جوابیه مدیر تیم Alpha Hackers در مورد خبر هك شدن وب‌سايتشان

H-assan

Well-Known Member
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، جوابيه تيم آلفا هكرز در زير آمده است:

با سلام خدمت تمامی دوستان و اعضای وب سایت iritn.com

با دیدن این خبر در وب سایت شما که حاکی از هک شدن وب سایت گروه Alpha Hackers با آدرس http://www.alphahackers.com بود به عنوان مدیر این گروه بر خودم واجب دانستم که با دادن این نامه شاید تعداد اندکی از حقایق را روشن کنم.

شاید پارسال هر کس با دیدن خبر دیفیس شدن صدها سایت به وجد میامد و پیش خودش افرادی که دست به این کارها میزدند را به عنوان سلاطین دنیای هکینگ تصور میکرد اما الان چطور؟ دیگر همه میدانند که فردی که مثلا تعداد 500 وب سایت را در یک عمل دیفیس میکند نه تنها چیزی از امنیت شبکه نمیداند بلکه در رده بندی هکرها در پایینترین پله و شاید در پست ترین مکان قرار گیرد و یا اصلا در این رده بندی قرار نمیگیرد. پس اینکارها چه سودی برای ایرانیها دارد؟ من که فکر میکنم هیچ سودی ندارد جز اینکه هکرهای ایرانی را به وسیله ای برای خندیدن هکرهای واقعا حرفه ای در کشورهای متفاوت تبدیل میکند و بدتر از آن اینکه با آبروی جمعی از افراد که در ایران به صورت حرفه ای در علم هکینگ در حال پیشرفت هستند نیز بازی میکند.

ممکنه که با زدن این حرف تعدادی از وب سایتهای اطلاع رسانی IT به من خرده بگیرند اما فکر میکنم همین وب سایتها بودند که این افراد را تا به این حد گستاخ کردند و همینها بودند که به جای اینکه از زدن خبرهایی نظیر هک شدن دسته جمعی وب سایتها, بر روی وب سایت خودشان خودداری کنند برعکس خبر را به صورت وسیع منتشر کردند و باعث شدند که این افراد بیش از گذشته در آرزوهای پوچ خود غوطه ور شوند و خود را در سطح بالایی ببینند و با آبروی ایران و ایرانی بازی کنند.

بله, اگر این وب سایتها نبودند که خبر هک شدن صد ها سایت را بر روی وب سایتشان منتشر کنند پس این اخبار به گوش چه کسی میرسید؟ هیچ کس. بله به گوش هیچ کس نمیرسید و آنوقت اینگونه آبروی ایرانیها زیر سوال نمیرفت.

مطمئنم که اکثر شما با شنیدن خبر هک شدن چند زیر دامنه از وب سایت ناسا توسط گروه آشیانه متحیر شدید اما آیا این دلیل بر دانش بالای این افراد است؟ مطمئنا خیر. بلکه افراد بسیاری با شنیدن این خبر به جای حیرت به خنده افتادند. آیا نهایت کاری که یک تیم مثلا هکری در ایران میتواند انجام دهد همین است؟

البته در اینجا قصد ندارم که به بررسی نحوه هک شدن زیر دامنه های ناسا بپردازم و همچنین به هیچ وجه قصد توهین به تیم آشیانه را ندارم چون از این نمونه ها برای مثال زدن فراوان است. اما همیشه این سوال در ذهن من باقی مانده که چرا هیچ وقت در فروم های امنیتی ایران صحبت و بحثی در زمینه پیدا کردن آسیب پذیریها و نوشتن اکسپلویت و کلا مباحثی در زمینه دانش پیشرفته هکینگ موجود نمیباشد؟ چرا فردی که در ایران قصد وارد شدن در این زمینه ها را دارد باید با تروجان هایی مانند magic ps و امثال آن شروع کند و فردی که در آمریکا قصد یادگیری هکینگ را دارد باید از همان ابتدا با روشهای پیشرفته هکینگ آشنا شود؟ بهتر نیست کمی به خود بیاییم و راه حل این مشکل را پیدا کنیم؟

تیم Alpha Hackers هم از همان ابتدا کاری را به صورت حرفه ای شروع کرد و همانطور که شاید خیلی ها میدانند عده ای کثیر از افراد به ظاهر هکر, از همان ابتدا در مقابلش ایستادند و تا میتوانستند زمینه را برای جلوگیری از پیشرفت این تیم فراهم کردند اما با وحدت و هماهنگی افراد گروه نا موفق ماندند و تیم ما بهتر از گدشته به پیشرفت خود ادامه داد و به موفقیتهایی هم رسید. تا اینکه خود این افراد همیشه مزاحم از سر راه تیم کنار رفتند. اما امروز باز هم میبینم که عده ای قصد تکرار تجربیات گذشته دوستانشان را دارند و با انجام کارهایی که نمونه ای از آنها را در تاپیک های گذشته مشاهده کردید تصور میکنند که میتوانند مانع از پیشرفت گروه منسجم Alpha Hackers شوند اما همین افراد هم خواهند دید که هرگز این عمل برایشان میسر نیست و ما همچنان بر روی خط سیر پیشرفت به جلو خواهیم رفت.

اما من سوالی را از تک تک این افراد که همگی زیر مجموعه ای از گروه آشیانه هستند دارم که شاید در صحبتهای بالا هم به آنها اشاره کرده باشم. دوستان عزیز با انجام این کار به چه هدفی دست پیدا کردید و به چه چیزی رسیدید؟ آیا من مدیر سرور بودم که سطح علمی من زیر سوال رود؟

و همچنین توصیه ای واقعا دوستانه برای مدیران وب سایتهای آموزشی در این زمینه دارم و آن اینکه امیدوارم به جای آموزش های بی فایده که چیزی جز خجالت و بردن آبرو برای ایران و ایرانی ندارد روش آموزشی خود را عوض کنند و اگر علم آن را ندارند ابتدا آن را فراگیرند سپس آن را به دیگران انتقال دهند تا وقتی نام هکرهای ایرانی بر زبان هر فرد جاری میشود بتوانیم سرمان را بالا بگیریم و از اینکه یک هکر ایرانی هستیم بر خود ببالیم.

به امید رسیدن به آن روز بزرگ

مدیر تیم Alpha Hackers
White-Knight

منبع سایت شبکه فناوری اطلاعات
 

ToFaN

Well-Known Member
جدا راست ميگه
بايد يه خورده حقايق رو باور كنيم
از تيكه اخرش خيلي خوشم امد
هر جوجه هكري كه كار با magic بلد ميشه ادعاي سلاطينيه خك ميكنه
بايد يه خورده به خود بياييم
 

daryvary

Member
چه جالب!
ایشون به جای صحبت درباره امنیت باز هم راجع به هک صحبت کرده!
تا وقتی شما به خودت بگی هکر، همه جای دنیا به چشم یه تبهکار بهت نگاه میکنن.
هک یعنی نفوذ غیر مجاز
هکر یعنی کسی که هک میکنه!!!!!!
خوب حالا نظرتون راجع به هکرها چیه؟
دزد کار بزرگی نمیکنه. ولی اونی که میتونه جلوی دزد رو بگیره واقعا کارش فوق العادست!
 

ToFaN

Well-Known Member
daryvary گفت:
چه جالب!
ایشون به جای صحبت درباره امنیت باز هم راجع به هک صحبت کرده!
تا وقتی شما به خودت بگی هکر، همه جای دنیا به چشم یه تبهکار بهت نگاه میکنن.
هک یعنی نفوذ غیر مجاز
هکر یعنی کسی که هک میکنه!!!!!!
خوب حالا نظرتون راجع به هکرها چیه؟
دزد کار بزرگی نمیکنه. ولی اونی که میتونه جلوی دزد رو بگیره واقعا کارش فوق العادست!
دوست عزيز
هكر يعني كي؟؟؟
كسي كه داراي هوش و علاقه و حوصله و اطلاعاتي فوق العاده كاملي در مورد امنيت شبكه و نفوذ به شبكه ميباشد
كار هكر ها چيه؟؟؟
رفع ضعف ها و باگ ها و چك كردن امنيت اون سيستم
نه خربكاري تو اون
حالا مدل ايراني
هكر ايراني يعني كي؟؟؟
يعني هر كس كه يه خورده از عالم هك تو گوشش خورد id مياسزه فولاني هكر حتي فكر كنم به گوشش از باگ و يا پورت نخورده و كارهاشون همش با برنامه هاي اماده هست در صورتي كه يه هكر واقعي از طريق داس و خودش هم برنامه مينويسه

كار هكر هاي ايراني چيه حالا؟؟
گشتن در چت رومهاي ياهو و غيره و هكر كردن ايديهاي مردم بي زبون و هك كردن چند تا وبلاگ و سايت هاي كه سرورشون اونقدر صعيفه در قبال امنيت كه با يه ping فتواش خونده ميشه

موفق باشي دوست عزيز
 

bache +

Well-Known Member
ما دو نوع هکر داریم از نظر من
.1 .هکرهایی که به منافع خود فکر می کنند و برای سود خود هک می کنند
2.هکر هایی که برای بالا بردن امنیت و هشدار دادن هک میکنند
خوب مسلمه اگه دسته دوم نباشند اینترنت بر فناست
 

daryvary

Member
hack|"When someone ""hacks"" into a computer system, they try to break into it in order to get secret information."

این معنی که از هک در دیکشنری موجود هست!
هکر دسته دومی وجود نداره.
به اونها میگن برقرار کنندگان امنیت. نه هکر
مثلا شرکت symantec یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی دنیا هست. شما تا حالا دیدید که این شرکت بیاد و یه اکسپلویت درسته کنه؟؟؟؟ دیدید بیاد و روش هک کردن فلان نسخه فلان برنامه رو آموزش بده که بقیه برن برنامه هاشون رو پچ کنن؟
خیر!!!!!
اگر باگی پیدا بشه، به شرکت مسئول این باگ اطلاع داده میشه، بدون اینکه کوچکترین استفاده ای از این باگ بشه.
حال اگر اون شرکت خواست میتونه خودش پچ رو ارائه کنه، اگه نخواست میتونه از این تیم امنیتی کمک بگیره.
شما توی سایت syamantec مطلبی راجع به آموزش هک پیدا میکنید؟
تمامی مطالب راجع به امن کردن هست.
اونها میگن سایت رو از این طریق امن کنید تا هک نشید.
ولی در ایران میگن اینطوری هک میشید، حالا برید جلوشو بگیرید!!!
واقعا خنده داره!


ضمنا TOFAN عزیز
داس سیستم عاملی هست که سالهاست نسلش منقرض شده و دیگه کسی ازش استفاده نمیکنه. شما چرا فکر میکنید برنامه نویسی تحت داس کار فوق العاده ای هست؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! این فقط یه تفکر غلطه!

((((هكر)))) يعني كي؟؟؟
كسي كه داراي هوش و علاقه و حوصله و اطلاعاتي فوق العاده كاملي در مورد امنيت شبكه و ((((نفوذ به شبكه))))) ميباشد
كار ((((هكر)))) ها چيه؟؟؟
(((رفع ضعف ها و باگ ها و))) چك كردن امنيت اون سيستم

قسمتهای داخل پرانتز اشتباه هستن.
به جای هکر باید گفت یک متخصص امنیت شبکه
این شخص علاقه به نفوذ نداره. بلکه علاقه به یافتن باگ داره.
کار این شخص رفع ضعفها نیست. بلکه چک کردن امنیت هست. این شخص اجازه فضولی تو کار دیگران رو نداره! بلکه فقط میتونه بهشون اطلاع بده.
 

bache +

Well-Known Member
اونها اطلاع میدن و وقتی میبینن عملی رخ نداده هک میکنن به نظر هک کردن برای اطلاع و دادن خبر قبلی به همراه حذف نکردن اطلاعات توسط یک ایرانی بهتر از این هست که یه فرد خارجی بیاد و اونو هک کنه و به ریش ما بخنده
هک در دنیای بیرون یک مقوله مهم هست و در سایتهای بزرگ از اون تقدیر میشه مثل زنون شما این اشیانرو در نظر بگیر اطلاع میده
میبینه عمل نشده هک میکنه و میگه اقا مشکلت اینجاست اگه درست نکنی فلانی میاد هکت میکنه
 

daryvary

Member
نباید هک کنه.
تنها کاری که اجازه داره بکنه اینه که بیاد و اطلاع بده.
اصلا به این گروه چه ربطی داره که سایت من چه ایرادی داره؟
من دوست دارم خارجیا بیان و هکم کنن.
حریم شخصی افراد به هیچ عنوان رعایت نمیشه.
 

Ghamnevis

Well-Known Member
نميدونم چرا بايد يه مسيله به اين روشني را انقدر کش داد !

همونطور که دوست عزيز Daryvary گفتند هک به معناي نفوذ (که به هر صورتي که باشه غير قانوني تلقي ميشه) هست و هکر هم به کسي گفته ميشه که عمل هک را انجام ميده !

نه تو ايران و نه تو دنيا براي هکر ها ارزش زيادي قائل نيستند ! مهم کساني هستند که تامين کننده امنيت هستند ! کساني که با پيدا کردن و پتچ کردن باگها جلوي هک و حملات را ميگيرند نه کساني که هک ميکنند ! و در اکثر نقاط دنيا هم با هکر ها برخورد ميشه و حتي زندان و جريمه هاي سنگين هم براشون در نظر گرفته ميشه !

فکر ميکنم بين کلمات Hackers و Security Mans کلي فرق باشه ! اونقدر که ميشه گفت تنها شباهتشون حروف e و c هست که در هر دو کلمه اومده :D
 

mazoolagh

Active Member
تا قبل از عموميت اتصال كامپيوترها به شبكه معناي hack بطور ضمني تغيير در سيستم عامل يا برنامه كاربردي براي رفع نواقص جزيي يا بهبود كارآيي يا افزودن امكاناتي به برنامه اصلي بود. بعنوان مثال در زمانهايي كه ابزارهاي فارسي وجود نداشت يكي از راههاي متداول هك كردن برنامه هاي انگليسي موجود براي افزودن قابليتهاي فارسي به اونها بود. اينكار اگرچه نقض كپي رايت بشمار ميرفت ولي بار منفي نداشت و افرادي هم كه اينكارها رو انجام ميدادن تعدادشون بسيار كم و همگي خبره بودن.

در حال حاضر برداشت عمومي از كلمه هكر كسي هست كه از طريق شبكه (محلي يا اينترنت) اعمال متجاوزانه انجام ميده (intruder). از نظر روانشناسي اين موجودات عمدتا بيمار و دشمن اجتماع هستن يعني داراي عقده هايي هستن و قصد خودنمايي يا انتقام كشي از شركتها (معمولا اخراجي همون شركتن!) و از نظر تخصص و دانش فني در پايينترين رده ها. بهترين مثال در مورد خودنمايي همين روش چگونگي نفوذ به يكي از بانكهاي ايراني بود كه بعنوان مقاله آموزشي در همين مجيدآنلاين قرار داده شده و در لابلاي خط به خط متن اون عقده هاي رواني نويسنده كاملا مشهود هست بخصوص تصاويرش!
در مواردي هم مثل مابقي خلافكارها يا به دزدي اطلاعات در قبال دريافت پول از شركتهاي رقيب ميپردازن و يا باجگيري ميكنن كه اين دسته در زمره جنايتكاران سازمان يافته محسوب ميشن.
چند سالي هم هست كه يك عده اي (معمولا حمايت شده) با اهداف سياسي كار ميكنن كه يك نمونه اش كار سطح پايين و در عين حال بسيار شرم آور و زشت و كودكانه يكي از همين گروههاي بيمار رواني بنام آشيانه بود در مورد يك سرور بي اهميت رده چندم ناسا كه با آبروي يك ملت بازي كردن.

به هر حال متجاوز به يك سيستم كامپيوتري با دزدي كه وارد يك خونه ميشه مطلقا فرقي نميكنه. اين موضوع كه قفل در ضعيف بود يا پنجره حفاظ نداشت توجيه پذير نيست. بهر حال اين هكرهاي امروزي اگر در جامعه و محيطهاي فني داراي احترام بودن يا حرفي براي زدن و كار مفيدي براي ارايه داشتن به اينكارها دست نميزدن!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا