بی بی کد حسینیه امام رضا(ع) نجف اشرف

Sisili boy

Member
سلام خدمت دوستان و اساتید عزیز.

این یکی از کارهای اخیرم هستش که نسبتا کار متفاوت و خوبی از آب در اومد. واقعا مشکل و زمان بر بود و تجربه ی قشنگی شد برام.
فاز طراحی با من نبوده ، ولی مدلینگ که ترکیبی از max و Auto cad و Sketch up بود حدود 4روز طول کشید و بخش اصلی که تکسچرینگ کار شد حدودا 10 روز شد.

max 2011-vray 2.4-Sketch up-Auto cad-PHOTO SHOP-light room


017-2.jpgnajaf final 03.jpgnajaf final 04.jpgnajaf final 04 bw.jpgnajaf final 02.jpgnajaf final 01.jpgnajaf final 01 bw.jpg
 
خسته نباشید
به نظرم میتونست بهتر باشه
متریال ها خیلی جای کار دارن یعنی خیلی میتونن بهتر باشن
نور پردازی خوبه ولی میتونه بهتر از این هم باشه
اینا فقط نظر من هستش امیدوارم سو تفاهمی پیش نیاد که جبهه گیری و انتقاد و از این قبیل داستانا پیش بیاد
 

dr.hashemi

کاربر فعال
چنین کارهایی نیازمند زمان بسیار زیاد و تجربه کافیه مثل کار استاد یزدی راد . . .
چون یه جور کار ملی محسوب میشه . . .
به نظرم خیلی چیزها هنوز جای کار دارن و نورها و فضا اصلا مناسب چنین چیزی نیستن . . .
خودم شخصا دوست دارم چنین کارهایی رو استارت بزنم ولی فکر میکنم بازم باید بیشتر یاد بگیرم . . .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.ممنون از کار خوبت
خب محسن من شخصا همیشه میگم باید آخرین و بهترین کار رو ملاک قرار بدیم. اگه آدم نقطه هدفش رو عالی ترین قرار بده سعی میکنه خودش رو بهش برسونه.
کارت خیلی با ارزش هست. درود بر تو
 

dr.hashemi

کاربر فعال
بله ولی دقیقا چنین موردی رو من یه بار چند وقت پیش تو یه فروم خارجی دیدم نسبت به برج ایفل
با اینکه رندرش عالی عالی بود
ولی جزئیاتش انگار با واقعیت هماهنگ نبود
تمامی هموطناش بهش اعتراض کردند که چرا دقت کافی رو نداشت
منم نگفتم کار بدیه ولی میگم چنین کارهایی حکم اعتبار تاریخی داره یه جورایی و تا وقتی به یه حدی از شبیه سازی نرسیدیم نباید استارت بخوره
در اینصورته که وقتی چنین کاری رو شروع کنی و بی نقص باشه میشه فاتح تمامی جوایز دنیا مثل کار استاد یزدی میشه سمپل برای مکس 2013
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
کار خوبیه و معلومه روش خسته شدی، تکسچرینگ خیلی خوبه اما به نظر میاد یا در ساخت متریال مهارت نداری یا حوصله ی کار کردن روی متریال رو نداشتی چون یک مقدار خام هستن، از VRayDirt سعی کن استفاده کنی تا کار طبیعی بشه، نورپردازی هم جای کار داره (البته در صورتی که زیبایی رندر برات مهم باشه) چون نور خیلی یکنواخته، از ترکیب HDRI و نور Sun میتونی کار بهتری رو در بیاری.
لبه های مدل ها رو تیز نذار و همیشه یه Chamfer خیلی ریز به Edgeهای لبه ها بده مثل لبه ی پله ها و دیوار ها. یک مقدار هم روی مدلسازی وقت و حوصله ی بیشتری میذاشتی بهتر بود، البته سعی شده تا حدودی با تکسچرینگ خوب جبران بشه اما دید کلی کار رو خراب کرده، اینجور بنا ها یک مقدار شکل پیچیده تری دارن که توی مدلسازی شما اکثر قسمت ها صاف و مصنوعی در اومده.
در کل کار خوبی شده و این چیزایی که گفتم فقط نظر شخصی من برای بهتر شدن کار بود، موفق باشی.
 

Sisili boy

Member
خسته نباشید
به نظرم میتونست بهتر باشه
متریال ها خیلی جای کار دارن یعنی خیلی میتونن بهتر باشن
نور پردازی خوبه ولی میتونه بهتر از این هم باشه
اینا فقط نظر من هستش امیدوارم سو تفاهمی پیش نیاد که جبهه گیری و انتقاد و از این قبیل داستانا پیش بیاد

ممنون دوست عزیز. آره خب زمان و بعضی عوامل توی کار باعث میشه اون چیزی که میتونست باشه نشه و خب همه ی ما تجربه نیاز داریم.


dr.hashemi گفت:
چنین کارهایی نیازمند زمان بسیار زیاد و تجربه کافیه مثل کار استاد یزدی راد . . .
چون یه جور کار ملی محسوب میشه . . .
به نظرم خیلی چیزها هنوز جای کار دارن و نورها و فضا اصلا مناسب چنین چیزی نیستن . . .
خودم شخصا دوست دارم چنین کارهایی رو استارت بزنم ولی فکر میکنم بازم باید بیشتر یاد بگیرم . . .

دوستان زیاد منو نمیشناسن ولی من زیاد تو فروم میچرخم و تقریبا اکثر دوستان رو میشناسم. شما رو با تجربه ی بالایی که تو این مدت بدست آوردید واقعا ستایش میکنم و حرفتون متین هستش.
من هم خدمت استاد یزدی ارادت دارم و الان میفهمم ارزش کارشون رو ولی چندتا مسئله باعث شد کار اونطور که انتظار هستش نشه. مثل زمان، کارفرما و وجود بانک تکسچر مناسب.

AREF گفت:
سلام.ممنون از کار خوبت
خب محسن من شخصا همیشه میگم باید آخرین و بهترین کار رو ملاک قرار بدیم. اگه آدم نقطه هدفش رو عالی ترین قرار بده سعی میکنه خودش رو بهش برسونه.
کارت خیلی با ارزش هست. درود بر تو

سلام استاد ممنون که نظر دادین. امیدوارم بتونم تو تو مسیر اساتیدی مثل شما و استاد یزدی حرکت کنم.

dr.hashemi گفت:
منم نگفتم کار بدیه ولی میگم چنین کارهایی حکم اعتبار تاریخی داره یه جورایی و تا وقتی به یه حدی از شبیه سازی نرسیدیم نباید استارت بخوره

با این حرفتون مخالفم و شخصا دوست دارم قابلیت های خودمو با کارای متفاوت محک بزنم. توی این کار هم به دلایلی که گفتم و مخصوصا کارفرما دیگه انگیزه ای برای تقویتش نداشتم ولی حاضرم اگر کسی از دوستان خواست یه تیم بشیم و در حد کار ملی تمومش کنیم


Barnara گفت:
کار خوبیه و معلومه روش خسته شدی، تکسچرینگ خیلی خوبه اما به نظر میاد یا در ساخت متریال مهارت نداری یا حوصله ی کار کردن روی متریال رو نداشتی چون یک مقدار خام هستن، از VRayDirt سعی کن استفاده کنی تا کار طبیعی بشه، نورپردازی هم جای کار داره (البته در صورتی که زیبایی رندر برات مهم باشه) چون نور خیلی یکنواخته، از ترکیب HDRI و نور Sun میتونی کار بهتری رو در بیاری.
لبه های مدل ها رو تیز نذار و همیشه یه Chamfer خیلی ریز به Edgeهای لبه ها بده مثل لبه ی پله ها و دیوار ها. یک مقدار هم روی مدلسازی وقت و حوصله ی بیشتری میذاشتی بهتر بود، البته سعی شده تا حدودی با تکسچرینگ خوب جبران بشه اما دید کلی کار رو خراب کرده، اینجور بنا ها یک مقدار شکل پیچیده تری دارن که توی مدلسازی شما اکثر قسمت ها صاف و مصنوعی در اومده.
در کل کار خوبی شده و این چیزایی که گفتم فقط نظر شخصی من برای بهتر شدن کار بود، موفق باشی.

ممنون. حق با شماست یکم بی حوصلگی کردم ولی واقعا تعداد تکسچر ها و متریال ها زیاد بوده و زمان کم.
 

dr.hashemi

کاربر فعال
نه من منظورم این نیست که حتما دارم درست میگم یا چون من میگم حرف درستیه
شما میتونید حرف هایی که همه میزنن رو بشنوید و نقاطی که به دردتون میخوره رو استفاده کنید
خودم این حرف رو میزنم چون با خیلی نقدهایی که روی کارا میشه موافق نیستم
بازم امیدوارم کارای بعدی که میبینم ازت بهتر باشه
 
بله ولی دقیقا چنین موردی رو من یه بار چند وقت پیش تو یه فروم خارجی دیدم نسبت به برج ایفل
با اینکه رندرش عالی عالی بود
ولی جزئیاتش انگار با واقعیت هماهنگ نبود
تمامی هموطناش بهش اعتراض کردند که چرا دقت کافی رو نداشت
منم نگفتم کار بدیه ولی میگم چنین کارهایی حکم اعتبار تاریخی داره یه جورایی و تا وقتی به یه حدی از شبیه سازی نرسیدیم نباید استارت بخوره
در اینصورته که وقتی چنین کاری رو شروع کنی و بی نقص باشه میشه فاتح تمامی جوایز دنیا مثل کار استاد یزدی میشه سمپل برای مکس 2013

کاملا موافقم
 

Sisili boy

Member
نه من منظورم این نیست که حتما دارم درست میگم یا چون من میگم حرف درستیه
شما میتونید حرف هایی که همه میزنن رو بشنوید و نقاطی که به دردتون میخوره رو استفاده کنید
خودم این حرف رو میزنم چون با خیلی نقدهایی که روی کارا میشه موافق نیستم
بازم امیدوارم کارای بعدی که میبینم ازت بهتر باشه
همین که لطف کردین و وقت گذاشتین کلی ارزش داره برام.
امیدوارم با راهنمایی دوستان بتونم کارای بهتری بزنم

homayoon_fattahi گفت:
کار بسیار ارزشمندی شده ، خسته نباشید . اون چیزی که باید ارائه میشده ، شده .

ممنون نظر لطفتون هستش.
 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام

مرسی از دعوت :rose:

خیلی عادت نقد کردن ندارم ولی یه کوچولو میگم شاید به دردتت بخوره!

تکسچرینگ کمی بهتر از شیدرینگ شده! تکسچرینگ مقرنس و قسمت های که تکسچر تکرار شده چشم رو اذیت میکنه و نیاز به اصلاح داره!شیدررینگ هم که چیزی نمیبینم و خیلی باید روش کار بشه!!!

نا همخونی اتمسفر و نور زیاده و نور خوبی تو صحنه نیست؛ کادر بندی هم خوب نشده مدلسازی هم دیتیلش کم هست.

در آخر معذرت بایت تاخیر در سر زدن!

موفق باشید
 

Sisili boy

Member
سه بعدی این مقرنس های ورودی رو چطور در آوری یه توضیح می دی؟

با وجود زمان کمی که داشتیم و اینکه تو این زمینه تجربه نداشتم زحمت مقرنس ها رو ابتدا یکی از دوستان به کمک طراح کار، توی اسکچاپ کشیدن و کلیاتش دراومد. ولی بخاطر باگ های مدل سازیش خودم دوباره توی مکس با لاین و اسنپ سه بعدی و در مرحله بعد ادیت پلی کاملش کردم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا