حل مسايل تجاري از خريد نرم‌‏افزار براي كشور مهم‌‏تر است !

Salar

Active Member
با وجود كاربردهاي عالي نرم‌‏افزار در صنعت خودروسازي قبل از خريد آنها بايد مشكلات تجاري را در كشور حل كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايلنا،‌ دكتر سياوش مريدي, كارشناس سازمان مديريت صنعتي, ضمن اشاره به خريد نرم‌‏افزارهايSAP توسط ايران خودرو, گفت: در ايران در بحث خريد نرم‌‏افزار علاوه بر كم توجهي نسبت جنبه‌‏هاي فني و تكنيكي , جنبه اقتصادي كسب و كار اين نوع نرم‌‏افزارها هم مورد توجه قرار نمي‌‏گيرد.
به گفته وي, در حال حاضر اين سوالات مطرح مي‌‏شود كه اكنون كه اين نرم‌‏افزارها خريداري شده, آيا مي‌‏تواند به يك محصول قابل فروش در بازار واقعي تبديل شود؟ آيا قدرت رقابت پذيري دارد و در آخر اين محصول ارتباط بين‌‏المللي برقرار مي‌‏كند يا خير؟
دكتر مريدي تصريح كرد: اين سوال‌‏ها و مسايلي از اين نوع مواردي هستند كه بايد قبل از خريد نرم‌‏افزار مورد تاكيد قرار گيرد , به عبارتي بايد قبل از خريد اين نوع نرم‌‏افزارها به جنبه‌‏هاي اقتصادي آن در بازارهاي بين‌‏المللي توجه كرد.
وي, در ادامه به نقش فناوري در صنعت خودرو اشاره كرد و افزود: در حال حاضر نقش فناوري در ارتقاي كيفيت و كميت خودرو از هر نظر مهم و اساسي است, به اصطلاح كسي كه داراي قدرت تكنولوژي است, در صنعت مي‌‏تواند حرف اول را بزند, منتها تكنولوژي كه قابل ارايه در بازار و قابل تبديل به محصول مطلوب و رقابت‌‏پذير باشد.
همچنين, تكنولوژي بايد بومي و قابل ارتباط با يك كشور خارجي باشد و از امكانات آن براي بازار و بازار رساني استفاده شود.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون موردي كه براي تكنولوژي مطرح بوده در قالب يك سلسله فنون و نرم‌‏افزار و دانش و نحوه استفاده از آن بوده است و مسايل اقتصادي بسيار نامحسوس بوده كه اين امر به طور قطع يك ضعف در جامعه تكنولوژيك محسوب مي‌‏شود.
كارشناس سازمان مديريت صنعتي, با بيان اينكه بايد قبل از خريداري نرم‌‏افزار به مسايل تجاري آن توجه شود, گفت: ساخت شركت‌‏هاي فن‌‏آوري قطعات خودرو و خريداري نرم‌‏افزار براي ساخت خودرو بسيار مثبت است ؛ ولي بايد به الزامات حول و حوش بازار و مسايل تجاري آن هم توجه شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا