوطه که خودتون در جریانبد تاپیکی زده با عنوان "amd در تعداد ترانزیستورها اشتباه کرده و ..." بلکه تعداد ترانزیستور ها از اول 1.2b بوده و اشتباه انسانی باعث شده 2b اعلام بشه

حالا چی به چیه:?:

ویرایش:

ولی طبق عکس اصلا تعداد ترانزیستور ها رو از اول 1.2 بوده نه 2 و منظورش اشتباهی اعلام شده 2 نه اینکه
2 بوده و 1.2 فعال هستند (عکس که ظاهرا اینو میگه)

اگه لینک منبعی در مورد ترانزیستور ها 8150 دارید بزارید چون برام سوال بزرگی پیش اومد
 
آخرین ویرایش:
من این مقاله رو با قانون کپی رایت در سایت همسایه گذاشتم و مدیر اونجا این پست رو زده پژمان جان
((مرسی ولی کل خبرها یکم قدیمی شده حدود 3 ماه پیش دوستان تو سایت گذاشته بودن! در ضمن بعدا خبر فنوم 8 هسته ای تکذیب شد
در ضمن رکورد اول cpu جهان هم آندره یانگ بدبخت شکسته نه آناندتچ!))
http://hwbot.org/submission/2221269_andreyang_cpu_frequency_fx_8150_8585_mhz
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همگی

داوود جان من این مقاله رو برای همین جا دادم چون اینجا برای اولین بار بود که اعلام میشد و برای بچه های این فروم مهم هست . در مورد تاریخ اخبار هم زمان های مختلفی داره ، یعنی همه برای چند ماه اخیر بود . من گذاشتم همه رو با هم اعلام کنم . چون هنوز وارد بازار نشده پس قدیمی و جدید نداره .مطمئناً این رو در انجمن سخت افزار نمیذاشتم چون اونجا به دلیل ذات وجودی اخبارش به روز هست ولی اینجا برای اطلاع رسانی گذاشته میشه تا بچه ها برای خرید آینده به مشکل برنخورند و از بازار خبر داشته باشن . همین :-?:rose:

اون دوستمون هم یکم پیاز داغش رو زیاد کردند . تاریخ شکست رکورد هم واسه کمتر از یک ماه پیش هست و در ثانی ، مگه من جایی گفتم که این خبر جدید هست !؟ :-?
من پرسیدم که Anandtech چطور تونسته با این مشکل احتمالی به این رکورد دست پیدا کنه . منظورم قدرت بالای این سری در OC بود . بعدشم من که اسمی از کسی نیووردم و اصلاً در این صحبت ها چه اهمیتی داره کی رکورد زده !؟؟؟ :green: :-?


در مورد تکذیب تولید Phenom II X8 هنوز چیزی در سایت های سخت افزار من ندیدم .تازه تست نمونه های آزمایشیش هم وجود داره . دقیقاً تستش برای 13-1-2012 هست . اینم سایت و تصویرش . مگه در این مدت اتفاقی افتاده باشه !

7fx1ccb3tvvzn0git.gif
mbsi18q1oc5fw2vv1ek0.gif
1mf0piym00fqx45h9oi2.gif


http://lab501.ro/stiri/amd-phenom-ii-x8-octo-core-de-buget

http://news.mydrivers.com/1/214/214737.htm



Young Animator عزیز منم همین رو شنیدم ولی جایی تایید از AMD ندیدم و در چند فورم هم که میخوندم در آخر به این نتیجه رسیدند که نمیشه همچین اتفاقی افتاده باشه . در فروم هایی که این بحث رو دنبال کردند کسی لینکی از تایید AMD نذاشته . اگر حتی واقعاً هم این اتفاق رخ داده باشه هنوز کسی رسماً تایید یا تکذیب نکرده . برای همین هم فعلاً مجبوریم حرف اول رو قبول کنیم تا تایید و تکذیب رسمی از AMD اعلام بشه . برای خود من هم راستش سوال هست ولی وقتی Intel با همین تکنولوژی 32nm همین حدود ترانزیستور رو روی Die جا داده پس خیلی هم عجیب نیست ! حالا باید دید AMD چی میگه . ممنون که توجه میکنی

تایماز جان در این مورد که کدوم قویتر هست فاکتورهای زیادی وجود داره . باید دید قدرت با چه قیمتی فراهم میشه و اینکه آیا پرداخت هزینه بیشتر برای خریدار صرف داره یا نه ؟
مثلاً همین AMD FX-8170 رو ظاهراً با این کاهش قیمت به زیر 200 دلار میفروشن (تا اونجایی که دیدم 188 دلار !) در مقابل قیمت محصول رقیب در این رده یعنی Intel 2700k و همچنین 3960x به ترتیب 2 و 5 برابر هست . (به دلار) در صورتی که قدرتشون با همین نواقصی که وجود داره به ترتیب 20% و 80% هست . پس شرکت AMD با پایین نگه داشتن قیمتهاش ارزش محصولاتش رو بالاتر نگه میداره .
حالا باید دید این نسخه اصلاح شده 8170 و همچنین سری 83xx یعنی سری رده Zambezi که در اواخر تابستان وارد میشه با چه توانی وارد بازار میشه تا بشه قضاوت بهتری داشت .

Majid CG عزیز شرمنده برات چنتا پیغام اومد . در لیستم اسمت رو چند بار اشتباهاً نوشتم (علاقه زیاده دیگه :wink:)
ظاهراً سری جدید هشت هسته ای های Phenom روی سوکت +AM3 فقط نصب میشه !



Lord Voldemort
عزیز ، فرکانس به زبان ساده میشه سرعت انتقال اطلاعات بین پردازنده و رم (البته در اینجا این معنی رو میده ها وگرنه فرکانس های مختلفی داریم) در کل میشه سرعت تبادل اطلاعات که هر چی بالاتر باشه سرعت اون قطعه هم بالاتر میشه . در حالت تئوری ، پردازنده ای که فرکانس 4.0 گیگاهرتز داره 2 برابر سریعتر از همون پردازنده در فرکانس 2 گیگاهرتز عمل میکنه ( مثلاً زمان رندر 2 ساعت شما میشه 1 ساعت)
بازم تاکید میکنم در همون پردازنده نه اینکه مثلاً سرعت یک پردازنده 2 هسته ای با فرکانس 4.0Ghz به 2 برابر یک پردازنده 6 هسته ای با فرکانس 2.0 Ghz برسه ! :wink:
پس یکی از فاکتور های توان یک پردازنده همین فرکانس هست .


AYANDEHSAZ عزیز ، قرار هست این محصولات و همچنین سری SandyBridge-E ایشالا بعد از عید نوروز یعنی نیمه دوم فروردین وارد ایران هم بشه که باید دید دوستان بازاری جنس های احتکار شده در انبار هاشون رو با چند برابر قیمت فروختن یا نه ! :mad:

همین هارد که در بازار ما قیمتش تا 3 برابر شده در حال حاظر در انبارهای ایران هست (این رو میشه از لیبل گارانتی اصلی تولید کننده فهمید که برای چه تاریخی بوده) یعنی به بهانه تحریم و سیل و غیره قیمتها بالا رفته . در صورتی که قیمت های هارد در دنیا تا 80% عادی شده و مثل قبل هست و از طرفی عموم قطعات دنیا در چینی ساخته میشه که مارو تحریم نکرده ! یعنی CPU شاید منطقی باشه بالا بره ولی بقیه نه .:mad:
میگن توو شهری که هرکی هرکیه مورچه هم هفتیرکش مشه !
:snap:

max vray
عزیز پردازنده های AMD همه دارای هسته های واقعی هستند . این Phenom ها هم دارای 8 هسته کامل هستند .
AMD یک شعار جالب داره : هسته های واقعی برای انسان های واقعی !!!!

همگی موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
سلام به همگی
ممنون پژمان جان خیلی جالب بود، خیلی لطف میکنی، با مطالب جالب ای که ترجمه میکنی یک رونق خوبی به قسمت سخت افزار دادی
امیدوارم همیشه این روند هر روز بهتر از روز قبل بشه
چند تا سوال هم داشتم برای خرید سیستم لینک تایپیک رو میفرستم خدمتت
:rose:
 
آخرین ویرایش:

mohsen_online_007

Active Member
تجربه ثابت کرده amd نمیتوانه به intel برسه..
اگر هم برسه با قیمت نجومی میرسه
من چندین سال amd داشتم..
و یکسال هست که intel دارم، اینتل یه چیز دیگه س
 

جدیدترین ارسال ها

بالا