جوانان را به زور نمي‌توان جذب بازي رايانه‌اي داخلي كرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
بخش بازي‌هاي رايانه‌اي دومين جشنواره ملي رسانه‌هاي ديجيتال روز دوشنبه با معرفي بازي‌هاي رايانه‌اي ايراني برتر و قدرداني از پديدآورندگان آن به كار خود پايان داد.


در اين مراسم از موسسه تبيان و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به دليل درايت در انتخاب موضوع و توليد آثاري فاخر در راستاي سياست‌هاي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي ملي در ايران قدرداني شد.

بهروز مينايي، مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در خصوص فرآيند انتخاب بازي‌هاي رايانه‌اي برتر به خبرنگار فناوران گفت: ما براي حضور توليدكننده‌هاي بازي رايانه‌اي در نمايشگاه فراخواني ارايه داديم كه البته به دليل اينكه فرآيند توليد بازي رايانه‌اي زمان‌بر است، محصولات زيادي به نمايشگاه نرسيد ضمن اينكه به دليل برگزاري همزمان نمايشگاه جيتكس دوبي با نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال بسياري از شركت‌ها در اين نمايشگاه حاضر نشدند و اين همزماني به نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال ضربه زد.

وي افزود: در نهايت 11 اثر به نمايشگاه رسيد كه از اين ميان 6 اثر انتخاب و مورد قدرداني قرار گرفت. همچنين از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و موسسه تبيان به عنوان ناشران برتر بازي‌هاي رايانه‌اي قدرداني شد.

وي گفت: در بخش بازي‌هاي رايانه‌اي نمايشگاه، بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي دو گيم نت ايجاد كرد كه در يك بخش بازي‌هاي رايانه‌اي معمولي و در بخشي هم بازي‌هاي رايانه‌اي جديد با عنوان كنسول 7 كه مشكل بي‌تحركي بازيكنان گيم را ندارد، در اختيار بازديدكنندگان و علاقه‌مندان به بازي‌هاي رايانه‌اي قرار گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا در گيم‌نت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، 3 بازي خارجي در اختيار بازديدكنندگان قرار گرفت گفت: متاسفانه بازي‌هاي رايانه‌اي توليد داخلي كشور هنوز آن ميزان جذابيت و كيفيت را به دست نياورده است كه بتواند پا به پاي بازي‌هاي خارجي رقابت كند. ضمن اينكه بازي‌هاي ايراني به سادگي و آساني روي دستگاه رايانه اجرا نمي‌شود.

مينايي گفت: ما نمي‌توانيم علاقه‌مندان بازي‌هاي رايانه‌اي را وادار به بازي با بازي‌هاي توليد داخل كنيم. بلكه بايد در جهت رشد و پيشرفت كيفي اين محصولات گام برداريم تا بازيكنان به صورت خودانگيخته به سمت بازي‌هاي داخلي جذب شوند.

وي افزود: ما روند توليد بازي رايانه‌اي در كشور را بررسي و نقاط ضعف آن را كشف كرده‌ايم و در صدد رفع آن هستيم.

مدير عامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: در اختيار نداشتن فناوري پيشرفته توليد گيم مهم‌ترين معضلي است كه ما در زمينه توليد با آن مواجهيم و براي رفع اين معضل قصد داريم با شركت‌هاي بين‌المللي توليد بازي رايانه‌اي وارد مذاكره شده و به نحوي با آنها همكاري كنيم كه ضمن خريد فناوري، انتقال فناوري نيز محقق شود.

وي گفت: همچنين قصد داريم با اعزام و بورسيه دانشجويان ايراني به دانشگاه‌هاي بين‌المللي در رشته‌هاي طراحي و توليد بازي رايانه‌اي، زمينه‌هاي كسب و انتقال فناوري را فراهم آوريم.

وي افزود: اگر صرفا به خريد فناوري بپردازيم در اين حوزه وابسته خواهيم ماند در حالي كه قابليت توليد بازي را در كشور داشته و ايده‌ها و داستان‌هاي جذابي هم در اختيار داريم.

گفتني است در مراسم اختتاميه بازي‌هاي رايانه‌اي نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال از اميرمحمد رضايي، خالق داستان رايانه‌اي «داستان جزيره» به تهيه‌كنندگي كانون پرورش فكري به خاطر خلق يك اثر جذاب و به‌روز در يك سبك قابل اعتنا در بازي‌سازي قدرداني شد.

همچنين از طراحان بازي رايانه‌اي جذاب و پوياي «داستان دوستان» به تهيه‌كنندگي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به دليل ايجاد ارتباط موثر كودكان در فضايي سالم قدرداني شد.

همچنين از بازي رايانه‌اي «لطفعلي خان زند» به تهيه‌كنندگي شركت هنرهاي پويا به دليل استمرار در روايت داستان‌هاي ايراني در قالبي متنوع و جذاب قدرداني شد.

در ادامه اين مراسم به واسطه تلاش مجدانه و پيگيري هنرمندان و متخصصان در ارايه يك بازي نزديك به استانداردهاي جهاني از بهرام برقعي به دليل خلق اثر زيباي «عصر پهلوانان» به تهيه‌كنندگي شركت رسانه‌افزار شريف قدرداني شد.

در اين مراسم به‌خاطر بيان رشادت‌هاي حزب‌الله لبنان در قالب يك بازي رايانه‌اي خوب و جذاب از خالق اثر بازي رايانه‌اي «مقاومت» به تهيه‌كنندگي موسسه تبيان قدرداني شد.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا