حمایت از برنامه های ایرانی و حفظ کپی رایت

مهرایزد

New Member
سلام به دوستان

من 13 سال که برتامه نویسم و تا حدودی با مسئله کپی رایت برخورد داشتم . دوستان کپی رایت نرم افزارهای خارجی در ایران معنی نداره . بدلیل انکه سازمان ملل کشورهای جهان سوم رو که ایران هم شامل میشه از کپی رایت معاف کرده و این سرقت و دزدی نیست . ولی در مورد محصولات ایرانی این کار بهترین روش برای از بین بردن تولید کنندگان کشورمون هست. و چون مثل خیلی چیزای دیگه فوانین ما از دهه 1330 تغییری نداشته ما قوانین درستی نداریم و موضوع یه موضوعه اخلاقی بعبارتی این یه جور دزدی که براش هیچ فانونی وضع نشده حالا همه می دونیم دزدی بده چه فانونی برای این دزدی باشه یا نه. اما در مورد خارجی ها دوستان به هموطن هامون خواهشن توهین نکنید من خودم در خارج از ایران زندگی می کنم . در اینجا(انگلیس) برای یه سرقت کوچیک 14 سال زندان دارند پس این دلیل انسان تر بودن و این حرفا نیست. اینا حاکم دانا دارند و الا از نظر انسانیت مردم ما انسانتر نباشند کمتر نیستند. اگر این بی قانونی اینجا بود مردم همدیگه رو زنده زنده می خوردند.

با سپــــــــــــاس
مهــــــــــــــرایزد
 
آخرین ویرایش:

mohammad177

Member
من هم قالب وبلاگ میسازم ! قالب پولی هم میگذاشتم همش بهم فحش میدادند ، رایگان قرار دادم ، خیلی ها زدند به اسم خودشون .
میگی چیکار کنیم ؟
ایرانی دیگه ایرانی نیست !
خدا بهمون رحم کنه ....
 

alilg

Member
من هم قالب وبلاگ میسازم ! قالب پولی هم میگذاشتم همش بهم فحش میدادند ، رایگان قرار دادم ، خیلی ها زدند به اسم خودشون .
میگی چیکار کنیم ؟
ایرانی دیگه ایرانی نیست !
خدا بهمون رحم کنه ....
مگه قبلا ایرانیا میدونستن کپی رایت چی هست که میگی ایرانی دیگه ایرانی نیست...
:D
 

مهرایزد

New Member
سلام به دوستان

دوست خوبم مشکل از مردم نیست عزیز . ما می خواهیم امکانات خوب جامعه غربی رو داشته باشیم اما مثل چند هزار سال پیش هم فکر کنیم اینا با هم یه جا نمی شه همه کسانی که کار تو زمینه برنامه نویسی می کنند این مشکل رو دارند . خوب وقتی قانونی وجود نداره مردم باید چی رو رعایت کنند. اینجاست که نیود قانون خودش رو نشون میده. تو کشورهای اروپایی هم من می تونم نمونه برات نشون بدم که خیلی چیزا تا قانون ندارند اینجا مشکلاتی بزرگی درست می کنند اما سریعا براش قانون وضع می کنند. اما تو کشور ما قانونهای تنبیهی در دهه 1330 وضع شده و دیگه کسی در حد این حرفها نبوده که بخواد دست بهش بزنه. مثلا تا چند سال پیش اینجا یه اقای 60 ساله می نشست پشت پی سی و مخ یه دختر بچه 12 ساله رو می زد و کار به خیلی جاها می کشید. اما امروز همین اقا اگه یه دختر 12 ساله 1000 پی ام بهش بده جرات نداره بهاش 4 خط اهوالپرسی کنه چون حالا دیگه پای چند سال زندان و پخش اخبار تو همه رسانه ها و خیلی چیزا در میونه. ببین عزیز مشکل ما ایرانیا اینه که هنوز نمی دونیم مشکلات زندگی جدید(مدرن) رو غربیها چطور و از چه راهی برای خودشون حل می کنند. برای همینه که اگر به یه ایرانی بگند فلانی بیاد رییس جمهور یا وزیر یا وکیل بشه میگه برای من که فرقی نمی کنه هر کی میخواد بشه اما اگر به یه اروپایی بگی فلانی بیاد ر.... بشه گوشش قرمز میشه و میگه این واقعا یه فاجعه است چون میدونه یه وزیر وکیل یا رییس جمهور چه تاثیری تو زندگیش دارند. این ها مهم و اصل مشکل اینجاست عزیز وگرنه راهش توهین به خودمون و ملتمون نیست .

با سپــــــــــــاس
مهــــــــــــــرایزد
 

hossein2kk

Member
سلام !
چقدر خوب شد که حداقل برای کپی رایت تو ایران یه تاپیک باز شد.تو کا این سه صفحه صحبتی که شد فقط با حزف های دوست عزیزمون مهر ایزد موافق بودم.
ایران و چین دو کشوری هستند یکی در حال توسعه و دیگری توسعه یافته که جزو بزرگترین کشور هایی هستند که کپی رایت ندارند.ایران به دلیل این که قانونی نداره و چین هم به خاطر جمعیت بلاش که توانایی کنترل نداره .
قانون کپی رایت ما الان سه باره داره تو 2دوره به مجلس می ره و هر بار مثل همیشه به نتیجه نمی رسه.یکی از دوستان یه حرف قشنگی زد که " من می تونم اول خودمو اصلاح کنم" اگه بخوایم این وجهه بدی که تو دنیا داریم رو از بین ببریم کلیدو رمزش همینه.
بزارید یه مثال براتون بزنم :
من تو بعضی از این سایت های lancer عضوم و پروژه های خارجی رو بعضی اوقات انجام می دم. برای یه پروژه 1200$ من پیشنهاد 900 دلاریس دادم و پروژه ر گرفتم . ولی به نظرتون بعدش چی شد. وسط های پروژه طرف با پررویی تمام به من ایمیل زد و قشنگ توش ذکر کرد که " ما با ایرانیها قرارداد نمی بندیم" و برای یه کار رو به اتمام 1200$ فقط 40$ بیعانه رو به من داد.
بله دوستان واقعا ما تو دنیا اینجوری هستیم و دلیلش هم اینه که ما قانونمند نیستیم.یه کاریکاتور انگلیسی (الان ندارم وگر نه می زاشتم ) تو کارکاتورش نشون داده بود که :
ایران همچنان در صدر ! پایتخت ایران : آلوده ترین شهر دنیا ، ایران : خطرناک ترین جاده های دنیا ،ایران : بالاترین آمار فرار مغز ها در دنیا!
دلیل صحبتم در ابتدا که گفتم تا حدی با حرف های مهر ایزد جان موافقم این بود که درجایی از صحبتاش گفت " قانونی نیست که ما رعایت کنیم" اما به نظرتون قانونی بالاتر از وجدان انسان ها ؟!
بیشتر فکر کنید.
 

mohammad177

Member
مگه قبلا ایرانیا میدونستن کپی رایت چی هست که میگی ایرانی دیگه ایرانی نیست...
:D

آقا مثل این که شما اسلحه از رو کشیدی و می خوای هممون رو داغون کنی . عزیزم درسته چند هزار سال پیش نرم افزار نبود که قانون کپی رایت باشه ولی مطمئن هستم این قدر دله دزد وجود نداشت . تو همه زمینه ها عقب موندیم و باید جبران بشه . این رو قبول کن . اسلحت هم قلاف کن !

:razz:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا