جهانگرد: آروزی من این است بچه های ایرانی هر کدام یک وبلاگ داشته باشند !

Peyman-Pop

Active Member
نماینده ویژه رییس جمهور در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: واقعیت تاریخی این است که بشر به هر دلیلی به هر ترتیبی که هست وارد دوره ای شد که تمام ویژگیهای زندگیش تغییر یافته ، این ویژگیهای در تمامی حوزه های،اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زندگی فردی، روابط اجتماعی و حتی روابط بین المللی است.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران از، خبرگزاري سینا، از مراسم اختتامیه نخستین جشنواره "جوانان، وبلاگ و جامعه اطلاعاتی"، "نصرالله جهانگرد" در سخنرانی خود افزود:امروز بشر فضا و دانش دیگری را طلب می کند، اگر 50سال پیش می خواستیم در مورد چنین فضایی فکر کنیم، آدمهای نمونه آن سالها نیز هرگز تصور نداشتند که عصر و دوره ای خو اهد آمد که "تعریف بودن"، از آنچه تاکنون بوده است، متفاوت شود.
ریس شواری عالی اطلاع رسانی افزود: در مورد اینکه عصر اطلاعات چه ویژگیهایی دارد بحث و گفت و گو زیادی مطرح شده، اما اتفاق مهم این است که محیطی برای "تعریف بودن"، "برای تعریف بودن یک فرد و تمدن" و "یک جامعه" تعریف تازه ای به وجود آمده است که با ابزارهای پنج گانه حسی نمی توان آن را تشخیص داد.
"جامعه اطلاعاتی پدیده ای است که در آن ملتهای جدیدی دارند متولد می شوند، یک محیط غنی جغرافیایی است در طول تاریخ، جایی تمدن ها مختلف در آن جمع و متولد می شوند."
به گفته وی در دنیای اینترنت ملتهای جدیدی دارند متولد می شوند که مبنای تولدشان تولید اطلاعات است و مبنای بودنشان نیز ادامه بقا در تولید اطلاعات دانشی است.
وی افزود: در این دنیای جدید تقسیم بندی بر اساس جغرافیایی نیست، میزان قدرت منابع زیر زمینی و صنعتی نیست، در این فضای جدید، تعریف یک انسان به مقدار اطلاعات، دانش و چیزی است که تولید می کند که این خود بودن فرد و جامعه و تمدین را تعریف می کند.
"یک فضای لامکان و لا زمان ،یک بخشی از تاریخ به وجود آمده که تاریخ در آن معنی و مفهومی ندارد،اگر شما عضو این فضا شدید،زمان دیگر معنایی ندارد و شما برای همیشه در این فضا وجود دارید،حتی اگر شما هم از عضویت در این فضا منصرف شوید جاهایی وجود دارند که از عمل شما، در این فضا کپی گرفتند و برای همیشه ثبت کرده اند."
وی در خصوص چرایی تعریف و تمجید وبلاگ نویسی افزود: پیش قراولان این کار و پایه ریزان اصلی این کار وبلاگ نویسان هستند و هویت فرد ایرانی را در این فضای دیجیتالی را به جهانیان نشان می دهند،ایرانی بودن را تثبت می کنند،بخشی از این تثبیت را در حوزه وبلاگ که تولید نوشته می کنند به زبان و فرهنگ ملی ما پایه ریزی می کنند.

وی خطاب به وبلاگ نویسان شرکت کننده در نخستین جشنواره "جوانان ، وبلاگ و جامعه اطلاعاتی" گفت: حال شما دوستان وبلاگ نویس دوست دارید هویت ایرانی در جهان به چه شکلی نشان داده شود؟ اگر کمی فکر کنیم شاهد یک ماموریت بسیار مهم و دشوار به عهده شماست که در حال انجام آن هستید.
وی افزود: کسی در این زمینه تقسیم کار نکرده ،نه دولت و نه جای دیگر و نه حکمی که بخواهند این کار را هدفمند سازد، اما همه در کنار هم در یک جنبش بزرگ ملی به تعریف و باز آفرینی هویت ایرانی در یک سپهر جدید اقدام کردیم.
"حالا در این سپهر جدید همه یک ستاره دارند و با تولد هر وبلاگی در این سپهر یک ستاره متولد می شود،در بیشتر مواقع ستاره ها،ستاره هایی پر نوری هستند،سیاره های زیادی هم دور این ستاره می گردند بعضی ستاره های توان دارند خیلی بزرگتر و دنباله دار می شود و برخی هم یک کمی سیاه چاله دارند."

به گفته وی ما و شما هستیم که تعریف می کنیم در این سپهر جدید این ستاره ای که خلق کردیم چقدر نور داشته و چه فضایی را روشن کند و به کجاها انرژی دهد.
"به دوستانمان به محیط اجتماعی یمان به روابط فرهنگی و تاریخمان هر چرا که دوست داریم و هر منظومه ای را که دوست داریم ترسیم کنیم تلاش می کنیم،ترکیب همه این منظومه ها و ستاره ها این تعریف این سپهر اطلاعاتی و تعریف هویت جدید ایرانی در محیط دیجیتال می سازد."
نماینده ویژه رییس جمهور در امور فناوری اطلاعات گفت: آرزوی من این است که تمام بچه های ایرانی و همه افراد ایرانی یک وبلاگ داشته باشند و خودشان را در این سپهر جدید ثبت کنند.
"در عصر جدید افراد با وبلاگ خودشان را ثبت می کنند و این ثبت دیگر پاک نمی شود و آنجایی که خاطرات یا هر مطلبی را که دوست داریم یادداشت می کنیم و یا تبادل نظراتی که با مخاطبان خود داریم آن را تعریف می کنیم و به مرور زمان در رفت و برگشت این چالشها تغییر می کند."
"بعضی اوقات دفترچه خاطراتمان را به دوستانمان می دهیم توقع داریم که همان چیزی را که شما از گدشته خود ثبت کردید را درک کنند .
هر چرا که دوست دارید بسازید ولی آن را بسازید که بعدا به آن بتوانید تکیه کنید و از آن سیراب شوید."

به اعتقاد وی، همه افرادی که در محیط وبلاگ نویسی فعال هستند در واقع هویت ایرانی و فرهنگ ایرانی را در فضای دیجیتالی می سازند، در این ساختن همه با هم شریک هستند و هر چقدر خوب در این فضا کار کنیم گذشته تاریخی و به آثاری که بسیار غنی از گذشته از ایرانیان به یادگار مانده را، ماندگارتر و دست یافتنی تر نه تنها برای خویش که برای جامعه جهانی خواهد کرد.
" امروز با همین تعداد وبلاگ که در عرصه جهانی تعداد کمی است که در حدود 5 یا 6 درصد، هم اکنون با تلاشهایی که کردیم در تولید محتوا به زبان فارسی در مقام چهارم دنیا هستیم، بیاییم در تولید کیفی این اطلاعات به سمتی حرکت کنیم که بعدا با افتخار بگوییم که ما در رده جهانی این مقام را به دست آوردیم و این ماموریت مهم به دست تک تک شما و بلاگ نویسان سپرده شده است."
وی تصریح کرد: من مطمئن هستم که همان طور که تاکنون بوده با این خیل عظیم نیروی جوان می توانیم آینده بسیار غنی و با هویت بسیار معتبر در دنیای جدید برای ایران و خودمان ترسیم کنیم.

جهانگرد تصریح کرد: بنده امیدوارم وبلاگهایی داشته باشیم که وجودشان باعث رشد و رونق بسیاری از کسانی که با آن در تماس هستند و از مطالب آن ها بهره می برند بشود و وجودشان همانند یک شمع، بتوانند هزاران شمع دیگر را نیز روشن بکنند، ما با یک شمع می توانیم صدها هزار شمع دیگر را روشن کنیم بدون آنکه خللی به آن شمع وارد شود بلکه نور همه شمعها در کنار یکدیگر فضای نورانی و پررونقی را می سازد.



منبع خبر: فناوری اطلاعات ایران
 

جدیدترین ارسال ها

بالا