حضور در صفحه اول گوگل

kian2203

New Member
نمایش در صفحه اول گوگل و رقابت با سایت های رقیب
یکی از مهم ترین اصول تجارت و رقابت، شناخت رقباست. یعنی باید از انگیزه و اهداف رقیب شناخت کافی به دست بیاریم تا بتونیم با برنامه ریزی و استراتژی از آن ها پیش بیفتیم. در فضای مجازی بررسی سئوی سایت و نمایش در صفحه اول گوگل است که شما را پیش می اندازد.

حضور در صفحه اول گوگل!

ولی چطور باید این کار را انجام داد؟

شناسایی رقیب
پیش از هر چیز باید بدانید که نمایش در صفحه اول گوگل مهم ترین چیزی است که باید برای آن تلاش کنید. اگر بتوانید سایت تان را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید، حجم قابل توجهی از ترافیک به سمت وب سایت تان روانه می شود. ولی مشکل اینجاست که گاهی صفحه اول گوگل را شرکت های غول آسا و قدرتمند تسخیر می کنند که ممکن است حتی رقیب شما هم محسوب نشوند.

مثلاً ویکی پدیا، یوتیوب، فیسبوک و … در بسیاری از مواقع فاتح رقابت بر سر عبارات کلیدی پر طرفدار هستند. درست است که این سایت ها ساختار قوی و قدرتمند دارند ولی با صرف هزینه و تعیین استراتژی می توان حتی با این سایت هم رقابت کرد.

ولی نکته مهم تر این است که بهتر است وقت و هزینه تان را بیهوده صرف رقابت با سایت های غیر مرتبط نکنید. یعنی مثلاً اگر هدف وب سایت شما فروختن کیف و کفش چرمی است و می بینید که سایت ویکی پیدا برای عبارت «چرمی» رتبه بهتری از شما دارد، لازم نیست نگران باشید چون کسی برای خرید کفش به وب سایت ویکیپدیا نمی رود!



هدف گذاری کنید
بعد از این که فهمیدید باید با چه کسی رقابت کنید، باید به سراغ تعیین استراتژی بروید. چند نکته هست که برای این کار می تواند کمک زیادی کند

اول اینکه باید یک منطقه جغرافیایی خاص را برای نمایش در صفحه اول گوگل هدف بگیرید. یعنی وقتی که کسب و کار شما در یک شهر یا یک منطقه مشخص مشغول است، شما باید سعی کنید تیترها و محتوای سایت تان رو طوری تنظیم کنید که به آن منطقه مشخص اشاره داشته باشند. مثل عبارت «فروش کفش های چرمی در مشهد»

دوم اینکه باید از عبارات کلیدی بلند ولی دقیق استفاده کنید. البته این عبارت باید پرکاربرد هم باشد. این کارباعث رتبه بهتر سایت و نمایش در صفحه اول گوگل برای آن عبارت می شود و مهم تر اینکه کاربر ها به صورت هدف دار رو سایت شما کلیک می کنند. مثلاً عبارت «خرید کفش چرمی مردانه مجلسی در مشهد» کسانی را به سایت شما دعوت می کند که انگیزه بیشتری برای خرید دارند.
منبع : طراحی سایت کیان تک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا