خارج کردن دو جسم از attach

136636564

New Member
سلام
برای خارج کردن دو جسم از attach چکار باید کرد؟
برای یک تیکه کردن دو جسم طوری که vertex دو جسم یکی بشه چکار باید انجام داد؟


از کمکتون ممنونم
 

mahmoudz

Active Member
سلام.
در مورد سوال اولتون، editable poly را انتخاب کنید و به بخش element رفته و شی که میخواهید از اتچ خارج شود را بکمک آن انتخاب کنید و بعد فرمان detach را انتخاب کنید.
سوال دومتون رو خوب متوجه نشدم...
موفق باشید.
 

136636564

New Member
سلام.
در مورد سوال اولتون، editable poly را انتخاب کنید و به بخش element رفته و شی که میخواهید از اتچ خارج شود را بکمک آن انتخاب کنید و بعد فرمان detach را انتخاب کنید.
سوال دومتون رو خوب متوجه نشدم...
موفق باشید.

سلام
منظورم از سوال دوم این بود که برای اینکه دو جسم کاملا با هم یکپارچه بشن مثل دستور union در اتوکد, طوری که بعداز یکپارجه شدن vertex شون جدا از هم نباشه؟چون بعداز attach هر جسمی هنوز vertex داره ونمیشه یک جسم کاملا یکپارچه رو داشت.
خیلی خیلی ممنون از کمکتون
 

mahmoudz

Active Member
سلام.
از فرمان union در مکس استفاده کنید.
از ساب کتگوری، compound object را انتخاب کنید... ( ساب کتگوری همان کرکره بالای فرمان box هست... آن کرکره را باز کنید و compound objects را انتخاب کنید...
بعد یکی از آبجکت هاتون حتما باید در حالت انتخاب باشد تا فرمان proboolean براتون فعال باشد... بعد از اینکه روی این فرمان کلیک کردید، به قسمت پارامترهای آن رفته و تیک union را فعال کنید و بعد از آن دکمه start picking را زده و آبجکت دومی که میخواهید با قبلی یکپارچه شود را انتخاب کنید...
union برای یکپارچه سازیه 2 آبجکت هست.
subtraction برای کم کردن 1 آبجکت از آبجکت دیگه...
Intersection هم قسمت اشتراک 2 شی میباشد...
قبل از زدن دکمه start picking حتما باید یکی از حالت های اصلی فوق را انتخاب کنید.
این فرمان پروبولین برای آبجکت های 3 بعدی هست...
....................................
حالا اگه بخواهیم 2 اسپیلاین 2 بعدی رو مثل فوق کم و زیاد کنیم باید به فرمان editable spline برید.
اول دو اسپیلاین باید حتما باید با هم اتچ باشند. بعد به حالت اسپیلاین editable spline رفته و بکمک spline یکی از شکل های 2 بعدی رو انتخاب میکنیم.
بعدش یکی از حالت های فوق union و .... را انتخاب میکنیم ( 3 تا شکل در editable spline بصورت دایره های کوچک کنار هم دیگه هست که هرکدومشون یه کار فوق union و ... رو انجام میده... کافیه موس را روی آن شکلها برده و نام فرمانش رو بهتون نشون میده...)
وقتی یکی از حالت ها را انتخاب کردیم ( مثلا union)، روی دکمه boolean کنار آن کلیک میکنیم و آنگاه شی دو بعدی بعدی را انتخاب میکنیم تا عملیات براتون انجام بشه...
یادتون باشه... قبلش باید اسپیلاینن ها اتچ باشند...
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا