حفره امنیتی خطرناک اندروید... هکرها به راحتی به گوشی تان نفوذ می کنند!

atsignshop

New Member
به تازگی حفره امنیتی جدیدی در اندروید کشف شده است که هکرها را قادر می کند تا از طریق آخرین نسخه‌ مرورگر کروم در اندروید، گوشی تان را هک کنند...



محقق شزکت امنیتی چینی Quihoo360 ، گوانگ گانگ در کنفرانس PacSec که به تازگی در توکیو برگزار شد خبر از یک حفره امنیتی خطرناک در سیستم عامل اندروید داده است که دسترسی هکرها به دستگاه قربانی را به سادگی مسیر می کند. این حفره امنیتی که در مرورگر کروم یافت شده است از طریق نسخه 8 جاوا اسکریپت می تواند دسترسی کامل به تمام اطلاعات گوشی را به هکرها بدهد.نکته منحصر به فرد در خصوص این حفره امنیتی این است که هکرها با استفاده از آن می توانند در یک مرحله به اطلاعات گوشی قربانیان خود دست یابند. در سایر موارد هکرها باید از چندین حفره امنیتی برای دسترسی به اطلاعات گوشی بهره می بردند. اما در این حفره امنیتی، به محض اینکه کاربر وارد وب سایتی شود، هکرها می توانند با استفاده از نسخه 8 جاوا اسکریپت در کروم، اپلیکیشن ناخواسته ای را، آنهم بدون اطلاع کاربر، بر روی گوشی نصب نمایند و از طریق آن به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کنند.دراگس روی٬ برنامه ریز ارشد همایش PacSec می گوید:

درست همان لحظه که با استفاده از مرورگر کروم دستگاه اندرویدی خود وارد یک وب‌ سایت می شوید، هکر با سوء استفاده از آسیب پذیر بودن مرورگر کروم و جاوا اسکریپت نسخه 8، به نصب یک اپلیکیشن با استفاده از اسم یک اپلیکیشن معروف دیگر (مانند Angry Bird)‌ می پردازد که در این جا کاربر هیچ کنترلی بر این پروسه ندارد. متاسفانه این اتفاق منجر به دسترسی کامل هکر به تلفن هوشمند شما خواهد شد.


در حال حاضر گوگل نسبت به این اشکال هشدار داده است و گفته است که از آنتی ویروس های به روز استفاده کنید.

منبع:
اخبار اتساین شاپ
 

جدیدترین ارسال ها

بالا