Salar
Active Member
با وجود كاربردهاي عالي نرمافزار در صنعت خودروسازي قبل از خريد آنها بايد مشكلات تجاري را در كشور حل كرد.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر سياوش مريدي, كارشناس سازمان مديريت صنعتي, ضمن اشاره به خريد نرمافزارهايSAP توسط ايران خودرو, گفت: در ايران در بحث خريد نرمافزار علاوه بر كم توجهي نسبت جنبههاي فني و تكنيكي , جنبه اقتصادي كسب و كار اين نوع نرمافزارها هم مورد توجه قرار نميگيرد.
به گفته وي, در حال حاضر اين سوالات مطرح ميشود كه اكنون كه اين نرمافزارها خريداري شده, آيا ميتواند به يك محصول قابل فروش در بازار واقعي تبديل شود؟ آيا قدرت رقابت پذيري دارد و در آخر اين محصول ارتباط بينالمللي برقرار ميكند يا خير؟
دكتر مريدي تصريح كرد: اين سوالها و مسايلي از اين نوع مواردي هستند كه بايد قبل از خريد نرمافزار مورد تاكيد قرار گيرد , به عبارتي بايد قبل از خريد اين نوع نرمافزارها به جنبههاي اقتصادي آن در بازارهاي بينالمللي توجه كرد.
وي, در ادامه به نقش فناوري در صنعت خودرو اشاره كرد و افزود: در حال حاضر نقش فناوري در ارتقاي كيفيت و كميت خودرو از هر نظر مهم و اساسي است, به اصطلاح كسي كه داراي قدرت تكنولوژي است, در صنعت ميتواند حرف اول را بزند, منتها تكنولوژي كه قابل ارايه در بازار و قابل تبديل به محصول مطلوب و رقابتپذير باشد.
همچنين, تكنولوژي بايد بومي و قابل ارتباط با يك كشور خارجي باشد و از امكانات آن براي بازار و بازار رساني استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون موردي كه براي تكنولوژي مطرح بوده در قالب يك سلسله فنون و نرمافزار و دانش و نحوه استفاده از آن بوده است و مسايل اقتصادي بسيار نامحسوس بوده كه اين امر به طور قطع يك ضعف در جامعه تكنولوژيك محسوب ميشود.
كارشناس سازمان مديريت صنعتي, با بيان اينكه بايد قبل از خريداري نرمافزار به مسايل تجاري آن توجه شود, گفت: ساخت شركتهاي فنآوري قطعات خودرو و خريداري نرمافزار براي ساخت خودرو بسيار مثبت است ؛ ولي بايد به الزامات حول و حوش بازار و مسايل تجاري آن هم توجه شود.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا، دكتر سياوش مريدي, كارشناس سازمان مديريت صنعتي, ضمن اشاره به خريد نرمافزارهايSAP توسط ايران خودرو, گفت: در ايران در بحث خريد نرمافزار علاوه بر كم توجهي نسبت جنبههاي فني و تكنيكي , جنبه اقتصادي كسب و كار اين نوع نرمافزارها هم مورد توجه قرار نميگيرد.
به گفته وي, در حال حاضر اين سوالات مطرح ميشود كه اكنون كه اين نرمافزارها خريداري شده, آيا ميتواند به يك محصول قابل فروش در بازار واقعي تبديل شود؟ آيا قدرت رقابت پذيري دارد و در آخر اين محصول ارتباط بينالمللي برقرار ميكند يا خير؟
دكتر مريدي تصريح كرد: اين سوالها و مسايلي از اين نوع مواردي هستند كه بايد قبل از خريد نرمافزار مورد تاكيد قرار گيرد , به عبارتي بايد قبل از خريد اين نوع نرمافزارها به جنبههاي اقتصادي آن در بازارهاي بينالمللي توجه كرد.
وي, در ادامه به نقش فناوري در صنعت خودرو اشاره كرد و افزود: در حال حاضر نقش فناوري در ارتقاي كيفيت و كميت خودرو از هر نظر مهم و اساسي است, به اصطلاح كسي كه داراي قدرت تكنولوژي است, در صنعت ميتواند حرف اول را بزند, منتها تكنولوژي كه قابل ارايه در بازار و قابل تبديل به محصول مطلوب و رقابتپذير باشد.
همچنين, تكنولوژي بايد بومي و قابل ارتباط با يك كشور خارجي باشد و از امكانات آن براي بازار و بازار رساني استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون موردي كه براي تكنولوژي مطرح بوده در قالب يك سلسله فنون و نرمافزار و دانش و نحوه استفاده از آن بوده است و مسايل اقتصادي بسيار نامحسوس بوده كه اين امر به طور قطع يك ضعف در جامعه تكنولوژيك محسوب ميشود.
كارشناس سازمان مديريت صنعتي, با بيان اينكه بايد قبل از خريداري نرمافزار به مسايل تجاري آن توجه شود, گفت: ساخت شركتهاي فنآوري قطعات خودرو و خريداري نرمافزار براي ساخت خودرو بسيار مثبت است ؛ ولي بايد به الزامات حول و حوش بازار و مسايل تجاري آن هم توجه شود.